niedziela, 24 listopada 2013

Nie polubimy się

Ja i kaki - to koniec. Choć nie wiem, czy cokolwiek miedzy nami było, bo jakoś od początku mnie nie zachwyciła, ale to koniec. Definitywny. Nie wiem, co z nią jest - może nie możemy znaleźć wspólnego języka smakowego? Przykro mi, bo prezentuje się ślicznie, ale smakowo zupełnie mi nie odpowiada. Żegnaj więc kaki, a na pożegnanie - owoc w cieście, który z pewnością zachwyci wszystkich wielbicieli kaki :)


Kaki w cieście

Składniki:

  • 1 kaki
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej (kopiaste)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka oliwy z oliwek
  • odrobina mleka (3-4 łyżki)

Przepis:

Kaki obieramy i kroimy na plastry grubości 0,5 do 1 cm. W misce ubijamy jajko, dodajemy oliwy, następnie mąki z proszkiem. Na koniec można delikatnie rozrzedzić mlekiem. Każdy plaster kaki maczamy w cieście i smażymy na patelni bez tłuszczu z obu stron. Na małym gazie oczywiście.
Do tego dodałam masło sezamowe i twarożek waniliowy (twaróg zmieszany z serkiem homogenizowanym waniliowym). Chociaż twarożek mi smakował :x





Wczorajsze zakupy prawie mnie zabiły - w zasadzie to podróżowanie, kupowanie, szukanie i przewiezienie wszystkiego zajęło nam 9 godzin! Masakra. Uwierzycie, że nigdzie nie było porządnej miotły? Same tandety. Chcę miotłę która sprząta a nie przerzedza tylko syf ._. Czy tak wiele wymagam... 
Oj a ile kasy wydane, a uwierzcie kupione tylko to, co potrzebne :x no może za wyjątkiem butów xd Ten zakup nie był planowany hahahahaha ale cóż - taka moja słabość. Tanie były :P Za to cudowne!

Miłej niedzieli :) Ja dzisiaj jadę do domku, bo brat ma urodziny - nareszcie dam mu prezent! Trzymam język za zębami od sierpnia i czuję, że niedługo wybuchnę jak mu nie powiem xd haha myślę, że się ucieszy....

Racuszki, placuszki, naleśniki, pancakes...

30 komentarzy:

  1. ja osobiście niby lubię te ,,egzotyczne owoce", ale żadne kaki czy inny granat nie będzie się równał dobrej, swojskiej gruszce cz śliwce!
    buty to zakup BARDZO POTRZEBNY! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. 'Chcę miotłę która sprząta a nie przerzedza tylko syf ._. Czy tak wiele wymagam...' - hahaha, kocham Twój styl pisania :DD
    Ja jeszcze kaki nie próbowałam, jakoś tak okazji nie było xd

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten fragment o miotle powala ;D Ja lubię kaki, ale mandarynek czy jabłek nic nie zastąpi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli masz jeszcze kaki to ja mogę się nim/nią zaopiekować! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. aaaach ja uwielbiam kaki, dlatego Twoje dzisiejsze śniadanie bardzo, bardzo mi pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja lubię kaki, ale wiadomo, że najlepsze są po prostu jabłka, banany i inne "zwykłe" owoce :)
    Nieźle się uśmiałam czytając fragment o miotle :DD

    OdpowiedzUsuń
  7. hahahhahhaa miotła rządzi! XD a ja wczoraj kupiłam właśnie kaki, z ciekawości poszłam sprawdzić dziś jak smakuje i rzeczywiście- słodki owoc, nic poza tym :) żadnej rewelacji :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach te Twoje owocki w cieście <3

    OdpowiedzUsuń
  9. No po prostu nie zaiskrzyło, nic nie poradzisz.
    Najlepsze zakupy to te na spontanie, buty więc muszą być 1-sza klasa ;)
    Podziwiam, że trzymałaś język za zębami od sierpnia, ja bym się wygadała na drugi dzień :D

    OdpowiedzUsuń
  10. ucieszy się na pewno! sama bym chciała dostać taki prezent :D
    kurde, teraz to same badziewia robią i trudno coś ogarniętego i porządnego znaleźć -.-
    a co do kaki to mi tam smakuje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. mi z początku kaki tez nie podeszlo, ale dalam do lodowki i zimne bylo smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Aż jestem ciekawa co to za długo skrywany prezent :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja wyczekuję okresu, kiedy kaki pojawia się w sklepach i na straganach ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podobnie jak inni, lubię kaki i niektóre i inne z tych egzotycznych owoców, ale nasze polskie śliwki, jabłka, gruszki, latem truskawki, jagody... są po prostu najlepsze (i tańsze;).

