środa, 13 listopada 2013

Śmieszny omlet i liebster

Śmieszny, bo zabawnie wygląda :P Ale w smaku cudowny. Cóż, połączenie czekolady i miodu stało się jednym z moich ulubionych, a z kolei ananas z czekoladą też się sprawdził - czemu więc nie połączyć wszystkich tych składników? I tak oto mam - grubaśny omlet z pysznymi dodatkami :) 
Chyba się przestraszył, że go zjem......


Omlet z ananasem, czekoladą i miodem

Składniki:

  • 2 jajka
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • szczypta soli
  • 2 kostki gorzkiej czekolady
  • łyżeczka miodu
  • 3 plastry ananasa

Przepis: 

Białka oddzielamy od żółtek. Ubijamy je na sztywno (totalnie sztywno!)  z odrobiną soli. Do ubitych białek wrzucamy żółtka i ponownie miksujemy. Na koniec przesiewamy (np. przez sito) mąkę i delikatnie, łyżką, łączymy ją z jajkami. Smażymy na odrobinie oliwy, na małym gazie po około 5 minutek z każdej strony. Przekładamy np. zsuwając na talerz i obracając go nad patelnią. Mój omlecior był tak gruby i sztywny, że mogłam go obrócić zwyczajnie łopatką do smażenia :D
Podajemy z ananasem, czekoladą (w kawałeczkach) i miodem (u mnie lipowy).







A teraz Liebster :)
Zaproszona do zabawy przez gotowaniena102 :*
1. Jaki kraj chciałabyś zwiedzić?
Kanadę
2. Masz jakieś zwierzątko?
W domu u rodziców zostawiłam psa i kota :) Teraz żadnego ni mam...
3. Buty czy torebki?
Aaaaa co to za pytanie? oczywiście, że buty i torebki
4. O której zwykle wstajesz w weekendy?
Jak mam szkołę to przed 6, jak nie mam to gdzieś o 8 :)
5. Ulubiona książka z przepisami?
Eeem nie mam :x
6. Którą porę roku najbardziej lubisz i dlaczego?
Zimę. Bo jest zimno.
7. Ulubiony deser?
Owoce z miodem i orzechami włoskimi.
8. Ulubiony znany szef kuchni?
Nie lubię znanych szefów kuchni.
9. Kim chciałabyś zostać z zawodu?
Już jestem - grafikiem komputerowym w wytwórni gier :D Spełniam się.
10. Ulubiony dzień w roku?
Nie wiem :x chyba nie mam...
11. Widziałaś kiedyś na żywo kogoś sławnego? Jeśli tak, to kogo?
Em w sumie sporo osób... ale nazwiskiem nie napiszę bo nie wiem O.O bardziej z wyglądu kojarzę, że sławni aniżeli z nazwisk. No i też bywałam na różnych koncertach - Blue Cafe, Pectus, Pin, Paddy Kelly, Ewa Farna... trochę tego było :) a i raz spotkałam Michalczewskiego xd ahahaha mam nawet z nim fotę.

Postanowiłam przyłączyć się (znowu) i zadać kilka swoich pytań :) Oto one:

1. Czy według Ciebie dla miłości można poświęcić wszystko?
2. Z jakiego prezentu najbardziej byś się ucieszyła?
3. Otwórz dowolną książkę, na dowolnej stronie. Jak brzmi pierwsze zdanie (pełne)?
4. Jesteś szczęśliwa? Uzasadnij.
5. Jak myślisz, o czym ludzie najczęściej zapominają?
6. Z jakim uczuciem kojarzy Ci się lustro? Dlaczego?‎
7. Co sądzisz o tym, kim jesteś w danej chwili?
8. Czy magia w dzisiejszych czasach istnieje?
9. Czy jest coś czego nie tolerujesz na tym świecie? Co takiego?
10. Jakie jest najpiękniejsze słowo na świecie?
11. Gdybyś mogła zrobić wszystko - co byś zrobiła?

Nominuję do zabawy:
Pam.

Wybaczcie dziewczyny filozoficzne pytania, ale ile można pytać o ulubiony owoc? ;) Będzie mi miło jak odpowiecie - każdy potrzebuje chwilę refleksji. Nie spieszcie się, przemyślcie - będę pochłaniać to, co napiszecie :) Buźka!

