niedziela, 12 stycznia 2014

Ciasto z rana

Niedziela to chyba jedyny dzień wolności. Pomijając fakt, że trzeba robić pierdoły do szkoły i uczyć się na zaliczenia, które mnie czekają. Ale cóż - chociaż w domu. I pozwala to na bardziej wyszukane śniadanko :) Ciacho z rana to u mnie rzadkość - absolutnie nie mam na to czasu zważywszy, że na 8 idę do pracy a w weekendy na 8 do szkoły. Ostatnio też odrabiam wolne święta w soboty w pracy - w końcu miałam labę od 23 grudnia do 2 stycznia ;) Coś za coś. Dzisiaj proponuję ciacho orzechowo-kakaowe z gruszką  (pomysł zaczerpnięty od Maria'n) oraz kajmakiem w środku. Coś nieziemskiego :) Mój chłopak pochłonął w kilka minut i był zachwycony xd myślę, że i Wam przypadnie do gustu, jeśli się na nie skusicie :)))

Orzechowo-kakaowe ciacho z kajmakiem i gruszką

Składniki*:


  • 4 łyżki mąki owsianej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 jajko
  • 1,5 łyżki zmielonych orzechów laskowych
  • łyżeczka kajmaku
  • łyżeczka cukru trzcinowego
  • łyżka kakao
  • malutka gruszka
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • odrobinka mleka (żeby dało się przemieszać ciasto)


*Wyszło mi troszkę za dużo ciasta (bo gruszka też musiała się zmieścić) więc zrobiłam też 1 babeczkę ;)

Przepis:

Ubijamy mikserem jajko (do lekkiej puszystości), dodajemy jogurtu i cukru - mieszamy. Następnie kakao i orzechy. Po wymieszaniu tego wszystkiego dodajemy mąki z proszkiem do pieczenia i zalewamy odrobiną mleka w razie konieczności. Całość mieszamy a konsystencja powinna wyjść "jogurtowa" - czyli podobna do zwykłego jogurtu. Przelewamy ciasto do kokilki (moja ma około 11 cm średnicy) tak by u góry pozostał około 1cm niewykorzystany (nie wolno zalewać do pełna). Wtedy dodajemy kajmaku na środek i gruszkę na boku. Pieczemy 35 min w 180st. Po tym czasie radzę odczekać nie mniej niż 10 minut i wtedy zajadać :)




Gruszka i kajmak

A tu owa babeczka :)


Orzech

27 komentarzy:

  1. Ale ta gruszka wygląda świetnie! Planowałam podobny wypiek już od dawna, ale ciągle o nim zapominam :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietny przepis i pieknie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę to zrobić *.*
    Ten Twój chłopak nie ma za dobrze z tobą ? :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Gruszka i kajmak? a gdzie jest porcja dla mnie?! ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. I dla mnie razy cztery:)porcja musi być mniam.Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie to wygląda! Kocham kajmak <3

    OdpowiedzUsuń
  7. uu kusi! ciasto z rana jak śmietana haha :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie to jedno z lepszych śniadań. Gdy był początek sezonu na gruszki, robiłam je co najmniej parę razy w tygodniu. Oczywiście w róznych wersjach- gruszkę w cieście czekoladowym; czekoladowo-kawowo- orzechowym; sezamowo- miodowym ( zdecydowanie najlepsze!), kokosowym itp. Przygotowanie ciasta to kwestia paru minut, piecze się niezbyt długo, a efekt- fenomenalny.

    OdpowiedzUsuń
  9. jeżeli smakuje tak jak wygląda.. o kurde *__* rzeczywiście celebracja niedzielnego poranka bardzo udana!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam, świetnie to wygląda (i na pewno smakuje)!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciastka z gruszką jeszcze nie jadłam a już na pewno nie w takiej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam wypieki z mąki owsianej! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe :D Idealne, żeby uczcić taki jeden dzień (pozornej) wolności :]

    OdpowiedzUsuń
  14. Orzechy, kajmak, kakao, gruszka.. idealne połączenie :3

    OdpowiedzUsuń
  15. Śniadanie idealne! Ta gruszka nieziemsko wygląda!
    Muszę takie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ta grucha w środku...mmm.. musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Wspaniałe ciastko! : )
    Ta gruszka zanurzona w czekoladowym cieście wygląda uroczo. *.*

    OdpowiedzUsuń
  18. w takim razie chyba czytam w myślach :DD

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak smakowicie wygląda... mmmm :-))

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...