wtorek, 3 grudnia 2013

Krem z awokado w naleśnikach z manny

Naleśniki z kaszy manny... co mogę powiedzieć? Za długo z nimi zwlekałam. Stanowczo za długo. Są idealne - wychodzą cieniutkie, nie rwą się, smaczne i sycące (i zawsze bladziudkie, niemalże białe :>). A połączenie kiwi z czekoladą to już wszyscy, co czytają mojego bloga wiedzą, że je absolutnie uwielbiam :D Tak więc zapodaję przepis na naleśniki z manny (inspiracja) i moją ukochaną wersję kremu z awokado w wersji czekoladowej.


Naleśniki z kaszy manny

z kiwi i kremem z awokado

Składniki (na dwie sztuki):

  • 1 jajko
  • 4 łyżki kaszy manny
  • 1/3 szklanki mleka lub więcej

Przepis:

Wieczorem roztrzepujemy mikserem jajko i mieszamy z mlekiem. Na koniec dodajemy mannę i ponownie mieszamy. Odstawiamy na noc do lodówki a rankiem wystarczy jeszcze raz przemieszać i smażyć na patelni z odrobiną tłuszczu (u mnie oliwa z oliwek). Do ciasta można opcjonalnie dodać aromat :)
Podałam z kiwi i kremem z awokado (przepis poniżej).















Czekoladowy krem z awokado

Składniki:

  • 1 awokado
  • kopiasta łyżka kakao
  • miód - według uznania
  • 2 łyżki mleka w proszku (odtłuszczone)

Przepis:

Awokado musi być dojrzałe. Przekrawamy je na pół, oddzielamy i wyciągamy pestkę. Wyciągamy miąższ z pomocą łyżki i dokładnie blendujemy. Dodajemy miodu i ponownie mieszamy/blendujemy. Na koniec dodaję kakao i mleko w proszku (mój tajemny składnik hehe) i jeżeli porządnie zmiksowałyście to powinna wyjść śliczna i gładka masa czekoladowa, której smak zniewala mnie za każdym razem, gdy decyduje się ją zrobić ;)



Czasami już nie mam na nic siły.

17 komentarzy:

  1. ranking śniadaniowych blogów, powiedz co myślisz! ZAGŁOSUJ!!
    http://www.survio.com/survey/d/I2Y1B1E8I8S4J5U0X

    OdpowiedzUsuń
  2. dawno nie jadłam naleśników z manny. a krem uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. próbowałam kiedyś placuszków z manny i cóż... jestem skutecznie zniechęcona :D

    OdpowiedzUsuń
  4. robiłam raz, wyszła totalna klapa.. :(
    Teraz już jakoś nie mam do nich przekonania :(
    A krem z awokado siadł mi średnio-tzn dobre, ale bez szału.. :(
    Chociaż jego konsystencja zachwycaaaa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam je w planach na najbliższą sobotę i teraz wiem, że na pewno je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Raz robiłam krem z awokado i zjadłam, ale szczerze mówiąc bez szału :) za bardzo mi przeszkadzał ten posmak awokado który przeważał nad kakao :D

    OdpowiedzUsuń
  7. te naleśniczki z manny już robiłam, i wyszły mi tak delikatne, tak cieniutkie, tak smaczne... <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale delikatnie wyglądają <3

    OdpowiedzUsuń
  9. to chyba już wiem co zrobię jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naleśniki z manny robiłam już nie raz więc w 100 % się z Tobą zgadzam-są obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro mówisz, że cieniutkie to ja już zapisuję przepis! Zawsze, ale to zawsze wychodzą mi grubaski :<
    Kiwi i czekolada - ten duet jest znany i lubiany (;

    OdpowiedzUsuń
  12. nie rwą się? serio? to w takim razie naleśniki idealne, muszę zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Cały czas z nimi zwlekam, bo boję się smażenia, ale teraz w końcu je zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. O jaaaa! Ale pięknie wyglądają! *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. Właśnie zrobiłam ten krem - jest dobry :) Będzie w sam raz do owsianki, kaszy manny lub do podjadania jak przyjdzie ochota na coś słodkiego :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...