piątek, 22 listopada 2013

Śniadaniowa zupa na rozgrzanie + liebster

Oczywiście na słodko ;) W końcu My sweet morning. Ta zupa uratowała mój dzień. Tak po prostu - nie musiałam rano robić NIC, prócz podgrzania jej (i zdjęć hehe), co znacznie poprawiło mi humorek, bo nie oszukujmy się - ile można chodzić niewyspanym? Czasami już opadam z sił. Ale nic dziwnego - szkoła, praca (i deadline = spięcie i pośpiech), przeprowadzka i zakupy z tym związane, ogarnianie mieszkania, pranie, sprzątanie, przygotowywanie śniadań, blog.... czasami ma się ochotę kopnąć wszystko w kąt i położyć się na podłodze patrząc w sufit :) Ale to nie byłabym ja - jestem w tym podobna do mojego taty. Nawet jak mówi, że odpocznie znajdzie sobie jakąś robotę w domu :D I zazwyczaj wtedy mówi "Odpoczywać to ja będę w grobie". Pfff ja bym wolała za żywego :P Może chociaż w święta trochę odpuszczę... chociaż po świętach egzaminy, więc pewnie nie xd hahahaha co za życie @___@

A tak przy okazji dziękuję Wam za te wspaniałe komentarze, jakie zostawiacie pod moimi wpisami :) Nieźle się wczoraj uśmiałam przeglądając wieczorem wasze wypociny. Hahaha też macie pomysły :D aż się serducho śmieje, pomimo zmęczenia ;) Także tego - dzięki!


Mleczna zupa sezamowa 

z ryżem i śliwką

Składniki:

na dwie porcje
  • 100g brązowego ryżu
  • szklanka wody
  • 2,5 szklanki mleka (lub w razie potrzeby więcej)
  • 3 łyżeczki masła sezamowego
  • łyżka miodu (u mnie lipowy)
  • 3-4 śliwki
  • odrobina sezamu

Przepis:

Wieczorem gotujemy ryż- najpierw w wodzie z 1 szklanką mleka. Potem dolewamy kolejną szklankę mleka (gdy wsiąknie płyny) a później już w razie konieczności po 0,5 szklanki. Ryż powinien być ugotowany na miękko, a całość powinna mieć konsystencję rzadkiego kleiku :) Taka zupa mleczna z ryżem :D Pamiętajcie by przemieszać w miarę często! Na koniec dodajemy miód, masło sezamowe i pokrojone (obrane) śliwki. Gotujemy chwilkę mieszając, wyłączamy gaz, przykrywamy i pozostawiamy na noc. Rano wystarczy podgrzać, podać z dodatkowym miodem i sezamem :) Pyszności - polecam!





Pytania od Wiki :)
1) Ulubione połączenie smakowe?
2) Ulubiony miesiąc?
Grudzień
3) Dlaczego lubisz bloggować?
Bo po całym dniu pracy i dojazdów wspaniale jest poczytać Wasze zabawne i pełne życzliwości komentarze :) Bo lubię się dzielić swoimi pomysłami, lubię jak jedzenie pięknie wygląda i smakuje.
4) Masz jakieś plany na przyszłość?
Tak - bardzo chciałabym rozwijać się w game devie, tworzyć dalej grafikę do gier i w przyszłosci zahaczyć także o tworzenie efektów specjalnych do gier i filmów. Jeśli chodzi o życie rodzinne to chciałabym wyjść kiedyś za mąż i mieć 3 dzieci - dwóch chłopców i dziewuchę ;) hehe
5) Jaka potrawa kojarzy Ci się z dzieciństwem?
Kasza manna z cynamonem i konfiturą jagodową
6) Twoje życiowe motto?
"Coco jumbo i do przodu" Chłopaki nie płaczą
7) Jak wygląda Twój idealny wieczór?
Spędzony na malowaniu - wczoraj poświęciłam na to wieczór i naładowałam troszkę akumulatory :)) Uwielbiam decoupage i wszelkie ręczne malowidła, jestem artystką w każdym calu ;D
8) Ulubiony film?
Robin Hood książe złodziei
+ cala seria Batmana
9) Wolisz gotować sama czy z kimś?
Właśnie sama :P Nie lubię jak ktoś mi się "krząta pod nogami" i przeszkadza :P Aczkolwiek odkąd pomieszkuję z chłopakiem stwierdzam, że wspólne gotowanie nie jest takie złe - można się pośmiać. Ale nie śniadania - te wolę sama. Jak przystało na perfekcjonistkę ;)
10) Wierzysz w miłość na odległość?
Tak

18 komentarzy:

  1. Marta kopnij wszystko i idź spać.Ile można ci to powtarzać.Robota nie zając nie ucieknie:)Monika Sz

    OdpowiedzUsuń
  2. *wysłać na maila marta25urb@wp.pl wiadomość w temacie wpisując BILETY MULTIKINO oraz w treści wpisując swój adres, na który mają zostać wysłane bilety oraz obowiązkowo numer telefonu

    OdpowiedzUsuń
  3. Tia, my nad ambitne pracoholiczki :]

    Zupka wygląda pysznie :]

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dziś dostałam śniadanie do łóżka: zupę mleczną z kluskami lanymi:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzięki za odpowiedź! : ) A zupa cudowna, aż wyobraziłam sobie połączenie miodu i sezamu...mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale się dziś zgrałyśmy ! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. co znajdę fajny przepis, to jest w nim coś,co nie wiedziałam, że istnieje np. masło sezamowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. zupa ryżowa <3 ostatnio przekonałam się do słodkiej wersji ryżu :D
    wieczne niewyspanie... skąd ja to znam? -.-

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta zupa ryżowa wygląda obłędnie! ale mi smaka narobiłaś :3
    Gotować też lubię sama, jak ktoś mi wejdzie do kuchni to od razu wyganiam :D Ale piec lubię z kimś, szczególnie jakieś świąteczne ciasta ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. a ja lubię czytać Twoje pozytywy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajna ta zupka, zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie jadłam zupy na śniadanie- widzę , że czas to zmienić! Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zupa na śniadanie? Ciekawy pomysł :D

    OdpowiedzUsuń
  14. zupa mleczna z sezamem... tego jeszcze nie widziałam ;) w ogóle to zajmujesz się bardzo niebanalną i raczej rzadko spotykaną pracą. fajnie!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...