piątek, 13 grudnia 2013

Słodki krem z awokado

Tym razem bez kakao, po prostu awokado :) Dodatek mleka w proszku bardzo łagodzi jego wytrawny posmak, a w zestawieniu z jednym z najsłodszych miodków, jaki miałam okazje próbować, okazało się przepyszne :)

Słodki krem z awokado

Składniki:

na niepełny słoiczek 375g

  • 2 dojrzałe awokado 
  • 3 łyżki mleka w proszku odtłuszczonego
  • 2 łyżki miodu klonowego
Przepis:
Wyciągamy z pomocą łyżki miąższ z awokado i blendujemy na gładko. Dodajemy mleko w proszku i miód i dokładnie łączymy ze sobą. Po godzince lub dwóch w lodówce krem gęstnieje :)




I przykładowe użycie - krem doskonale skomponował się z mleczną czekoladą :) Świetnie ożywia bardziej suche placuszki :D




Placki z TEGO przepisu, tylko bez dyni a z dodatkiem olejku pomarańczowego :) Nie słodziłam ich, podałam ze słodkim kremem awokado.

24 komentarze:

  1. Nigdy nie próbowałam na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znowu tak słonecznie u ciebie :] I ta roztopiona choineczka :]
    Jak długo taki krem może stać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis :) Ale zastanawiam się czy można mleko czymś zastąpić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podłączam się do pytania :)

      Usuń
    2. Cóż można je pewnie po prostu pominąć. Choć nadaje specyficznej słodkości i zagęszcza. Jako zagęszczacz może pewnie posłużyć mąka ziemniaczana ale nie gwarantuję ;)

      Usuń
  4. Ale ma cudny kolorek. :) Lubię krem w wersji z kakao, więc ten pewnie też by mi posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolor od razu mi się skojarzył ze Shrekiem haha :D
    Ja też lubię awokado podane na słodko, więc taki krem z pewnością by mi posmakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cóż za ekscentryczny kolor! Ale ja lubię czasem przyrządzać w kuchni takie potworki :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pierwszy rzut oka byłam pewna, że to coś kiwiowego, a tu proszę - awokado! Ten owoc najbardziej smakuje mi właśnie w smarowidłach, dlatego na pewno spróbuję i tego :))

    OdpowiedzUsuń
  8. ale ładnie podałaś te placuszki! pięknie wyglądają :)
    Muszę spróbować dod tego mleka, bo jak zrobiłam kiedyś z kakao to niezbyt mi smakowało :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo Miło tutaj u Ciebie! ; ) Obserwuję ♥ .
    Zapraszam do siebie na nowo odświeżony blog : http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Oraz info! : *
    Pozdrawiam : )

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wygląda ten krem! Spróbuję taki zrobić :) Czy zamiast mleka w proszku może być granulowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można granulowane ale lepiej je zmielić - inaczej wyjdą grudki :)

      Usuń
    2. Rozetrę je w moździerzu :) Dzięki

      Usuń
  11. uwiebiam kanapki z nabiałem, awokado i miodem, więc tym wynalazkiem byłabym z pewnością zakochana, ale- czy aby ten krem nie ciemnieje? kiedyś zmiksowałam awokado z kiwi, odłożyłam na noc do lodówki i... no, rano kolor nie powalał ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mój faworyt! mam tyle pomysłów na jego wykorzystanie, że lepiej od razu zabiorę się za zrobienie go ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. cholera, a ja się zraziłam do awokado z czekoladą :( wiem, że jest zdrowe i zapewne dobrze przyrządzone jest pyszne, ale no nie wiem czy potrafiłabym się ponownie przekonać. Choć jeszcze spróbuję :D...

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam awokado, a krem ma przepiękny kolor, koniecznie musze zrobić!!!!

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny pomysł !!! i piekny kolorek - zapraszam bardzo sedecznie do tegorocznej Akcji Tecza Smaków 3 :) nie może go zabraknąć ! :) http://waniliowysmoczek.blogspot.com/2013/12/tecza-smakow-3-ze-swiatecznym-akcentem.html

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...