piątek, 6 grudnia 2013

Czekoladowe mikołajki

Zima, zima, zima! Śnieg na Mikołajki! Śliczna pogoda (przynajmniej w Gdańsku), mroźno i śnieżnie - to lubię :D Wesołych mikołajek!


Mikołajkowe płatki ryżowe na czekoladowym mleku

Składniki:

  • szklanka mleka*
  • pół szklanki płatków ryżowych
  • łyżka kakao
  • 3 kostki czekolady
  • łyżka syropu cynamonowego + do polania
  • odrobina cynamonu
  • pomarańcza
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Przepis:

Płatki ryżowe zalałam szklanką mleka wieczorem i dodałam kakao - wymieszałam, odstawiłam i resztę czynności wykonałam rano. Podgotowałam płatki (dodatkowo z kostką czekolady) w między czasie obierając upierdliwą pomarańczę. Gdy płatki zgęstniały dodałam do nich łyżkę syropu oraz około 2 łyżek soku z pomarańczy. Płatki podałam z pomarańczą, cynamonem, 2 kostkami czekolady i syropem cynamonowym. Totalny misz-masz świątecznych smaków :) Na koniec dodałam równie mikołajkowe gwiazdeczki :D pyszności!
*Płatki gotuję 2:1 (mleko:płatki), z tych proporcji wychodzi zawsze bardzo gęsta, ryżowa masa :)








MIKOŁAJKI!

Musielibyście zobaczyć ten mój szeroki uśmiech, gdy na paczce odczytałam, kto był moim mikołajowym pośrednikiem :D (Kto nie wie dlaczego niech zajrzy tutaj.) Cieszyłam się bardzo, a jeszcze bardziej gdy zajrzałam do środka i zobaczyłam śliczny słoiczek. Z początku oglądałam go zastanawiając się nad motywem przewodnim ale wkrótce odkryłam, o co chodzi - to słoiczek z tym wszystkim, co kocham najbardziej :) Rozbawił mnie Batman, zachwycił miodek z masłem orzechowym obok, uszczęśliwiły flagi krajów skandynawskich (które to kraje uwielbiam). Postanowiłam wykorzystać ten słoik na coś dobrego. Coś, co mnie uszczęśliwi - może będę tam wrzucać karteczki z miłymi słowami? Może macie jakąś propozycję? Chciałabym aby stał się moim słoiczkiem szczęścia :>
Jak napisała Klaudia  - słoiki w różnej postaci towarzyszą mi w moich śniadaniowych przygodach. Kojarzą mi się ze słodkością, energią, miłym porankiem, czasem niespodzianką, ale również - ze sztuką, pasją związaną z decoupage. Ten słoik jest dodatkowo wyjątkowy, bo zrobił go ktoś (Klaudia) specjalnie dla mnie. Są na nim moje marzenia, pasje, miłości, ukochane słodkości - to, co daje mi radość i uśmiech każdego dnia, nawet gdy dzień ten jest trudny. Cieszę się ogromnie, że pokusiła się na to dzieło, bo wiem, że taki prezent wymaga więcej czasu i poświęcenia niż kupno czegoś w sklepie (co pewnie szybko bym zjadła albo odłożyła gdzieś na półkę xd). Ten prezent będzie mi przypominał, że każdy dzień może być pozytywny jeśli sami się do tego przyłożymy :)


Klaudia napisała, że prezent jest skromny ale od serca, bo prawdziwych uczuć żadne pieniądze nie kupią. Zgadzam się w 100%, nie ma to jak prawdziwy prezent od serca! Tylko w pracy się dziwili że się tak szczerzę na widok "zwykłego" słoika xd nie rozumieją prawdziwej sztuki!  Ponadto list, który był w środku - długi i bardzo przyjemny sprawił, że się o mało nie popłakałam w pociągu jadąc do domu - dopiero by było show xd Łapczywie połykałam każde słowo. Tak bardzo kocham listy!
A i zapomniałabym - mniej ważna, ale jakże słodka niespodzianka w postaci Magic Stars :DDDDD

PS. Rozczytałam się ;D I Tobie również wszystkiego dobrego w te mikołajki, w święta i w grudniu - by okazał się lepszy niż poprzednie :*****

Podziwiajcie!
 





