piątek, 20 grudnia 2013

Krem snickers

Od kiedy zobaczyłam go TUTAJ wiedziałam, absolutnie wiedziałam, że kiedyś go zrobię! I nadarzyła się okazja, gdyż nie miałam pomysłu na prezenty - a kto nie lubi snickersa??? Na dodatek niektórym nie wypada kupować czegoś większego i droższego, bo jest to np. kolega z pracy, kumpel ze szkoły, znajoma z podwórka. Ale coś symbolicznego można dać. A że zwolennikiem kurzących się na półkach pierdół nie jestem, postawiłam na coś słodkiego ;) Gdybym miała więcej czasu to prawdopodobnie wszystko zrobiłabym sama - toffie z mleka skondensowanego, masło orzechowe domowej roboty... niestety zawalono mnie szkołą w ostatnie dwa weekendy, egzaminy. No a pon-pt jeszcze praca, więc co zrobić :) Chociaż czekolada robiona :D Na pewno wszystko z sercem :))

Krem snickers

Składniki:

Na 4 słoiczki 350g (po maśle orzechowym M&S)
  • 3 czekolady gorzkie
  • 200g orzechów laskowych
  • 3,5 łyżki mleka w proszku
  • szklanka wody (250ml)
  • 2 puszki masy kajmakowej*
  • 2 słoiki masła orzechowego crunchy
*można zastąpić mlekiem kondensowanym (po zagotowaniu) lub przygotować karmel z cukru.

Jeżeli chcecie zrobić jeden słoiczek to polecam 1 czekoladę, 1,5 łyżki mleka w proszku, 1/4 szklankę wody i około 50g orzechów.

Przepis:

Masę czekoladową przygotowałam sama: roztopiłam w kąpieli wodnej czekolady i wymieszałam następnie z rozdrobnionymi na pył orzechami (blenderem). Mleko w proszku rozmieszałam z wodą i wstawiłam do garnuszka na mały gaz. Gdy się zagotowało wlałam do czekolady i wymiksowałam ;) Konsystencja była płynna, ale krem gęstnieje. No chyba że wyszłaby Wam z jakiś powodów "woda" to wtedy możecie zagęścić mlekiem w proszku (koniecznie wymieszanym w drobince wody, żeby grudek nie było). Ja dodatkowo dodałam do czekolady trochę kajmaku ale nie jest to konieczne.
Krem robiłam nakładając do słoiczka po 1,5 łyżki każdego ze składników: kajmak, masło orzechowe, czekolada, kajmak, masło... itd. :) Aż zapełniłam słoiczek i kolejne także.

Zalecenia:

Nie trzymamy w lodówce, lepszy jest miękki i niezimny :P Ponadto użyłam wody zamiast mleka do przygotowania kremu czekoladowego, więc na prawdę nie trzeba wkładać do lodówki :)
Polecam do naleśników, owsianek i kanapek! :)

Składniki

Ładnie przygotowany na prezent




Polecam Wam także inne, wypróbowane przeze mnie kremy. 
Może komuś podpasują na prezent? :)


23 komentarze:

  1. Wielbię Cię za ten przepis!
    Ostatnio z kilkoma osobami rozmawialismy o tym, ze nie widujemy juz snickersa w słoiku i ze tesknimy.
    Zabieram sie za rozprzestrzenianie przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O ja!! Musi być pyszne, tylko ile ma kalorii :D?

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe prezenty są najlepsze :D Sama z chęcią taki przygarnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ojejusiu, ale rewelacja! Zazdroszczę obdarowanym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobisz mi taki ? :)
    Cudowny !

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba bym zapiała z radości gdybym coś takiego otrzymała w prezencie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie no... obłęd.... i jak pięknie w dodatku u Ciebie się zrobiło!

    OdpowiedzUsuń
  8. o nieee, co za cudo, zazdroszczę znajomym prezentu! :c haha

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdyby nie kalorie pochłonęłabym pewnie od razu cały taki słoiczek :3

    OdpowiedzUsuń
  10. AAAAA ! obłęd *-* ja chcę ten krem tu i teraz ;D
    widzę, że zimowo tutaj - podoba mi się ten klimat :*

    OdpowiedzUsuń
  11. O mniam! Doskonały pomysł na prezent!
    A jak tu zimowo i świątecznie u Ciebie na blogu :D ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. robiłam, robiłaaam ;D Choć do oryginały daleko w smaku było np mojemu to i tak uważam go za pyszny ;)

    Paczka doszła, dziękuję ci ;* Chociaż Michałka już siostra zjadłaaaa :O

    OdpowiedzUsuń
  13. wiem, wiem, to co powiem będzie straszne i niepoprawne, ale zrobię ten krem bez czekolady i wiem, że się zakocham ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj pamiętam go, pamiętam! Super powrócić do dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale kusisz! A mi tyłek rośnie :D

    OdpowiedzUsuń
  16. o rany.. chyba wpadłam w sidła tego kremu jak ty..

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda fantastycznie, smakuję z pewnością jeszcze lepiej, wspaniały pomysł na prezent :) Cudnie się u Ciebie zrobiło, tak zimowo!

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzykolorowy, nie mam pytań <3

    OdpowiedzUsuń
  19. kocham wszystkie składniki w tym kremie <3 :) kajmak, orzechy, czekolada mmmmm.... uwielbiam <3 :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...