czwartek, 7 listopada 2013

Jaglanka + na wynos

Jaglanka tradycyjnie - bananowa. Jednakże żeby nie pozostać w monotonni postawiłam na smak bananowo-kakaowy :D i wyszło cudownie <3 zresztą dawno już nie jadłam kaszy jaglanej więc dobrze było przypomnieć sobie jej cudowny smak :) Spróbujcie sami, wychodzi gęsta, słodka i mocno kakaowa. Gdy nakładałam ją do miseczki przypominała mi ciastko :D skojarzenie bierze się z jej dużej gęstości i puszystości. Zresztą co ja będę tu opisywać jak to się  nie da! Po prostu musicie spróbować sami ;)


Jaglanka bananowo-kakaowa 

Składniki:

  • 3 - 3,5 łyżki kaszy jaglanej (około 50g)
  • szklanka wody
  • szklanka mleka
  • 1 duży banan lub 1,5 mniejszego
  • 2 łyżeczki kakao
Dodatkowo:
  • 2 kostki czekolady,
  • twarożek waniliowy (twaróg chudy + serek homogenizowany waniliowy)

Przepis:

Kaszę przesypujemy do wody i całość wstawiamy na mały gaz. Pilnujemy żeby się nie przypaliło. Gdy kasza wchłonie całą wodę możemy zalać ją mlekiem* i gotować do zgęstnienia. W czasie tego gotowania mieszamy kilkukrotnie by nie przypalić. Możemy też przygotować już mix bananowo-kakaowy. Banana blendujemy na gładko (można część odłożyć do dekoracji - tak jak ja), a pod koniec dodajemy jeszcze kakao i ponownie rozdrabniamy w blenderze. Gdy kasza będzie już gęsta (wchłonie wszystkie płyny) wyłączamy gaz, dodajemy banana z kakao i mieszamy ile sił w rękach :D Podałam z twarożkiem i rozpływającą się czekolaaaaadą <3 mniam. Możecie dosłodzić sobie kaszę jeśli chcecie (banan daje słodycz ale neutralizuje ją trochę gorzki smak kakao).

* jeżeli przygotowujemy ją wieczorem, po tej czynności odstawiamy zalaną mlekiem kaszę do lodówki.





A teraz jeszcze propozycja na wynos :D Ostatnio mam fazę na takie smakowitości do pracy/szkoły, bo zwyczajnie sama takich potrzebuję :) Tę sałatkę nazywam Wszystko z niczego  bo jest absolutnym misz-maszem wielu przypadkowych składników :D Bazą są jajka, szynka i serek wiejski - pozostałe składniki według uznania :) Sałatka jest o tyle fajna do zabrania w plener, że nie zabija zapachem, jak niektóre, jest sycąca i kolorowa :D


Wszystko z niczego

Składniki:

Na około 2 porcje - 2 x 300g
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • 5-6 plasterków szynki (u mnie szynka - wędzona pierś kurczaka)
  • opakowanie małego serka wiejskiego light Piątnica
  • łyżeczka musztardy (chrzanowa)
  • sól, pieprz
Pozostałe:
  • mała żółta papryka
  • garść sałaty (mix sałat)
  • 2 małe ogórki korniszone
  • 1/2 małej cebuli
  • 2 łyżki jogurtu greckiego light

Przepis:

Jajka, szynkę, paprykę - kroimy na duże kwadraciki, natomiast cebulę i ogórki korniszone na znacznie mniejsze. Sałatę kroimy byle jak :D haha po prostu na mniejsze kawałki :) Mieszamy wszystkie składniki (jajka, paprykę, sałatę, ogórki, cebulę i szynkę) razem z serkiem wiejskim, musztardą i 2 łyżkami jogurtu. Doprawiamy solą i pieprzem :) Gwarantuję, że będzie smakowała! A jak nie lubicie papryki albo korniszonów - zastąpcie je innym warzywkiem :) Ważne by warzywa też były w sałatce - wtedy jest w pełni wartościowa.
Miłego dnia w pracy lub szkole :*


Śniadania do pracy/szkoły

17 komentarzy:

  1. wszyscy ostatnio jedzą coś z bananem na śniadanie, może i ja powinnam zacząć?
    a sałatka z niczego jest najlepsza, choć do tej pory nie dodawałam musztardy, ale teraz zacznę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaglanka... i czekolada.. :)
    Mega!

    OdpowiedzUsuń
  3. jaglanka z bananem i kakao/gorzką czekoladą jest moim ukochanym połączeniem. Do tego prażone orzechy włoskie i jestem w raju :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna jaglanka i pyszne dodatki!

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie dziś na wynos był makaron, łosoś i pomidorki oraz kiełki :) ale twoja propozycja równie kusząca :) poza tym na kakaowa jaglanka <3

    OdpowiedzUsuń
  6. same smakołyki :) fotki uroczo wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  7. podobają mi się te Twoje propozycje "na wynos"! o wiele lepsze niż nudne kanapki do szkoły :D
    kakao+banan, o taaaaak :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie coś z niczego zazwyczaj sprawdza się i smakuję zaskakująco pysznie :D i tak rodzą się nowe ciekawe przepisy ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasza jaglana w słodkim wydaniu wyszła bardzo smakowicie - widać już na zdjęciu, że to połączenie było idealne i smaczne :D A coś z niczego - to ja bardzo lubię. Takie porządkowanie lodówki :D Pycha

    OdpowiedzUsuń
  10. kasza jaglana, kakao, banan mmm, ja jeszcze dorzucam wiórki kokosowe ;-) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pychota! A sałatka- świetny pomysł! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. sałatka bardzo mnie przekonuje! powiem więcej - to będzie moja dzisiejsza kolacja, bo jej kolejna zaletą jest, że wszystkie składniki mam w lodówce ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. hehe w końcu ktoś kto lubi warzywka do jajecznicy - i to warzywka w dużej ilości :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak na słodko, no i później wytrawnie.. :)
    Bardzo idealne propozycje jeśli chodzi o me gusta:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta kasza wygląda wspaniale. Ale bym sobie taką zjadła TERAZ :P

    OdpowiedzUsuń
  16. Brzmi pysznie, zarówno jaglanka jak i sałatka... lubię takie miksy lodówkowe. Co tam mam, mogę dać.
    A jaglanę muszę spróbować
    Dziękuje za kolejny wpis w akcji śniadaniowej

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...