niedziela, 29 grudnia 2013

Święta w Wejherowie

Bo tam mam rodzinkę :) Oczywiście spacerek też musiał być - co by się wszystko w brzuszku ładnie rozłożyło :D hahaha I efekt spacerku możecie podziwiać poniżej. Lubię to miasto, jest niewielkie (poniżej 50 tys. mieszkańców) ale może właśnie w tym jego urok - bo każdy zakątek tego miasta jest dopracowany (moooże poza dworcem hehehe ale to już też zmieniają). A na święta wygląda ono wręcz bajkowo :)





W miejscu fontanny wstawili... lampkową fontannę :)
Drzewko, które już jest z nami od wielu lat, w każde święta :)
Renifery w parku*
*Niektórzy ludzie to idioci. Rozumiem, że ciężko czasem upilnować dziecko i z tego powodu sanie Mikołaja są całe powyginane - bo dzieci do nich wchodziły. Ale jakim debilem trzeba być żeby samemu sadzać dzieciaka na reniferze??? Przecież to tylko drut i lampki! Nie dość, że dziecku mogło się coś stać to i raczej na przyszły rok już reniferków nie będzie...


Bomba przy Filharmonii 
Jeżeli kiedyś będziecie mięli okazję to polecam serdecznie odwiedzić to śliczne, spokojne miasto :) Latem jest tu równie ciekawie - Park jest oświetlany, w centrum jest śliczna fontanna i wąskie uliczki, a poza tym dużo się dzieje - koncerty, festyny! I wszystko za darmochę ;D

To tyle promocji miasta - nie, nie jest to w ramach współpracy xd ale za to rozpoczęłam współpracę z portalem Portalem Pszczelarskim :) Dostałam miłą propozycję, na dodatek jestem miodoholikiem - więc jak nie skorzystać z takiej oferty? Cieszę się, że we współpracy z redaktorami będę mogła promować spożywanie miodu w codziennej kuchni :))) A TUTAJ jest mój profil. Jeszcze pusty, ale mam nadzieje niedługo wziąć się solidnie do pracy :D

I wreszcie przepis. Na coś, co wszyscy już znają, ale wariacje na temat tego śniadanka stale powstają, więc i ja swoją podaję. Klasycznie, słodko i ciepło. Mniam ;)

Żytnie kluski kładzione

Składniki:

  • 1 banan
  • 1 jajko
  • 3 solidne łyżki mąki żytniej (u mnie typ 1000)
  • syrop cynamonowy
  • cynamon
  • szklanka mleka

Przepis:

Jajko roztrzepujemy, banana rozgniatamy (lub blendujemy) i mieszamy oba składniki. Dodajemy łyżeczkę cynamonu i 3 łyżki mąki. Mieszamy - najpierw delikatnie a potem już mikserem. Ciasto powinno wyjść gęste, ale możliwe do nakładania łyżką. W garnuszku podgrzewamy szklankę mleka. Gdy będzie gorąca kładziemy kluchy - nabieramy na łyżkę i chlup do garnuszka :) Po kolei, po łyżce. Potem gotujemy wszystkie kluchy jeszcze kilka minutek (na małym ogniu, by mleko nie wykipiało). Gotowe przelewamy do miseczki. Polałam pysznym (najlepszym!) syropem z cynamonem i dodatkowo posypałam tą cudną, aromatyczną przyprawą <3



18 komentarzy:

  1. Faktycznie przepiękne, bajkowe to miasteczko :D Jak ze świątecznego filmu :) Pięknie uchwyciłaś to na zdjęciach :) Ludzie jak to ludzie...czasami nie pomyślą ;/ Gratuluję współpracy :) hehe teraz poczujesz się jak w niebie z tymi miodkami :) (kraina miodem płynąca) :) Kluski kładzione przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne to miasto ! Aż pragnę tam być !
    No , no gratki kochana ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajnie, chętnie poczytam jeszcze więcej Twoich opinii :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojej rzeczywiście cudowne i bajkowe miasteczko! *.* Fajnie, jak potrafią zadbać o takie szczegóły ;))
    A kluski wyglądają nieziemsko ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak pięknie! Ta choinka jest cudna :)
    A akie kluseczki uwielbiam <3 Muszę spróbować żytnich :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wejherowo istotnie jest urokliwe, acz dla mnie jedynie w swiateczne wlasnie wieczory. A ich dworzec... Wydajem i sie, ze podzielilam sie juz opinia o nim z Toba i Pam :D
    Gratuluje wspolpracy, tobie jak nikomu innemu taka miodowa sie nalezy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne dekoracje! Mieszkam w Trójmieście i nie spodziewałam się, że w Wejherowie tak pięknie w święta :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie uwierzysz, ale ja w Wejcherowie to byłam może ze dwa razy przejazdem i i jakimś tam sklepie meblarskim jak kupowałam kanapę... Nie przypuszczałam, że to okryte złą sławą "GieWuE" jest tak śliczną miejscowością. Kurcze, centrum Gdyni może się powstydzić takiego pięknego wystroju, o ja :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie ozdobione miasto, pięknie! :)

    Ale kluseczki wygrywają, o mniaaaam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. co za magiczne miejsce. szkoda, że moja mieścina tak nie wygląda. :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku, jakie cudowne zdjęcia! Lubię spędzać wakacje w Wejherowie - to naprawdę piękne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne, urokliwe miasteczko :) klimat świąt i bez śniegu można tam poczuć :)
    dobrze się składa, że mam banany , te kluski smakują z pewnością obłędnie *-*

    OdpowiedzUsuń
  13. jak dawno nie jadłam kładzionych klusek! taki smak z dzieciństwa... to moje postanowienie nowroczne! ;)
    a wejcherów pięknie oświetlony!

    OdpowiedzUsuń
  14. SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!
    Samych smakołyków i kuchennych sukcesów ;-)
    Pozdrowionka
    www.tysiagotuje.pl
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. O jaa! Ostatni raz kładzione kluski jadłam chyba w przedszkolu i robiła mi je babcia hahaha :DD chyba pora wrócić do zapomnianego smaku !

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...