poniedziałek, 17 lutego 2014

Marta i okulary - historia prawdziwa

Cześć i czołem, kluski z rosołem. Dzisiaj współpraca i trochę prywaty. Długo, ale dużo zdjęć ;)

Zacznę od tego, że NIENAWIDZĘ okularów. Jestem okularnicą od czasów najwcześniejszej podstawówki i źle mi z tym. Jednakże od czasów korzystania z soczewek kontaktowych niejako udało mi się zapomnieć o horrorze Czterookiej Marty. Czasami zakładałam okulary ale było to bolesne przeżycie. Nie wyglądam w nich źle (już nie - w dzieciństwie to nie ja wybierałam oprawki...) ale mam uraz. Tak po prostu.

Teraz wyobraźcie sobie moje zdziwienie gdy napisała do mnie Laura (przemiła osóbka) z propozycją współpracy z Firmoo, która polegać miała na wyborze okularów! Moja pierwsza myśl - jak to się ma do bloga? Druga - ja i okulary? Ale pomyślałam trochę nad tym i odpisałam na następny dzień zgadzając się na współpracę.

Dlaczego się zgodziłam?
1. Temat nie związany z kulinariami, ale związany z nami - kobietkami. Przecież każda chce się dobrze czuć, ładnie wyglądać prawda? Współpracę z Firmoo podejmowały na ogół fashionerki, ale przecież my prowadząc blogi śniadaniowe (i nie tylko) też chcemy być modne! Dlaczego taki rodzaj współpracy miałby być zarezerwowany tylko dla bloggerek modowych?
2. Przebadałam wszystko, co możliwe i znalazłam o nich tylko dobre opinie (czasami nawet jakieś gratisy za przedłużoną wysyłkę itp.)
3. Potrzebowałam nowych glassów (czyt. okularów).


To właśnie firma, która zaproponowała mi współpracę :) W ramach jej mogłam otrzymać okulary za darmo, tzn. oprawki, szkła do +/- 1,57 index oraz przesyłkę. Mogłam wybrać zarówno okulary korekcyjne jak i przeciwsłoneczne. Niestety moja wada jest dużo większa niż 1,57, ale zdecydowałam się na zakup korekcyjnych gdyż ich cena była.... śmiesznie niska.

Powiem tak - przed podjęciem wyboru poszłam do salonu optycznego - jak zobaczyłam cenę oprawek to mnie ścięło. 250zł MINIMUM! A za jakieś lepsze 750zł???? No way! A to same oprawki, co ze szkłami? Ja mam wadę na poziomie 6! (tak - jestem ślepa....) Jak nic tysiak by mi zszedł na glasy ._. tysiak........ TYSIAK, ja w życiu tyle pieniądzorów na oczy nie widziałam xd Wiecie ile zapłaciłam za szkła w Firmoo? 120zł. Reakcja mojej mamy - Przecież to jak za darmo. Nic dziwnego, sama za małe plusiki (dalekowzroczność) zapłacila prawie 400zł. Moja teściowa prawie 1000zł. Ja nawet płacąc za oprawki (które otrzymałam w ramach współpracy) zapłaciłabym 250zł. 250 a 1000 - widzicie różnicę? A może potrzebujecie okularów by zobaczyć? :P


PROCES DOBORU OKULARÓW

Przeprowadzę Was teraz przez proces doboru okularów, bo jest bardzo zabawny :D
1. Logujemy się na stronie - można przez facebooka - szybciej i wygodniej.


2. Wczytujemy swoje zdjęcie (mozna z kamerki internetowej na żywo). "PD" to nic innego jak odległość źrenicy lewego oka od źrenicy prawego oka. Można zmierzyć linijką nawet. Odsyłam TUTAJ.


3. Następnie zaznaczamy swoje źrenice na zdjęciu i dzięki temu obróci się ono stosownie do zaznaczenia. Tym sposobem nawet moje krzywe zdjęcie się nadawało xd


Po zaakceptowaniu każde podglądane okulary pojawią się na Waszej buźce :)))
W sumie nie wiedziałam na jakie się zdecydować, więc zrobiłam sobie kolaż xd i popytałam kilka osób.  Wszyscy zgodnie stwierdzili, że chcą mnie widzieć w czerwonych. Więc je wybrałam.


