piątek, 17 stycznia 2014

Słodkie serniczki

Dziękuję za miłe słowa :) Cieszę się, że pomimo mojej zmniejszonej aktywności nadal tu zaglądacie :* Staram się Was odwiedzać a przyznaję, że Wasze komentarze mi w tym pomagają - zaglądam do nich zawsze i przechodzę na wasze blogi xd hehehe
Dzisiaj dodaje wpis z pracy, ale jutro może być słabo - mam zajęcia od 8 do 21 -.- czyli od 7 do 22 poza domem - raczej bez szans na dodanie czegokolwiek na bloga :P Na dodatek niedziela nie lepsza. A zarówno w sobotę jak i w niedzielę - zaliczenia. Trzymajcie kciuki, bo szczerze to nie ogarnęłam zbytnio xd ale mamy testy z zeszłych lat więc... jakoś dam sobie radę :) W końcu uczyłam się wielu z tych rzeczy na licencjacie! Druga sprawa, że już pomału trochę odpuszczam (wbrew pozorom to DOBRZE). Nie muszę być przecież najlepsza na uczelni xd teraz mnie to bawi, ale kiedyś potrafiłam się w tym celu wykończyć.... 


Serniczki z patelni

Składniki:

na dwie porcje*

  • opakowanie (250g) twarogu (u mnie chudy)
  • 6 łyżek mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1 duże jajko
  • 2-3 kiwi
  • kajmak
  • czekolada gorzka

*Często podaje teraz na dwie porcje, bo mieszkam z chłopakiem :) Ale na ogół wystarczy podzielić przez 2 (jajko ciężko, więc wybierzcie po prostu mniejsze :P)

Przepis:

Jajka roztrzepuje mikserem. Dodaje twaróg i ugniatam całość widelcem. Następnie dokładam mąkę i mieszam do połączenia składników. Zwilżonymi dłońmi biorę odrobinę ciasta i formuję kulkę. Następnie delikatnie ją spłaszczam i "wrzucam" na rozgrzaną patelnię z odrobiną oliwy :) Smażę na małym gazie (niskim poziomie w indukcyjnych - około 5) i po 2-3 minutkach obracam (czasem dłużej - powinny się zarumienić od spodu). Na serniczki położyłam kostkę gorzkiej czekolady lub pół łyżeczki kajmaku. Po minutce oba składniki były rozpuszczone - roztarłam więc każdy na placku i dodałam plasterek kiwi.
Było prze-pysz-ne :))))

PS. Polecam kajmak z Biedronki - ma ładny skład :) Tzn. o ile taka grzeszna rzecz może mieć ładny skład xd ale przynajmniej bez chemii, a odrobina kajmaku z rana nikogo jeszcze chyba nie zabiła ;)






Nominacja od Basiuchna :))
1. Mój sposób na udany poranek to... powolne śniadanie, "Poranna zmiana" na VOX fm i trochę przedrzeźniania z rana z chłopakiem ;)
2. Moje uzależnienie to... chyba nie mam :) Tzn. potrafię się obejść bez wszystkiego, co lubię :)))
3. Ulubiona forma relaksu... rower albo gry komputerowe (ostatnio LoL xd)
4. Książka, z którą się nie rozstaję... "Ten obcy". Często do niej wracam.
5. Zimą lubię... zimno, chłód, dobrze się w nim czuję.
6. U innych ludzi najbardziej cenię... szczerość. Szczerość, szczerość, szczerość!
7. Najlepiej czuję się otoczona aromatem... korzennym lub cynamonowym
8. Najprzyjemniejsze wspomnienie minionego roku... sama nie wiem... raczej nic się nie działo ...  Może wyjazd do Warszawy? Fajnie było spotkać się z Moniką i Klaudią :)
9. Ulubiony smak z dzieciństwa... babcina kasza manna z jagodami i cynamonem
10. Kiedy nie mogę zasnąć to... się wkurzam
11. Moje największe marzenie... być bogatą o. To otwiera wiele możliwości hahaha :DDDDDD

