sobota, 29 marca 2014

Sobotnie ciacho i pralinki

Jak sobota to ciacho :) Koniecznie, bo to w sumie jedna z niewielu okazji kiedy można poświęcić na śniadanie więcej niż 20-30 min. Postawiłam na wypiek z mąki migdałowej, gdyż poprzednie eksperymenty z nią wyszły bosko :D Dodatek miodu różanego osłodził ciasto (kto to widział, żeby ciasto nie było słodkie???) a czekolada podkreśliła słodycz swoim gorzkim smakiem (wybieram raczej mocno gorzkie czekolady). Ale to nie wszystko :) Obiecałam pralinki i są - szybkie bo wszystkie (a było ich pewnie około 50szt.) zajęły mi jakieś.... pół godzinki :) Inspirowałam się, a raczej po prostu wykorzystałam niecnie przepis autorstwa TEJ sympatycznej osóbki, także dajcie jej kciuk w górę ode mnie :) Niech to będzie taka nagroda za jej pracę.
Zacznijmy od śniadania :)


Migdałowo-różane ciasto z czekoladą

Składniki:

na 1 porcję

  • łyżka ricotty (solidna)
  • 1/4 szklanki mleka
  • 2 łyżki* mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 3 łyżki* mąki migdałowej
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki miodu różanego
  • 1 jajko
  • kostka lub dwie gorzkiej czekolady
  • płatki migdałowe
  • odrobina oliwy


*łyżka = płaska łyżka

Przepis:

Jajko ubijamy mikserem, dodajemy ricottę i miód - mieszamy dalej. Następnie mąki z proszkiem, mleko i mieszamy do połączenia składników. Kokilkę smarujemy odrobiną oliwy i wlewamy do niej ciasto. Pieczemy 25-30 minut w nagrzanym do 180st piekarniku. Po wyjęciu warto odczekać 5-10 minut i można szamać :) Smacznego!





ORZECHY W CZEKOLADZIE

A teraz pralinki, robiłam wszystko zgodnie z przepisem bazowym, więc zachęcam do obejrzenia. Dodam tylko, że wybrałam najtańsze lidlowskie czekolady ponieważ (aż ciężko w to uwierzyć) miały najlepszy skład :) Obserwujcie składy - nie chcemy chemii ani dodatkowych tłuszczy (np. roślinnych). W końcu czekolada powinna składać się z tłuszczu kakaowca a nie jakiejś tam margaryny :D
Moje kombinacje:
  • nerkowce w gorzkiej czekoladzie,
  • laskowe w białej czekoladzie,
  • migdały (nieblanszowane) w mlecznej czekoladzie.

Zgodnie z zaleceniami czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i wrzucamy do niej orzechy. Mieszamy i po łyżce nakładamy na naczynie silikonowe :) Ja użyłam swoich form silikonowych do ciast :D Jeśli takiej nie macie to polecić mogę jeszcze folię spożywczą (robiłam kiedyś na niej cukierki z gorącego miodu, więc i tu powinna się sprawdzić. Wkładamy do lodówki i wystarczy około pół godzinki i są gotowe :) Potem już nie trzeba nawet trzymać ich w lodóweczce.






Zajrzyjcie do niej ma wiele fajnych przepisów :) Np. na lody, które robi się tak szybko i są tak smaczne że już nigdy żadnych nie kupię chyba! :D Testuje też produkty i zachęciła mnie do zakupu kilku :) Mówi bardzo naturalnie od serca, tak po prostu w domowych warunkach i jest to bardzo fajne :) Ja dowiedziałam się o niej przez Anielskie przysmaki, bo mówiła o nich w jednym z  filmików :) Zresztą co mi tam, udostępnię go ;)





33 komentarze:

  1. sobotnie śniadanka to najlepsze śniadanka :D
    takie ciacho z chęcią bym zjadła!
    porywam pralinki :>

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialne te ciasteczka! :)
    Wypiek też bardzo mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pralinek bardzo chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie różane musiało świetnie smakować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miło tak pysznie rozpoczynać weekend <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Miło rozpoczynać weekend takim ciachem :)
    Ooo genialne te pralinki, takie proste w przygotowaniu :3

