środa, 4 grudnia 2013

Krwawy omlet i 10 faktów o mnie

Dzisiaj serwuję coś dla miłośników kawy, tzw. kawoszy :D Osobiście uwielbiam kawę i jest to dla mnie zawsze okazja do chwili relaksu (nawet gdy piję ją w pracy). Połączenie kawa-kakao-wiśnie bardzo mi zasmakowało. Wiśnie dostałam jeszcze latem od Moniki na naszym spotkaniu (niestety nie kupicie ich w Anielskich Przysmakach) i za ten prezencik bardzo dziękuję, bo wiśnie są ZNIEWALAJĄCE! Przepyszne :) Aż brak mi przymiotników hahaha Tym razem omlet zrobiony z mąki ziemniaczanej :)



Kawowy omlet z wiśniami

Składniki:

  • 2 jajka
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki kawy
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • łyżeczka kakao
  • kilka łyżek wiśni w syropie

Przepis:

Białka ubijamy mikserem na sztywno. Dodajemy żółtka i ubijamy dalej. Mąkę przesiewamy do miski z jajkami i na koniec dosypujemy kawy. Wszystko mieszamy ręcznie z pomocą łyżki. Na patelni do naleśników rozgrzałam trochę oliwy i przelałam tam masę omletową. Smażyłam kilka minut z każdej strony. Podałam z przesianym kakao i wiśniami w syropie.
Pychotka :)





10 Faktów o mnie
Nominowana do zabawy przez Aleksandrę :*
1. Jestem kawoszem, miodoholikiem i pożeraczką chrupek kukurydzianych.
2. Byłam kiedyś na Dukanie i straciłam około 13 kg. I tak - żyję, mam się dobrze.
3. Nienawidzę shoppingu za to lubię patrzing :P
4. Jestem niesamowicie skąpa ale to pozwala mi na duże oszczędności i przetrwanie miesięcy bez kasy.
5. Od roku nie mieszkam już z rodzicami, tęsknię jak cholera, jadę do nich kiedy mogę ale ostatnio nie bardzo mogę... mieszkanie samemu jest fajne - masz swoją łazienkę, kuchnię, w której możesz robić wszystko i kiedy tylko masz ochotę. Ale to też masa obowiązków, którym nie zawsze daję radę.
6. Pracuję w tzw. Game Dev'ie, dla firmy Nawia Games - jestem grafikiem komputerowym i kocham swoją pracę - rysuję, robię efekty specjalne, tła, animuję postaci takie tam :P
7. Mam brata i siostrę - siostra to mój mały przylepiec, ma 9 lat, dama, modelka, aktorka i piosenkarka w jednym. Brat ma 17 lat, jest wysportowany, oczytany i cholernie mądry choć czasem głupio robi (ma to po siostrze). Wszyscy mamy blond włosy, pomimo ciemnowłosych rodziców. Zasługa genów od strony mojego taty (a konkretnie dziadka) - armia blondynów ;)
8. Mam wadę wzroku -5,25 (choć chyba znowu większą...) i od paru lat już noszę soczewki, choć w okularach mi ponoć do twarzy (wolę jednak soczewki ze względu na wygodę). Bez nich jestem ślepa jak kret xd
9. Lubię powieści historyczne. Ostatnio czytałam książkę o królowej Margot (A. Dumas).
10. Jestem pracoholikiem, perfekcjonistką i czepialską jędzą, która musi mieć wszystko zawsze zrobione po swojemu i ufa tylko temu, co sama wykonała.

Jeżeli ktoś jeszcze mnie nominował a nie opublikowałam tego to proszę o wiadomość pod postem! Też już troszeczkę nie ogarniam :P


Ostatnio bawiłam się modeliną. Mój pierwszy raz! Do powtórzenia :D Gdybym tylko znalazła więcej czasu... może kiedyś :) 




Kawa... i co i dalej?

21 komentarzy:

  1. u mnie dziś też wiśnie ale.. wyciągnięte z wiśniówki :D
    a ja pomimo wszystko i uparcie- zazdroszczę mieszkania samemu
    jej, też kiedyś robiłam z modeliny, nawet miałam swój mini-biznes!

    OdpowiedzUsuń
  2. Po 1 jakie piękne te torciki! O mamuniu!
    Po 2 te wisienki, kakao, kawa, no po prostu rozwalają na łopatki <3
    A po 3. nic dziwnego, ze masz taką wadę wzroku komputerowcu :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądający omlecik, ale modelinowe torciku prosto do schrupania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. oo tak ja z chęcią także bym zamieszkała sama ale póki co nie jest mi to dane ;< aa no i kiedyś też byłam na dukanie, ale mój organizm tego nie przetrwał, trochę zleciało ale nabawiłam się też obciążyło mi nerki i miałam małe problemy ;//
    piękne te cuda z modeliny ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie! :))
    zapraszam do mnie na rozdanie z Oasap! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jakie śliczne torciki! <3
    ja uwielbiam takie powieści historyczne sprzed wielu wielu lat. i filmy. byle nie wojenne.
    też noszę soczewki - okulary to tylko po domu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś robiłam biżu z modeliny :D Później nawet nosiłam te kolczyki do czasu, aż się okazało, że jestem uczulona na bigle których używałam i od tamtej pory jakoś nie robię XD

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo ciekawą osobą jesteś, zresztą chyba już to kiedyś wspominałam :)
    co do omleta, to wiśnia i czekolada to jedno z najlepszych klasycznych połączeń *-*
    fajne rękodzieło, czyżby kolczyki, a może i wisiorki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie śliczne te modelinkowe zawieszki? kolczyki? cudo, masz talent! ja mieszkam bez mamy już drugi rok (a bez taty to milionowy) i jakoś sobie radzę, tak bardzo nie tęsknię, więc też niedługo powinnaś przestać :) tak to jest, wyfruwamy z gniazda. królowa Margot - podobno ciekawa postać, powinnam przeczytać tę książkę po maturze - a dzięki maturze podobnie jak Ty polubiłam powieści historyczne. 10 fakt - uwielbiam! tak jak tego omleta, też jestem kawoholiczką :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem skąpa XP
    Kawowe <333

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz talent! Cudowne te torciki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dukan, skąd to znam.. ;p
    A kawowy omlet to coś wspaniałego! Uwielbiam omlety, muszę taki zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  13. dokładnie, kawa jest zawsze dla mnie taką chwilą zapomnienia, w której można odetchnąć, uciec od rzeczywistości. :)
    10 haha, dokładnie to samo <3
    ooo, zrób mi kiedyś takie fajne coś z modeliny :D

    OdpowiedzUsuń
  14. mooozna zamowic cos z modeliny? :D
    ja Cię nominowałam :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Super wygląda ten omlet. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Pyszny pomysł na omlet...dziękuję za udział w akcji.

    OdpowiedzUsuń
  17. O, widzę, że też wzięłaś się za modelinę :D
    Świetne fakty, a omlety wyglądają nieziemsko :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaczęło się! Jak się wciągniesz w modelinę, to już nie przestaniesz ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...