czwartek, 12 grudnia 2013

Owsianka wykręcajka

Swoją nazwę zawdzięcza wyjątkowej kwaśności :D Oczywiście posłodziłam ją intensywnie miodem i była słodka - ale na koniec zawsze było czuć kwaśność. I dlatego właśnie mi posmakowała :) Jestem ogromną fanką kiwi i cytryny, zwłaszcza gdy występują w duecie :) Jeżeli i Wy lubicie to posmakujcie - warto.
Odchodząc więc od tematyki świąt, którą niestety zaczynam już rzygać, wracam do smaków bardziej egzotycznych i ożywionych.

Owsianka wykręcajka

Składniki:

  • 1/2 cytryny
  • skórka z 1/2 cytryny
  • 5 łyżek płatków owsianych
  • 1 łyżka otrębów owsianych
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • wrzątek
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 kiwi
  • łyżka miodu do posłodzenia owsianki
  • łyżeczka miodu cytrynowego na wierzch

Przepis:

Płatki, otręby i siemię zalewamy wrzątkiem (wymieszanym z sokiem z cytryny) i czekamy aż wchłoną płyn. Dodajemy mleka i gotujemy na małym ogniu dosładzając miodem.Smakujemy czy taka słodkość nam wystarczy i czy nie wykręci nam buzi przy jedzeniu :P Gdy całość zgęstnieje podajemy w miseczce z dodatkiem kiwi, miodu z cytrynką oraz odrobiną startej skórki cytrynowej.
Uwielbiam <3




Jeśli zasmakował Wam ten duet polecam także TO.

15 komentarzy:

  1. często jem owsiankę z kiwi, ale cytryna? tu mnie zaskoczyłaś! spróbuję na pewno ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A Ty znowu kusisz mnie kiwi ? Niedobra Ty :D
    Musi być wspaniała ! Uwielbiam słodko-kwaśne połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię kwaskowe potrawy. A owsianki z cytryną jakoś nigdy nie połączyłam. Czas to zmienić! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze? Mi też się już zbrzydły te wszędzie mnożące się pierniczki :p oczywiście lubię, ale ile można xP

    Ah jak dawno nie jadłam owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja kiwi mogę jeść ze wszystkim, hahah :D
    racja, święta są wszędzie teraz, ale no cóż, mimo że średnio je obchodzę, ich klimat wydaje mi się uroczy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ojjj, to rzeczywiście musiała być wyjątkowo kwaśna, ale ja lubię takie smaki , więc spróbuję..bo czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie się jeszcze świąteczne smaki nie znudziły, ale taką egzotyczną owsianką na pewno bym nie pogardziła ;)
    Genialna nazwa :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście mi się święta jeszcze nie znudziły (obym nie wykrakała!) :D
    Ale i tak, taką owsianką bym nie pogardziła, oryginalny pomysł i nazwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A mi się nie znudziły, bo w sumie ze świątecznych smaków jadłam mandarynki i pierniki :D Jeszcze wiele przede mną :)
    A kwaśne rzeczy uwielbiam, więc pewnie mniej bym posłodziła :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak tu słonecznie :D
    Odważne połączenie, nie wiem czy by mi posmakowało, ale chętnie bym spróbowała :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Chętnie wyprobuje , zwłaszcza , ze lubię wszystkie z tych składników :)

    OdpowiedzUsuń
  12. kiwi-lata nie jadłam, zapomniałam o nim! Ale nazwa genialna! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. omnomnom warto chyba takiej spróbować :D muszę znowu zrobić jakieś ciekawsze śniadanie ;p

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...