Model nadal jest dostępny, aczkolwiek czerwonych już nie widzę (są niebiesko-czarne), może wkrótce pojawią się znowu ;) Jak widać na zestawieniu poniżej zamówiłam super cienkie szkła z darmową opcją anti-scratch (polecam - są dużo trwalsze) oraz antyrefleksem (działanie widać na zdjęciu poniżej).

Moje zamówienie. Żeby nie było, że oszukiwałam xd
Antyrefleks. http://unique-optique.com/

MOJE NOWE OKULARKI!!!!

Wiecie co? Pierwszy raz cieszyłam się z tego, że będę miała nowe okulary :) Rany jaka zmiana - ja przecież nie cierpię okularów. Ale te były takie inne... bardziej odważne, szalone, wesołe. Już sam kolor! Jestem blondaskiem więc czerwień pasuje do mnie idealnie :) Na początku dziwnie się czułam - takie były duże i zabawne. W porównaniu do wcześniejszych bardzo młodzieżowe i oldschoolowe.
Paczka dotarła do mnie, zamawiałam 28 stycznia a otrzymałam 13 Lutego. Dość długi okres oczekiwania ale przeproszono mnie za to w liście i otrzymałam sporą zniżkę na następne zakupy, jeśli się zdecyduję. Poza tym nie ma sprawy - cały czas monitorowałam przesyłkę na stronie Firmoo i widziałam, że czekają na szkiełka z UK. Co dostałam w paczuszce?
  • Okulary,
  • etui na okularki,
  • dodatkowy ochraniacz ze skóry,
  • różową szmatkę do czyszczenia
  • i śrubokręcik.
Najbardziej cieszyłam się ze szmatki, bo wystarczy przetrzeć a wszystkie tłuste plamy znikają. A z tym zawsze miałam największy problem :/ Natomiast mój chłopak chciał mi zajumać śrubokręt bo mu się spodobał xd







Iiii najtrudniejsza część współpracy - uwierzcie lub nie, ale przez nią nawet przez moment chciałam zrezygnować xd nie lubię zdjęć, a już najbardziej nie lubię takich "samostrzelców" (żeby nie powiedzieć brzydziej). Ale nie umiem też pozować do zdjęć więc wolałam zrobić je sobie sama.

Ale jestem blada, jak Wamp
Szczęście, że akurat pryszczy nie miałam :x
Głupia mina zawsze spoko
Ja już zostałam nerdem, zostań i Ty!
Ja, okulary i aparat - zgrane trio. Dobrze się bawiliśmy.

ZADY I WALETY

PLUSY

  • Cena, cena i... CENA. Nieporównywalna do czegokolwiek.
  • Szkła są lekkie - uwierzcie mi to ma znaczenie przy dużej wadzie widzenia! Nosiłam je cały dzień i nawet nie odczułam (dodam, że jak zakładam swoje stare okularki to nos i uszy mnie bolą). *
  • cienkie i nie zmniejszają optycznie oczu (przynajmniej nie w tak dużym stopniu - przy wadzie na poziomie 6 niestety ciężko z tym)- jest to problem wielu okularów, a za tą cenę taki bajer bardzo cieszy.*
  • Łatwy dobór okularów dzięki programowi.
  • Zdjęcia klientek z okularami na nosku - to daje taki realniejszy obraz produktu :)
  • Super kontakt - Laura była wyjątkowo cierpliwa i odpowiadała na pierdyliard moich pytań.
  • Dokładne informacje dotyczące okularów i wysyłki w zakładce my account.
  • Można dodać sobie oprawki do ulubionych i wrócić do nich za kilka dni by zdecydować się na zakup.
  • Są dostępne różne kolory tych samych modelów.
  • Rozmiar, waga i dokładny opis każdych oprawek + modele podobnych do wybranych - jakby okazały się np. za duże.
  • Dostajesz zaje-fajny śrubokręcik i szmatkę.
  • W końcu się zmotywowałam by iść do optyka... to wielki plus.
* wybrane w opcjach zakupu okularów.

Dokładne info o okularach + zalecenia (dla kogo najlepiej się zdadzą)

MINUSY

  • Fizycznie nie przymierzymy okularów, ale podając PD można je całkiem skutecznie dobrać :)
  • Zakup internetowy niektórych może przerażać, jeszcze na dodatek z zagranicy. Ale tak jak pisałam - nie znalazłam żadnych negatywnych opinii więc się zdecydowałam. Jak widać słusznie.