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasto siwietnie popękało , a pralinki znam i również ją oglądam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialne! I teraz nie wiem co lepsze, czy wypiek czy pralinki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciacho super! szczególnie różane smaki mnie kuszą :) a jeśli chodzi o orzechy to ja nerkowce po proszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam ; * Pychotka dla oczu ; * Hehehe też bym sobie takie pyszności zjadła ; )
    Zapraszam : http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/ Obserwuję ; * Pozdrawiam ; *

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciacho wygląda cudownie! Ale te pralinki to już po prostu odlot. Tyle możliwości! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sympatyczna jesteś, że promujesz osóbkę z takimi ciekawymi pomysłami :) Te pralinki to naprawdę coś genialnego! Akurat zaczynam myśleć już o prezentach na Wielkanoc, więc to naprawdę cudownie się składa :) Już nawet wiem, komu je sprezentuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. ale genialnie to ciacho wygląda! jeśli chodzi o orzechy w czekoladzie to uwielbiam, przepis banalny i nie wiem, dlaczego do tej pory nie wpadłam na to, żeby sobie takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciacho cudowne :) Sobota z ciachem to udana sobota :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ciacho wyszło Ci idealne! wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. O matko ile Ty dzisiaj tu pyszności zaserwowałaś. Ślinotoku dostałam :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten przepis z orzechami bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale bosko wyglądają takie pralinki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie puszyste wyszło! mąka migdałowa do kupienia obowiązkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  20. ale tu czekoladowo :D te praliny wyglądają obłędnie !

    OdpowiedzUsuń
  21. wow.. te pralinki mnie urzekły! :)
    Ale to ciastko.. takie przyjemności z rana, oooo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Taki banalny pomysł na pralinki, a muszą smakować niesamowicie!
    Ciacho migdałowe porywam! :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Domowe sposoby na migdały bywają zaskakujące, a oblane czekoladą bardzo kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  24. ale fajnie skomponowane ciacho! ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciacho wygląda nieziemsko!
    A pomysł na pralinki na pewno kiedyś wykorzystam :3

    OdpowiedzUsuń
  26. Hej:) Tu Nesja89 :) Nieziernie mi milo zobaczyc tak piekna recenzje mojego kanalu:) Trafilam do Ciebie przypadkiem (a raczej przez polecenie "zobacz, jest cos o tobie") i zostane juz na dluzej:) Pochwale sie, ze niedlugo w repertuarze beda nowe pralinki do zrobienia w 10 minut i bedzie to domowa imitacja Lidt Lindor:) Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i się wydało:)Monika Szlązak

      Usuń
  27. Ostatnio nie mogłam w nocy spać i na dodatek byłam bardzo głodna i to przez tego bloga :P tu jest pysznie :D od razu wypełniłam listę zakładek kilkunastoma przepisami do wypróbowania :D
    Nie mam konta blogowego ale nie myślałaś nad założeniem fan page na facebooku?
    Mój lajk masz jak w banku :)

    Pozdrawiam Agata :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zasadzie to rezygnuję z bloga :) jestem człowiekiem pierdyliardu zainteresowań więc nie starcza mi na wszystkie czasu xd

      dzięki ^^

      Usuń
  28. Wygląda bardzo smacznie. Narobilas mi niezłego smaka!www.nataliamajmonroe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Gdzie tutaj jest przycisk "zgłoś naruszenie praw"? Za to zbliżenie orzechów oblanych białą czekoladą, w średniowieczu już byś dostała publiczną chłostę :D Nawet nie będę komentował natychmiastowego burczenia w brzuchu ;)

    Nie jadłem nic z mąki migdałowej. Rzeczywiście jest aż taka różnica? Wyczuwalna w smaku, hmmm, konsystencji pod językiem? ;) Tak się jeszcze zastanawiam czy nie zamienić, tfu! (bo to oznaczałoby odjęcie - a to niedopuszczalne), tj. dodać do środka kawałków tabliczki. Bardzo drobnych, coś jak na pieguskach. Tylko, że piekarnik pewnie to rozpuści... Spróbować jednak warto :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...