wtorek, 19 listopada 2013

Domowy krem ciasteczkowy i mini omleciki

Krem ciasteczkowy to coś, na co się "czaiłam" od dłuższego czasu :P I co? Zrobiłam go a podobno w Lidlu się pojawił xd nic mi o tym nie wiadomo, ale jak będę mieć okazję to sprawdzę :) No cóż, nie umniejsza to ani trochę mojej radości z posiadania własnego słoiczka domowego kremu :) Jest cudowny! Słodki i korzenny, idealny do owsianki i placków! Polecam gorąco a na dowód dodaję też mini omleciki w zestawie z kremem ;)



Krem ciasteczkowy

Składniki:

  • 300 g ciastek korzennych*
  • łyżka mleka w proszku
  • 1/2 szklanki mleka (lub więcej)
*użyłam Speculatius spiced biscuits z Lidla

Przepis:

Ciastka mielimy w blenderze na pył. Dodajemy do nich mleka w proszku, mieszamy porządnie, a następnie dolewamy mleka. Blendujemy. Konsystencja musi być w miarę płynna - tzn. możliwa do przelania, podobna do gęstej śmietany. Już tłumaczę dlaczego - po nocnej wizycie w lodówce krem zgęstnieje (właściwość mleka w proszku) a przecież nikt nie chce mieć kamienia zamiast kremu :D Jeżeli jednak z jakiś względów wyjdzie Wam twardy na następny dzień - jest na to sposób: wystarczy wstawić go na chwilę w słoiczku do mikrofali (na około 20 sek.). Mój jest miękki i nie mam z nim problemów ;)


Mini omleciki orzechowe z kremem ciasteczkowym

Składniki:

na dwie porcje - 7 do 8 omlecików
  • 3 jajka
  • 4 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 4 łyżeczki zmielonych orzechów laskowych
  • łyżeczka kremu ciasteczkowego
  • dodatkowo 2 łyżeczki serka waniliowego*
*polecam, bo omleciki są suche - jak na omlety przystało :D

Przepis:

Białka ubijamy na SZTYWNO! Dodajemy żółtka i miksujemy dalej. Następnie przesiewamy mąkę i dodajemy orzechy - mieszamy ręcznie, z użyciem łyżki. Smażymy na suchej patelni, na małym ogniu z dwóch stron :) Podałam z serkiem waniliowym i kremem ciasteczkowym! Wyszły mega. Uwierzcie lub nie - ale porcją widoczną na zdjęciu się najadałam, a potrafię zjeść sporo :P Są bardzo sycące.







I trzeci z pięciu liebsterów :P Jeszcze dwa hehe
Tym razem od Natalia.190 :)
1. Ulubione danie na Boże Narodzenie.
Barszcz z uszkami
2. Gdzie byłaś w ostatnie wakacje?
Warszawie i Krakowie, w sumie krótko ale zawsze coś :)
Jak ciekawi - tu są zdjęcia :)
3. Jakie programy najchętniej oglądasz w tv?
O chirurgi plastycznej
4. Jak miałaby wyglądać wymarzona kuchnia?
Może tak :) Ale szczerze w nowym mieszkaniu czeka na mnie śliczna kuchnia i jest spełnieniem wszystkich moich oczekiwań :)))
5. Czego nie lubisz jeść na śniadanie?
Nie mam niczego takiego xd hahaha
6. Ulubiona bajka z dzieciństwa.
Królewna Śnieżka Disney'a - do dziś znam ją na pamięć. Nawet przebierałam się za nią jako 2-3 letnia dziewczynka :) Miałam podobną, delikatnie żółtą sukienkę i tańczyłam do piosenek w niej.
7. Jakich owoców nie lubisz?
Kaki i melona
8. Czy i jak obchodzisz Mikołajki?
Tak obchodzę, choć bardziej jako dzieciak - zostawiało się przy łóżku buty a rodzice w nocy pakowali do nich słodycze :) Że niby Mikołaj hehehe. Z tego względu brało się najpakowniejsze buty XD
9. Długopis czy pióro?
Uwielbiam pisać piórem, ale na studiach jest niepraktyczne do notowania. Wybieram długopis - bo jest uniwersalny.
10. Upał czy mróz?
Mróz zdecydowanie. Nienawidzę upałów, w przyszłości wyjeżdżam z tego kraju gdzieś, gdzie jest zima cały rok...
11. Jesień czy wiosna?
Jesień. Jest ładniejsza.