CZEGO TRZEBA

  • Umiejętności zdecydowania się na jedną parę - tego mi brakuje xd Stąd mój kolaż "Marta i glasy"
  • Konta na PayPal, lub kogoś z takim kontem :)

SKUSIŁAŚ SIĘ?

To super bo mam dla Ciebie rabaty :D I to jakie! Dostałam od Laury 5 kodów rabatowych wartych 30$ na okulary z serii CLASSIC. W serii tej znalazło się kilka oprawek, nad którymi rozmyślałam. Zresztą same zobaczcie - jest ich cała masa i wszystkie rodzaje :D

KOD: MARBBLOGS4
Kod wpisujecie w momencie złożenia zamówienia, w podsumowaniu kosztów. Tylko pilnujcie, żeby Wam odjęło te 30$, najlepiej wpisywać za każdym razem gdy jest miejsce na wpisanie :P By się upewnić. Gdyby coś nie działało - skontaktujcie się ze mną, a ja zapytam Laury :D

Kod jest aktywny przez miesiąc od dnia dzisiejszego, dla pierwszych 5 osób.
W praktyce oznacza to darmowe oprawki (lub całe okulary) więc myślę, że warto :)
Dotyczy tylko serii CLASSIC (klik!).

MASZ BLOGA - PODEJMIJ WSPÓŁPRACĘ

Firmoo jest otwarte na współpracę z bloggerkami - zajrzyjcie TUTAJ. Oferta współpracy jest bardzo bogata, można nawet zarobić ;) Możecie uzyskać oprawki i szkła zupełnie za darmo (dostawa także bezpłatna) - ja płaciłam 120zł tylko dlatego, że chciałam zamówić sobie mocne szkiełka.



Szczerze? Cieszę się, że Laura do mnie napisała. Teraz widzę siebie w zupełnie innym świetle :D A może powinnam powiedzieć w innej precyzji? W końcu nie tylko nowe oprawki dostałam, ale też i lepsze widzenie :) I już nie panikuję, gdy z jakiś powodów muszę założyć okulary zamiast soczewek choć nadal wolę te drugie :)

24 komentarze:

  1. Też jestem ślepa :P Mam -6,5 i -7 dpt., widziałam już wcześniej te okulary u innych blogerek, ale sama jakoś nie mogę się zdecydować na zakup przez internet, muszę podotykać i poprzymierzać. Na co dzień też chodzę w soczewkach i nie przepadam za okularami.

    OdpowiedzUsuń
  2. haha, też do mnie napisała, też nie zrozumiałam jaki to ma związek z moim blogiem i jednak nie skorzystałam.. :D
    Ale moja wada jest większa niż twoja-nie przejmuj się :) My okularnicy musimy trzymać się rAaaazem ;D

    Nie wiem dlaczego masz takie podejście do siebie, po zdjęciach widać, że jesteś bardzo ładną, młodą dziewczyną! :) Rób sobie jak najwięcej zdjęć!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po pierwsze - rewelacyjnie wyglądasz w tych okularach, bardzo Ci pasują!
    Ja też od podstawówki jestem okularnicą, ale jeszcze nigdy nie zdecydowałam się na soczewki. Po pierwsze, boję się wkładać sobie coś do oka, a po drugie, okulary moum zdaniem dodają "charakterku", co widać na Twoich zdjęciach.

    Ja chyba nigdy nie zdecydowałabym się na kupno okularów w internecie. Wolę, jak najpierw wszystko dokładnie pomierzy mi mój ulubiony okulista, a potem cenię sobie też indywidualne porady pani optyk :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak Ci ładnie! szkoda, że nie mam wady wzroku, wtedy nie miałabym problemu z kupnem oksów. :D ale może zerówki kupię? hahaha, przecież ja nie cierpię oksów. xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wyglądasz to słowa mojego 3latka:)popieram.Ja też noszę okulary za kupę kasy bo krótkowidz z astygmatyzmem wiec sama rozumiesz.Bombowo wyglądasz.Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie w nich wyglądasz, bardzo Ci pasują!!! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę zmienić okulary, bo jestem coraz bardziej ślepa, choć okularów nienawidzę też.
    Przemyslę ten sklep :D
    Btw. jesteś śliczna +_+

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają chipstersko ;) Co nie znaczy, że źle.
    Ciekawe, biało-czerwone, patriotyczne.