28 komentarzy:

  1. Kajmakowe serniczki z patelni ? Porywam z mila checia
    Nominowalam cie do LBA:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ''Co robisz kiedy nie możesz spać?''
    ''Wkurzam się'' - To mnie rozwaliło , jesteś boska :D
    Chciałam kupić ten kajmak ale nie wiem gdzie go potem trzymać i ile :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej, uwielbiam takie słodkie poranki!
    4- czytałam w podstawówce. mam wrażenie, że książki 'starszej daty' niosą ze sobą większy przekaz niż te, które czytam teraz jako lektury. Ten Obcy to również jedna z moich ulubionych pozycji literatury :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatni egzamin mam 3 lutego :]

    Trzymam kciuki za zaliczenia w weekend. Mnie jedno czeka dziś i maraton w przyszłym tyg.
    Fiu, byle do przyszłego piątku :P

    Twój chłopak się najada taką samą porcją co Ty?
    No bo jednak chop to chop, zjeść musi, jajca na bekonie itd, czy to nie ten typ? :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie też było miło mi cie spotkać.Miałam wrażenie że zawsze cie znałam.I musimy to powtórzyć nie raz z taką jeszcze jedną fajną Panią:)a dzięki temu zaczęłam czytać co tam w składach śpiewa.Myślę że dzięki temu wiele osób poszaleje trochę dłużej:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  6. Z kajmakiem to czysta poezja! Musze wypróbować ten biedronkowy, skoro polecasz..

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo nasze spotkanko <3 trzeba powtórzyć!
    i przez Ciebie mam ochotę na kajmak kurde :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam pyszności :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śniadanie urocze :D Uwielbiam serniczki z patelni!
    A o tym dążeniu do bycia najlepszym wiem aż za dużo. Nie tylko na tle szkolnym ;(

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmm... wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. robiłam kiedyś bardzo podobne i były przepyszne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety, ale do doskonałości dążą przede wszystkim ludzie ze sporymi... kompleksami. Sama zawsze musiałam być na czele w uczelnianym gronie i cholernie tego żałuję, gdyż bardzo źle się to dla mnie skończyło.. Koniec końców ocknęłam się, jest dobrze, naprawdę nie tędy droga do szczęścia. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja już też pomału odpuszczam :) chociażby z uwagi na fakt że 4 też jest dla mnie dobra ;D ale 3 jeszcze bym poprawiła :PPP

      Usuń
  13. Serniczki z kajmakiem - cuuuudne!

    OdpowiedzUsuń
  14. jakie studia byłyby piękne, gdyby nie te zaliczenia... ;)
    ale serniczki i jeszcze z kiwi na wierzchu... masz mnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Twój chłopak to ma z Tobą dobrze, takie pyszności mu na co dzień serwujesz :>
    Trzymam kciuki, na pewno będzie dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne serniczki jeszcze ta czekolada i kiwi! Idealne :)) Pycha. Nominowałam Cię do LBA :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wypróbuje na pewno wypróbuje.:-) luubie kiwi. Dawno nie jadlam.
    Mój entuzjazm też często jest tłamszony ilością materiału do nauki. A wydawałoby się , że biologia może być nieskomplikowana...:-)

    OdpowiedzUsuń
  18. ostatnia odpowiedź zdobyła moje serce ;D o tak, kajmak z biedronki też mnie kiedyś zaskoczył swoim składem, wygrał z najbardziej reklamowanymi firmami, nie mogłam na początku uwierzyć własnym oczom ;D wszyscy mnie dzisiaj kuszą serniczkami... :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedziałam na Twoje pytania :) Serniczki i kiwi - połączenie genialne ale to już wiesz :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ te serniczki apetycznie wyglądają! : )
    Piękne!

    OdpowiedzUsuń
  21. Zapach cynamonu rządzi :) a to kiwi na tych serniczkach... mmm, pycha :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...