sobota, 26 października 2013

Szybkie, słodkie i bez mąki

Babeczki upieczone w dokładnie 12 minut :) Na dodatek ich przygotowanie jest banalnie proste. Robiłam je już kiedyś, będąc na diecie i tak mi się przypomniało :D Pomyślałam, że warto pokazać Wam, że czasem na prawdę nie trzeba godzin w kuchni by móc się delektować czymś własnoręcznie (własnopiekraniczo?) upieczonym hahaha i można się tym delektować także na diecie :)

Mleczne babeczki

Składniki:

na 9 sztuk
  • 3 jajka
  • 10 łyżek mleka w proszku (odtłuszczone) ~ około 100g
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 łyżeczki (płaskie) ksylitolu*
  • opcjonalnie: łyżeczka kakao

* mleko w proszku jest samo w sobie dość słodkie, więc jeśli nie chcecie to nie dodawajcie, ponadto nie polecam zastępować miodem czy syropem - może to spowodować zakalca :) lepiej użyć cukru lub stevii

Przepis:

Jajka ubijamy do puszystości (w całości) razem z ksyliotolem. Następnie przesiewamy mleko i proszek do jajek i mieszamy na wysokich obrotach (ale najpierw łyżką - w przeciwnym razie będziecie całe białe :D haha). Nakładamy do silikonowych foremek* i wkładamy do nagrzanego do 180st piekarnika na 10-15 minut. Po 10 minucie dobrze sprawdzać czy się nie przypalają.

* Nakładamy po 1,5 łyżki. Ciasto wyjdzie gęste. Jeśli chcecie nakładajcie po łyżce a pozostałe pół  łyżki zróbcie czekoladowe - moje mają u góry warstwę czekoladową :D

Wychodzą trochę biszkoptowe, mocno mleczne, słodkie i puchate. Dosyć suche (jak przystało na biszkopt) więc polecam z dodatkiem soczystego owocu lub maminej konfiturki <3




Wartość energetyczna całości: 730 kcal
Wartość energetyczna na 100g: 272 kcal
Wartość energetyczna jednej babeczki: 81 kcal
Waga: 268 g Białka: 47,5 g Tłuszcze: 42,8 g
Węglowodany: 39 g


33 komentarze:

  1. Pięknie wyrosły! Dziękuję za dodanie przepisu do mojej akcji kulinarnej! Pozdrawiam z Doliny smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe !
    Muszę je chyba kiedyś zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają ślicznie, chyba się skuszę, żeby zrobić je na kolacje, bo uwielbiam mleko w proszku :) powiedz tylko czy z takiej ilości wychodzi tylko 6 babeczek?

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie eksperymenty w kuchni! A jeśli jest szybko to już w ogóle przepis jest w sam raz dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ależ ci pięknie wyszły!
    a ja ostatnio myślałam o ciachach z mleka w proszku- ubiegłaś mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. może byś chciała zamieszkać gdzieś niedaleko mnie i częstować mnie takimi pysznościami :)? kolejny twój przepis z którego skorzystam, dawaj więcej takich dietetycznych pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o mój boże, niczym śmietankowe bułeczki maślane! tylko maksymalnie zdrowe. cudo, cudo, cudo! robię koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają na niesamowicie deikatne i puszyste, mniam <3

    OdpowiedzUsuń
  9. można zrobić w innych foremkach lub jednej dużej?

    OdpowiedzUsuń
  10. o kurczę... pierwsze słyszę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jej, babeczek na mleku w proszku to ja jeszcze nie widziałam! pysznie się zapowiada :D

    OdpowiedzUsuń
  12. pomysłowe babeczki! taka mała odmiana od tych z mąki :) zjadłabym takie z masłem orzechowym ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. uuuu, super sprawa! ale się zgralyśmy bo ja dzisiaj na śniadanie miałam naleśniki na mleku w proszku ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmm muszę wypróbować przepis, bo uwielbiam babeczki :)
    Nie robiłam jeszcze magnesów, ale dobrze, że przypomniałaś, bo mam wszystko co potrzebne! :D

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  15. cudownie się prezentują! porywam :D

    OdpowiedzUsuń
  16. 12 minut? Chyba wiem, co będzie na śniadanie ;D
    Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Na zdjęciu "z lotu ptaka" prezentują się przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  18. podasz swój dzienny przykladowy jadłospis? :) bardzo prosze

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny pomysł na śniadanie ii nie tylko bez mąki!:)

    OdpowiedzUsuń
  20. rewelacja, a o tej godzinie oglądać takie pyszności to nie dobrze dla mnie! :-) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jeju, jeju, jeju. cudowne. takie małe bułeczki *.* wyglądają uroczo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyglądają mega! :D zapisuje przepis i w najbliższym czasie papuguje :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne i rumiane babeczki :) Każdy by się na nie pokusił :) kolejny fajny pomysł do przetestowania :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  24. A u mnie wyszła totalna klapa z tymi babeczkami.Kompletny zakalec i smak tez był okropny:( Ale próbowałam wiele innych Twoich fajnych przepisów i były ok. Skusiłaś mnie wyglądem tych babeczek, tak ładnie wyglądały i puszyście, ale więcej ich nie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może złe proporcje? Albo mleko w proszku granulowane? Nie wiem :/ Mam nadzieje, że nie dodawałaś do nich zwykłego mleka (w płynie)

      Usuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...