    OdpowiedzUsuń
  9. Na okularach się nie znam, bo ich nie noszę, alem znam się na urodzie, a Twoja jest absolutnie powalająca, Dziewczyno! Cudna buźka! Wbrew pozorom to jest obiektywna opinia. Twoje pomysły kulinarne również bardzo mi się podobają, czasem je wykorzystuję :-) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym ja poszła do okulisty, to bym pewnie - 100 dostała, dlatego wolę nie iść wcale i mrużyć czoło jakbym wiecznie była naburmuszona i bez kija nie podchodź :P

    Marta wyglądasz ślicznie!
    Idealnie pasują te okulary i do Twojej urody i charakterku :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Superowe! Ja też jestem okularnica i strasznie z tego powodu ciepię ale soczewki nie dla mnie...włożyć jakoś włożę ale zdejmowanie to koszmar!
    Pięknie Ci w tych nowych oprawkach ;) Właśnie za identycznymi się oglądałam!

    OdpowiedzUsuń
  12. aż pożałowałam, że nie muszę nosić okularów :D idealnie Ci pasują!

    OdpowiedzUsuń
  13. Na szczęście wzrok mam jeszcze dobry więc okularki na razie sobie odpuszczę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo Ci ładnie w tych okularach, świetny wybór. :)
    Ja też jestem ślepa, ale noszę soczewki i jestem bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ślicznie Ci w tych okularach! Boskie!
    Też jestem okularnicą i wiem, że można okularów nie lubić, ale te są czadowe!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale masz fajne miny :D dobrze wybrałaś te okulary, potwierdzam :). A co do wolnego czasu... kochana, ja mam ferie! huehuehue :D I pytanie z innej beczki: jak pielęgnujesz włosy? BO SĄ CUDOWNE ._.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak patrzę... 55% wypowiedzi pod tym postem należy do okularnic *.* plus kilka wypowiedzi typu: "szkoda, że nie mam wady wzroku" :D. Chyba umiesz reklamować okulary! Nowe hasło "My sweet morning"? OKULARNICE, ŁĄCZCIE SIĘ! :D

      Usuń
  17. Witaj,
    oprawki prześliczne i, pomimo paru technicznych niedociągnięć, wyglądasz w nich dobrze :)
    Jednak przy doborze oprawek istotna jest dokładnie wymierzona odległość źrenic. Twarz jest niesymetryczna, a więc należy mierzyć także odległość źrenic od kącików oczu i na tej podstawie centrować szkła.
    Elektroniczny program jest nieprecyzyjny i ze zdjęcia nie jest w stanie takich pomiarów uwzględnić.
    Nosisz szkła sferyczne dość proste w obróbce, pomimo wysokich mocy. Osoby, które mają szkła cylindryczne będą miały większy problem, jako że oprócz rozstawy źrenic ważna jest odpowiednia oś.
    Optyk widząc receptę potrafi doradzić, które oprawki będą odpowiednie do danego rodzaju szkieł, a które absolutnie nie. Ponadto widzi, w jaki sposób oprawka układa się na nosie, czy nanośniki ustawione są pod odpowiednim kątem, odpowiednio dogięte zauszniki, czy oprawka nie układa się za wysoko, czy nie jest za szeroka w skroniach itd.
    A przede wszystkim potrafi te usterki usunąć od ręki na miejscu.
    Myślę, że miałaś dużo szczęścia w doborze swoich okularów, że się tak wyrażę - na oko.
    Pozdrawiam,
    Iwon_Ad

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam czerwień ! Oprawki prześliczne !
    Mam pytanie odnośnie oprawek - jeżeli jest asymetria uszów - jak plastikowe oprawki można regulować ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że takich jak ja mam nie można, chyba że w salonie optycznym. Natomiast ja też mam drobną asymetrię i tego nie widać w tych okularach bo są dość ... duże? w mniejszych trochę niestety to zauważam. Jeżeli masz dużą asymetrię to polecam jednak kupić okulary u optyka albo zapytać obsługę sklepu Firmoo czy DANY MODEL można dostosować w jakiś sposób :)

      Usuń
  19. Przepiękne okulary do tego pasują Ci bardzo dobrze. Ja za niedługo będę chciała kupić sobie jakieś okulary korekcyjne bo muszę zrezygnować z soczewek. Bardzo ładne zdjęcia, czekam na kolejne wpisy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...