wtorek, 11 lutego 2014

Gruszkowo-waniliowe z sosem chałwowym

Ja to chyba dzisiaj spałam na głowie... serio, tak mnie wszystko boli, że ledwo się doczołgałam do pracy dzisiaj. Na dodatek padał deszcz, który w zetknięciu z chodnikiem niemalże od razu przymarzał i w efekcie całą drogę balansowałam między życiem a śmiercią. Stale przechylając się w kierunku tej drugiej. Przybyłam mokra, zmarznięta, zmęczona. A dzień dopiero się zaczął! Nic to, sięgam po piórko od tabletu i zaczynam rysowanie :) Czeka mnie tworzenie bagien i maaaasy roślinności :D A Wy jakie macie plany?


Gruszkowo-waniliowe z sosem chałwowym

Składniki:

na 2 porcje
  • 3 małe gruszki - bardzo dojrzałe
  • 2 jajka
  • 4 łyżki mąki z ryżu brązowego
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 2 łyżki budyniu waniliowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • około 120g chałwy (użyłam waniliowej)
  • 1/4 szklanki mleka
  • łyżka oliwy

Przepis:

Gruszki obieramy i rozgniatamy. Jajka roztrzepujemy mikserem, dodajemy oliwy. Dosypujemy wszystkich mąk, proszków i budyniów ;) Mieszamy porządnie i smażymy na rozgrzanej patelni, na małym ogniu. SOs robimy następująco - mielimy chałwę blenderem i dolewamy do niej mleka. Blender raczej nie połączy nam mleka z chałwą ale ją dobrze rozdrobni. Więc bierzemy łyżkę i sami mieszamy aż do uzyskania jednolitej konsystencji gęstego sosu. Smacznego :)



20 komentarzy:

  1. Na pewno smakowały wspaniale ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten sos chałwowy musiał idealnie pasować do tych placuszków! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. "...z sosem chałwowym." Musiał być cudowny! *_*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłabym takie, ale bez gruszki, tylko z jabłkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na sos chałwowy sama bym nie wpadła, ale na pewno kiedyś podam do ciasta!
    No i uważaj na siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. moje plany na dziś - zacząć w końcu się uczyć do tej olimpiady. ale w sumie wolę patrzeć na Twojego bloga haha :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym tworzyć bagna, na mnie czeka historia starożytna!

    OdpowiedzUsuń
  8. ten sos chałwowy <3
    maaatulu... :D

    U mnie również pada! I wcale to nie jest fajne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ależ one pyszniasto wyglądają ! Nr 2 zaraz po owsiance :))))
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm ale pysznie wyglądają ;3

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje plany to przeczycie choroby i dzisiejszego lekarza :D
    Sos chałwowy *.*

    OdpowiedzUsuń
  12. Sos chałwowy? O matko, rozpłynęłabym się....mmm.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Chaałwa, gruszka i wanilia <3 o jacie, bosko :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Dlatego ja nie lubię takiej pogody ;D
    Ten posiłek boski! Muszę zaopatrzyć się w chałwę :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie lubię takie pogody ;p U mnie dziś słonko też strajkuje :)
    Gruszka i wanilia bardzooo aromatycznie :) i ten prosty pomysłowy sos :) Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  16. ten sos bardzo apetycznie wygląda! swoją drogą świetny pomysł na niego, nic trudnego, a na pewno smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądaja tak zachęcająco mniam <3 !

    OdpowiedzUsuń
  18. wanilia i chałwa to moje smaki :D

    OdpowiedzUsuń
  19. dobrze, że lubisz swoją pracę! ;)
    a ten sos chałwowy... rozpływam się jak on!

    OdpowiedzUsuń
  20. wyglądają przepysznie i ten sos

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...