piątek, 3 stycznia 2014

Peanut butter and jelly

Powoli wracam do normalnego rytmu - praca, szkoła, zaliczenia, prezentacje, notatki. Staram się znaleźć czas na oddech. Czasami nie jest łatwo, ale taka jestem - zawsze w biegu, zawsze zawalona obowiązkami. 
Dzisiaj proponuję Wam coś, czego chyba nie trzeba przedstawiać. Peanut butter & jelly - to połączenie chyba każdy kojarzy :) Szczerze je uwielbiam - lekko słone masło orzechowe ze słodkim dżemem truskawkowym. Takie jest moje ulubione. I w tej roli świetnie zagrały: masełko z M&S oraz konfitura truskawkowa z Anielskich Przysmaków. Lepszego duetu nie mogłam dobrać!

Peanut butter & jelly pancakes

Żytnie placki z masłem orzechowym i konfiturą truskawkową

Składniki:

  • 1 jajko
  • 2 łyżki serka homogenizowanego (naturalny, u mnie z Lidla - Pilos)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 solidne łyżki mąki żytniej (typ 1000)
  • 1/3 szklanki mleka
  • łyżeczka oliwy
  • masło orzechowe
  • konfitura truskawkowa z cynamonem

Przepis:

Jajko ubijamy mikserem w całości do puszystości. Dodajemy serek, oliwę i mieszamy. Następnie 1/4 szklanki mleka, mąkę i proszek. Mieszamy ponownie - najpierw delikatnie do połączenia składników, potem intensywnie na dużych obrotach. W razie potrzeby dodajemy mleko (ja musiałam), konsystencja ma być gęsta ale możliwa do przemieszania łyżką.
Smażymy z obu stron po 3-4 minutki na małym ogniu. Gotowe przekładamy - raz masełkiem, raz konfiturą. Smacznego :)







Jak widać wszystko spłynęło xd ale to nic, chyba nawet dzięki temu było smaczniejsze <3
Do poczytania wkrótce - wpadam do Was, staram się czytać i komentować co jakiś czas. Mam nadzieje, że nie jesteście na mnie źli :* Jeśli o kimś zapomniałam to proszę się upomnieć! Chętnię zajrzę, a nie zawsze mam głowę żeby pamiętać xd

Dziękuję The Student Cookbook za nominację do Liebster - odpowiem w następnym poście :)

25 komentarzy:

  1. Już mam pełno ślinki w ustach, kiedy na to patrzę! Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te Twoje wysmażone grubaski! :)
    U mnie wciąż jeszcze czuć poświąteczną labę i trochę się na siebie przez to złoszczę, bo z każdym dniem trudniej ruszyć z kopyta.

    OdpowiedzUsuń
  3. ojejusiu, jakie grubaski! :D
    ja jeszcze mam wolne, ale za chwilę będe musiała wrócić do tego życia w biegu. swoją drogą, to trochę mi go brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne to ostatnie zdjęcie ;)
    Uwielbiam połączenie masła orzechowego i dżemu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem chyba odmieńcem, bo tego połączenia nie znam. Koniecznie muszę nadrobić zaległości!

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności, jeszcze tak pysznie oblane mmmniam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pyszne :d takie puszyste maniam!

    OdpowiedzUsuń
  8. peanut butter&jelly zawsze mnie strasznie intrygowało, chyba powoli zbliża się czas na wykorzystanie tego połączenia :)
    cudownie grubaśne pancakes!

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, ale one cudownie wyglądają. Aż się pośliniłam. Uwielbiam to połączenie. Te spływające mazidła wyglądają fenomenalnie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Chyba jeszcze nigdy nie próbowałam tego połączenia razem, ale zachęciłaś mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Grubaski i jeszcze raz grubaski - uwielbiam :):) Ciekawe kiedy mi takie wyjdą :):) Rewelacja :) Pamiętaj, że na odpoczynek też musisz znaleźć czas :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochałam się ! *.*
    Wielbię połączenie dżem+masełko ale w moim przypadku dżem koniecznie porzeczkowy ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Na kanapkach próbowałam i było ok, więc w plackach musi być jeszcze lepsze!

    OdpowiedzUsuń
  14. Może dziwne... ale ja takiego połaczenia nigdy nie próbowałam :P ale narobiłaś mi niezmiernie ochoty :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale grube! Pycha!
    Muszę spróbować tego połączenia !

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam to połączenie, kiedyś zrobiłam sobie naleśniki z twarogiem,dżemem truskawkowym i masłem orzechowym mmm <3 wyciekająca masa wygląda obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale grubaski :D
    To polaczenie dzemu z maslem orzechowym chyba wyprobuje w mojej ulubionej owsiance :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. jakie puszyste! <3 i połączenie genialne. :3

    OdpowiedzUsuń
  19. to połączenie bez dwóch zdań jest genialne! muszę też wypróbowaćc je z plackami *-*

    OdpowiedzUsuń
  20. Przepysznie to wygląda i na pewno było bardzo sycące i wciągające! Lubię takie puszyste wypieki! :))

    OdpowiedzUsuń
  21. Omnomnomnom! Ale puszyste mniam ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. patrząc na same zdjęcia czuc już ich cudowny smak ;p

    OdpowiedzUsuń
  23. to spłynięcie tylko uatrakcyjniło placuszki w moich oczach! <3

    OdpowiedzUsuń
  24. strasznie podobne placuszki robiłam Angie z iadorecinnamone :)
    Lubię takie coś ;D mniam!
    Też mam masło z M&S ;D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...