środa, 30 października 2013

Życianka

Ma śliczną nazwę prawda? Życianka, niby od żyta a jakby od życia.... Zrobiona z płatków żytnich, brązowych, wyrazistych w smaku. Lubię je bardzo :) Czasami zamiast klasycznej owsianki serwuję sobie właśnie taką zmodyfikowaną. Gęsta, pełna dodatków - by dać sobie pozytywnego kopa energetycznego z rańca :)
Przepis jest archiwalny - życianka sprzed kilku dni. Zwyczajnie nie mam teraz czasu wstawiać aktualne śniadanka, bo pracuję. Ale kocham swoją pracę - uczę się tak wielu rzeczy. Tylko jeżdżenie mnie troszke dobija. Ale niedługo - bo gdzieś od grudnia, będę już mieszkać w Gdańsku a do pracy będzie kilka kroków ;) Zamieszkamy sobie z chłopakiem w małym mieszkanku i będziemy tak sobie pracować, kucharzyć, rozmawiać, oglądać filmy, wychodzić na spacery. Ot takie zwyczajne życie, ale w dwójkę dużo przyjemniejsze. Przestałam myśleć o złych rzeczach i odrobinę wyluzowałam. Będzie dobrze, ze wszystkim dam(y) sobie radę :) Miłego dnia!


Życianka

Składniki:

  • 6 łyżek płatków żytnich
  • 1/2 szklanki mleka
  • syrop klonowy do posłodzenia (lub inne słodzidło)
  • dodatki:
    • winogrona
    • 1/2 banana
    • jagody goji
    • cukierek krówka (na środku)

Przepis:

Podobnie jak owsiankę zalałam płatki wrzątkiem już wieczorem, zakryłam i pozostawiłam na noc do wchłonięcia. Rano dolałam mleka, syropu, przemieszałam i wstawiłam na mały gaz do zgęstnienia :) Podałam z powyższymi dodatkami. 
Polecam - samo zdrowie. No może nie samo, smak też jest :D hahaha





Przykładowy jadłospis (na prośbę):
ŚNIADANIE: Owsianka z owocami, jogurtem i miodem oraz kawa
II ŚNIADANIE: 3 śliwki lub jabłko
OBIAD: warzywa na patelnię z 5 paluszkami surimi
PODWIECZOREK: Duży jogurt bananowy FruVita, kawa
KOLACJA: lidlowska bułka z dynią (najlepsza!) posmarowana pasztetem, paprykarzem lub twarożkiem ze szczypiorkiem. Do tego jakieś warzywko i herbata.

18 komentarzy:

  1. Też uważam, że lidlowska z dynią wymiata :D
    Piękna ta życianka. Śliczna, po prostu tryska życiem, tfu żytem :P

    OdpowiedzUsuń
  2. ` Ojeeej, wciąż mnie inspirujesz ! Pamietasz, jak ostatnim razem byłam chora i pisałam że spróbuję Twojej owsianki z miodem i orzechami włoskimi? Od tamtego dnia jem owsiankę codziennie, czerpię trochę pomysłów od Ciebie i staram się codziennie dodawać do niej co innego. Dziś były banany z migdałami :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne smaki :) rozmarzyłam się czytając Twoje plany - wydają się takie cudowne, kojące... no i dorosłe :) oby tak było, życzę Ci tego z całego serduszka!

    OdpowiedzUsuń
  4. Życianka równie smaczna jak owsianka, ale zarazem inna :) mniej gęsta? Może to tylko moje odczucie. A jadłospis podobny do mojego dziennego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście, idealnie kolorowa życianka na jesienną pluchę!
    Świetnie brzmią Twoje plany, trzymam mocno kciuki, żeby wszystko poszło Wam, tak jak sobie to wyobrażacie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Boska! uwielbiam płatki żytnie :)
    Ale kolorowa! Od razu humor się poprawia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. przepiękne kolorowe foty :)
    uwielbiam jagody goji!

    OdpowiedzUsuń
  9. urocza, kolorowa życianka ! na pewno po takim śniadaniu dzień był miły i przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Życianka prezentuje się obłednie. Kolorystyka powala, zestawienie super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. idealnie gęsta, idealna na dobre zaczęcie dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pięknie wygląda, super kompozycja :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. życianka tak uroczo brzmi :D
    oo, za 2 lata ja również będę mieszkać w Gdańsku :>

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda tak bardzo zdrowo i kolorowo! A nazwa piękna :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...