A taka zima mnie dzisiaj obudziła o!

Wybaczcie słabe zdjęcia ._. życie xd Kto wstaje rano ten nie ma światła!

26 komentarzy:

  1. Istnie mikołajkowe śniadanko, te gwiazdki są mega urocze :]

    To się dopiero nazywa prezent od serca :)
    Też lubię jak jest mroźno i śnieżnie, na szczęście u mnie, pod Warszawą, też sypie śnieżek <333

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę że prezent jak najbardziej trafiony ! Klaudia miała super pomysł :)
    Ale czekoladowo u Ciebie ! A mnie podobna zima obudziła do tego z mikołajkową niespodzianką - brakiem prądu XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi też dziś zima zrobiła mikołajowy prezent i trochę sypnęło śniegiem. Od rana oczywiście czekolada :)

    OdpowiedzUsuń
  4. i u mnie śnieg, malutko ale jest :)
    super czekoladowe śniadanko^^ i prezent jak najbardziej wow. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak przyjemnie przeglądać dziś blogi!
    śniadanie pyszne, takie właśnie lubię (i jest mój ukochany miodek ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. też uważam, że lepiej dostać coś skromnego, ale w co się włożyło dużo pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepiękny prezent dostałaś, świetny pomysł z tym słoikiem. :>
    Zima pewnie jak co roku zaskoczy kierowców. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. No ba, list to jenda z ważniejszych części takiego prezentu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej. Mam dużo do napisania więc, żeby nie robić bałaganu kmentarz będzie w punktach: 1) zazdroszczę śniegu 2) Cieszę się że mimo huraganu prezent już do ciebie dotarł. 3) Tym bardziej się cieszę że prezent ci sie podobał - prezenty samodzielnie wykonane zawsze są najbliższe sercu. Zawsze żałowałam że nie mam talentu do rożnych rzeczy hand made 4) Wesołych Mikołajek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetny ten słoiczek! pomysłowy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. rozpłynęłam się jak zobaczyłam 1sze zdjęcie <3

    OdpowiedzUsuń
  12. śliczna pogoda w Gdańsku? a co z Ksawerym? :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Aaa gwiazdeczki są cudaśne :D

    OdpowiedzUsuń
  14. ale ta gwiazda na pierwszym zdjęciu zachęcająco wygląda! ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. jej, rzeczywiście niezły zbieg okoliczności, musicie być sobie przeznaczone! :D
    według mnie, jeśli chcesz zrobić z tego słoika ,,słoik szczęścia" musisz włożyć do niego czekoladę. Dużo czekolady

    OdpowiedzUsuń
  16. u mnie była chyba jeszcze większa zamieć, przez co nie miałam prądu... ale już jest ;D
    świetny prezent dostałaś od Mikołaja , super sprawa takie własnoręcznie robione drobiazgi ;)
    no i jest też czekoladowo, tak jak powinno dziś być ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale wspaniałości :) I faktycznie, pogodę mamy piękną, szkoda tylko, że skm wariuje :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Mikołaj bardzo się cieszy, że prezent się spodobał :D i cieszy się z takich miłych słów na jego temat :* wyznaję przewagę prezentów sentymentalnych nad wszystkimi innymi, miło, że Ty też! :>

    OdpowiedzUsuń
  19. prawda, nie ma to jak prezent od serca <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Przecież to chyba najlepszy prezent jaki do tej pory widziałam! Prawdziwy od serducha :]
    Czekoladowe szaleństwo w pełni! :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Co za cudowności. : )
    Pyszna relacja!

    OdpowiedzUsuń
  22. Syrop cynamonowy, jaaaaaaaaaaaaa cię ! I jeszcze ta roztapiająca się czekoladka u góry :3

    OdpowiedzUsuń
  23. Mikołajkowe śniadanko <3
    świetny prezent!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...