34 komentarze:

  1. Jak ja dawno nie jadłam omleta! Kusisz, kusisz! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. haha faktycznei śmieszny! i musiał być przepyszny oczywiście. dziękuję za nominację! na pewno odpowiem

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację, odpowiem na wszystkie pytania po chwili namysłu ;D
    A omlecik faktycznie wygląda na przerażony (i pyszny) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czekolada chyba do wszystkiego pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To rzeczywiście wygląda jak przerażona minka ! :)
    A połączenie ananas+czekolada musi być boskie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Omlet bardzo puszysty - rewelacyjny :) Byłaś na koncercie zespołu PIN ? No proszę - jak to się stało, że tam się znalazłaś ?:) Podobało się ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, wokalista ma lepszy głos na żywo :) Koncert dodaje takiej pozytywnej energii :) Szkoda, że zespół już nie istnieje. Fajnie, że koncert się podobał :)

      Usuń
  7. Dzięki za nominację , postaram się odpowiedzieć jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie jadłam omleta na słodko, ale wygląda bardzo ciekawie :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Podasz jadlospis? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj:
      Śn: Owsianka ciasteczkowa (wkrótce na blogu) - owsianka + ciastka korzenne +czekolada ritter (mleczna) + 1/2 banana
      2 śn: jabłko
      obiad: bułka korzenna (z Biedronki 170g - duża)
      Podwieczorek: duży jogurt FruVita kiwi z Biedronki
      Kolacja: dwa tosty z serem (czyli 4 kromki tostowego + dwa plastry sera).
      Tylko śniadanie i kolacja zjedzone w domu, reszta w pracy.
      Napoje: woda do śniadania, herbata i kawa w pracy, wieczorem herbata (duży kubas).
      :)

      Usuń
    2. Mam pytanko, odchudzasz się? :]]

      Usuń
    3. nie xd o cym dobitnie świadczy jadłospis pod poprzednim postem :P

      Usuń
  10. Wygląda przecudnie! I te kropelki miodu...!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jej, wygląda to super :) A i dziękuję za nominację! Z chęcią odpowiem na Twoje pytania w jutrzejszym wpisie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten Twój omlet jest taki....uśmiechnięty! :D
    Dziękuję za nominację - odpowiem na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale grubasek Ci wyszedł :) Pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wygląda z góry! :D Pyszne dodatki, grubaśny, takie lubię, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  15. dziękuję za nominację ;*
    omlet wygląda świetnie ! ananas i czekolada, a to na puszystym omlecie *-*

    OdpowiedzUsuń
  16. piękny! idealny dla niejadków (czyli nie dla mnie:P)

    OdpowiedzUsuń
  17. Po raz kolejny powiem chyba, że jesteś niesamowita: na blogu tryskasz optymizmem, świetnie kucharzysz, a do tego jeszcze spełniasz się zawodowo. Tylko pozazdrościć (w tym pozytywnym sensie)!

    Omlet rzeczywiście zabawnie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  18. nie przepadam za ananasem, ale omleta to bym wcięła tylko raz! :D Puszysty, baaardo :)

    Dziękuję ci bardzo za nominację, odpowiem w następnym poście :)

    OdpowiedzUsuń
  19. haha, genialny :D na pewno przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo fajne pytania! rzadko czytam liebstery, bo zwykle są nudne, ale juz drugi raz w tym tygodniu trafiłam na ciekawe odpowiedzi ;) deserem możesz się ze mną podzielić ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. ten omlet mógłby mieć dopisane obok wielkie ,,WAT?" :D
    dziękuję bardzo za nominację- z chęcią odpowiem :)
    a co do naszego śniadania (o 14)- czemu nie, wspólny obiad też będzie przyjemny :) (o ile wpomniana przeze mnie wcześniej kwestia nie jest problemem)

    OdpowiedzUsuń
  22. właśnie myślałam albo o naleśnikarni [(nawet zaczęłam czytać recenzje różnych, coby wybrać najlepszą :D), chociaż trochę boli mnie fakt mąki pszennej weń], albo jakimś biowayu czy coś w ten deseń, ale decyzję pozostawiam Wam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A chętnie ;D 14 jak najbardziej pasuje :]

    OdpowiedzUsuń
  24. Ale fajny omlecik! Śniadanie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda super! Aż się człowiek śmieje do talerza :D albo do monitora jak ja :D

    dziękuję za nominację odpowiem na pewno :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Super, w takiej wersji jeszcze nie jadłam omleta :-)))

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...