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda rzeczywiście pięknie^^

    OdpowiedzUsuń
  16. To wszystkiego najlepszego dla brata!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozbawiłaś mnie tymi butami :P
    I powiem ci, ze na prawdę ciężko teraz o porządną miotłę, albo szufelkę i zmiotkę. Wszystkie tylko przepędzają brud z miejsca na miejsce :P

    A powiem ci, że w zeszłym roku kaki mi nie smakowało, a w tym polubiłam i nawet dziś miałam na śniadanie :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Wygląda cudnie ! A ja tak lubię kaki , różne są gusta :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Raz jadłam kaki, ale było dla mnie stanowczo za słodkie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Widocznie nie jesteście sobie przeznaczeni... :D
    Pochwal się co kupiłaś bratu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie przepadam tez za kaki... ale wszelkie owoce w cieście bardzo lubię , najlepsze z pewnością jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Póki co robiłam jedno podejście do kaki, ale może jeszcze się z nim polubię, w co wątpię, bo też mi nie podeszło :)

    OdpowiedzUsuń
  23. noo, tak samo mam z mango "ciepłe" niedobre, ale z lodówki ujdzie :D

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja też kończę z kaki- choć je uwielbiam, również smakowo, to juz mi się przejadło :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Podasz jadlospis? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 rano: naleśniki z kaszy mannej (wkrótce przepis) z 3 łyżkami konfitury i jogurtem bałkańskim
      2 śniadanie: bułka z dynią (sucha) + dwa jabłka
      Obiad: 2 tosty z serem i papryką
      Podwieczorek: duży kawałek maminego sernika
      Kolacja: jeszcze nie wiem, ale możliwe że nic bo nie jestem głodna :)

      Usuń
  26. Witam cieplutko. Od jakiegoś czasu obserwuję bloga i zachwycam się zdjęciami i pomysłami na smaczne śniadania i smarowidła. Bardzo pomysłowe, dziękuję! Ale mam jedno pytanie, gdyż jestem ciekawa twojej opinii. Sama mówisz, że uwielbiasz miód, dużo rodzajów już próbowałaś, a jako, że ja dopiero ostatnio się w nim rozkochałam(CAŁE ŻYCIE ZARZEKAŁAM SIĘ, ŻE MIÓD TO PASKUDZTWO) chciałabym się dowiedzieć, co sądzić o miodzie rzepakowym i gryczanym? Próbowałaś je? Mogłabyś napisać, które według ciebie miody są najlepsze? Byłabym naprawdę wdzięczna, bo chciałabym popróbować :) Wiem, że najbardziej smakuje ci z pyłkiem kwiatowym :) Ale może jakiś ranking?
    Z góry serdecznie dziękuję! Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy :)
      Ok miód rzepakowy jest łagodniejszy niż pozostałe w smaku i jest moim absolutnym nr 1 wśród miodów - nie jest aż tak słodki jak inne (o ile miód nie może być super słodki) ale doskonale kremowy i ma śliczny kolorek :)
      Więcej tutaj: http://celebrate-your-morning.blogspot.com/p/yummy-reviews.html

      Natomiast gryczany.... hm kiedyś próbowałam i jest specyficzny. Z początku mi nie smakował - ma zupełnie inny smak niż wszystkie miody, ale ciężko określić jaki. Jak nie spróbujesz to się nie przekonasz niestety. Pomimo że na początku zupełnie mi nie leżał, potem nagle zaczęłam go wyjadać łyżeczką ze słoiczka haha :D może musiałam sie przekonać do miodu o mniej miodowym smaku? ;) nie wiem. W każdym razie bardziej niż w słodkości i delikatność idzie on w wyrazistość i mocny smak.

      Usuń
    2. Dzięki piękne za odpowiedź!

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...