PROŚBA!
Na koniec jeszcze coś :)
Chciałabym bardzo mocno polecić Wam bloga wspaniałej artystki Zuzi :) Zuzia napisała do mnie z zapytaniem, uwaga, czy zostanę jej przyjaciółką bo nikogo nie zna na blogosferze :))) Jak mi się miodek polał na serducho! Postanowiłam więc dodać o niej wzmiankę w poście i zachęcić Was do odwiedzenia jej wspaniałego bloga - tworzonego z pasją! Wysyłam Ci uściski Zuziu!!!


20 komentarzy:

  1. Ale grubaski <3 I ten kremik ! Ja mam tego z Lidla :P Pyszny jest ale Twój na pewno lepszy :*

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo.. ja mam Biscoff Spread-cuuudo :D twój pewnie też powala na kolana, już widzę tą jego konsystencję, mm:)
    a omlecik! 1sza klasa!

    OdpowiedzUsuń
  3. Tobie ten miodek to nawet na serce się leje nie tylko na potrawy :D Miodoholiczko :P
    Genialny pomysł z tym kremem, będę musiała wypróbować jak znajdę czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. krem ciasteczkowy? Czemuż ach czemuż ja jeszcze o nim nie wiem?? Teraz znaczy wiem i pragnę go całym swoim jestestwem :D Jutro go zrobię i będę jeść go aż się... hahha NAJEM!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zima przez cały rok? Nigdy w życiu! :D
    Krem ciasteczkowy brzmi przepysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. maatko, ładnie to tak kusić o tej porze kremem?! :D ostatnio zastanawiałam się, czy taki istnieje, a tu proszę, pojawia się na Twoim blogu :3
    a tak w ogóle to znalazłam Cię na fejsbukuuuuu :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Krem ciasteczkowy musi być pyszny! Omleciki jak zwykle idealne, takie grubiutkie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. ten krem jest genialny ! wraz z omlecikami stworzył pewnie świetny duet :) kocham takie korzenne smaki !
    na Boże Narodzenie zdecydowanie barszcz z uszkami, i to domowymi <3
    oczywiście, że wpadnę na bloga Zuzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. domowe kremy najlepsze!
    dzieki za odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej :) Nominowałam cię do LB, zapraszam do zabawy w wolnej chwili :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłam kremu ciasteczkowego ale kurczę, to musi być genialne :D

    OdpowiedzUsuń
  12. w Lidlu faktycznie jest krem piernikowy:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam "krem ciasteczkowy" i już omnomnomnom! Dlaczego tutaj zawsze musi być tak pysznie? ;p

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne, grubiutkie placuszki, jak zawsze ! a krem...oczywiście,że kradne przepis- cudo <3

    OdpowiedzUsuń
  15. na krem ciasteczkowy zaświeciły mi się oczy!
    a co do Zuzi, to się nie dziwię - sama miałam ochotę znaleźć blogowego przyjaciela, który by mi pomógł i wyjaśnił te wszystkie skomplikowane opcje ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziękuję Ci bardzo <3 Na krem ciasteczkowy smaka mi zrobiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witaj :) Czy można czymś zastąpić mleko w proszku - cukrem pudrem, budyniem czymkolwiek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze mówiąc nie mam pojęcia :) Nie wiem czy coś jeszcze może mieć podobne własciwości :/

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...