poniedziałek, 17 marca 2014

Czekolada i awokado

To zdecydowanie jedno z lepszych połączeń :) W smaku awokado musiało mnie do siebie przekonać, ale gdy już przywykłam stało się nieodłącznym elementem w mojej kuchni :) Nie jadam go często, ale jak już jadam! Mmmm to wymyślam coś smakowitego :D I tak oto mamy te cudne placuchy <3


Czekoladowe placki z awokado

Składniki:


  • 1/2 awokado
  • 3 łyżki mąki żytniej
  • 1 łyżka mąki pszennej pełnoziarnistej
  • łyżka jogurtu greckiego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka kakao
  • miód gryczany
  • jajko

Przepis:

Jajo ubijamy mikserem, dodajemy jogurt i ubijamy sobie dalej :) Potem mąki i kakao z proszkiem do pieczenia - mieszamy. W razie kłopotów z wymieszaniem dodajcie jeszcze jogurtu - ciasto ma być dość gęste. Na koniec dorzucamy pokrojone w kostkę awokado (1/2 na 1 porcję). Ciasto smażymy na małym ogniu, na odrobinie oliwy, z obu stron. Około 1,5 łyżki na 1 placek. Na koniec dodałam miodku, który ma tak niesamowity smak, ze na prawdę gorąco polecam! :D Smacznego!





Weekend w domu, wszyscy odwiedzeni, miło w końcu pobyć trochę z rodzinką. Kawa z rana, plotki z mamą grającą w rybki. wieczór z filmem - to takie zwykłe czynności, które kiedyś nawet trochę mnie nużyły, teraz zaś wracam do nich z radością :) Aha i mecze z Katowic obejrzane - chyba wszystkie xd hahaha Nawet mojego tato trochę wciągnęły te "dziwne gry komputerowe" :D
A jak Wam minął weekend? Pomijając pogodę, bo na tę już narzekałyście na blogach xd

PS. Mam nowiutką patelnię <3

18 komentarzy:

  1. Cudnie wyglądają! Takie intensywnie kakaowe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam placki z awokado. A jeszcze bardziej smak miodu gryczanego. To zdecydowanie mój ulubiony ;)

    PS. Też mam w końcu nową patelnie, ale naleśnikową ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Wpraszam się na takie śniadanko! *.*

    OdpowiedzUsuń
  4. Te placuszki przewijają mi się już od dawna, czas się za nie zabrać ;p A mąkę żytnią mogę zastąpić bezglutenową, myślisz , że wyjdzie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjdzie, już próbowałam nie raz :D

      Usuń
  5. mniam c: choć awokado nie jadłam nadal :p

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wyglądają te placuchy! Dodatek miodu wcale mnie nie dziwi :D ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja uwielbiam to tak zwane "brownie z patelni" , są pyszne i zdrowe! nie można ich nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pogoda do kitu, ale spędzony z przyjaciółką-bezcenne :D
    Placki dooobre, bo które są złe? :D

    OdpowiedzUsuń
  9. a weekend u mnie świetnie! :D tylko szkoda, że już się skończył...
    awokado z kakao uwielbiam :>

    OdpowiedzUsuń
  10. najlepszee placuszki! :)
    też dopiero niedawno przekonałam się do awokado, jest całkiem smaczne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam to połączenie <3 Mega apetyczne placki!

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiscie cudowne i idelanie wykorzystalas chwile z awokado :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Awokado w placuszkach jeszcze nie próbowałam, ale jeśli smakuje tak jak w cieście to muszą być obłędne :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Awokado w tych placuszkach prezentuje się prześlicznie :D Pochłonełabym z chęcią takiego placuszka ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Awokado w smaku jest dosyć bezpłciowe więc myślałam, żeby dodać trochę cukru do ciasta, ale zrezygnowałam. Uznałam, że skoro Ty cukier (w postaci miodu) dajesz do gotowych placków to ja zrobię tak samo i będę jak zwykle podjadać suszone owoce (mango, melon i pomelo) i popijać szklanką maślanki:) Jak postanowiła, tak i zrobiła;). Placki mają świetne proporcje-masa ma rewelacyjną konsystencję i przepiękny kolor. Ogólnie super, zdrowe śniadanko-tak, jak lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...