piątek, 4 października 2013

Placek owsiany z marchewką i jadło do pracy

Maraton z marchewką czas zacząć :)
Dziękuję wszystkim za miłe słowa, dobrze wiedzieć, że jednak czytacie posty xd (taki żarcik) a na serio miło, że staracie się mnie pocieszyć :) Mam czasem takie dni... wynikają one często z faktu, że mieszkam sama - sama płacę rachunki, kupuje jedzenie, lekarstwa, soczewki, bilety (drogie), płacę za szkołę (zaocznie), sama muszę znaleźć czas, żeby posprzątać, ogarnąć trochę mieszkanie, zrobić pranie, wynieść śmieci, gotować... sama, sama, sama - stad nie zachwyca mnie to całe dorosłe życie ._. fajnie mieć własną przestrzeń (zwłaszcza po dzieleniu pokoju z bratem) ale to też ogrom obowiązków i pomyślcie o tym nim zdecydujecie się na przeprowadzkę :) Mój chłopak chce mi stale pomagać, ale nie mogę przecież ciągle od niego brać... nie po to jesteśmy razem, żeby on tylko dawał a ja brała... też zarabia na siebie, płaci za szkołę i bilet, a chciałabym żeby czasem wydał coś na siebie. Cóż, już niedługo, mam nadzieje, zamieszkamy razem to wspólnie na pewno będzie nam łatwiej :) Wiem, że muszę być dobrej myśli, ale to takie trudne.


Placek owsiano-marchewkowy

Składniki:

  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 2 łyżki otrębów owsianych
  • 1/2 do 3/4 szklanki zimnego mleka
  • 1 jajko
  • 1 średnia marchewka - starta na małych oczkach
  • łyżka mąki pełnoziarnistej pszennej
  • łyżka budyniu waniliowego
  • łyżka oliwy
Dodatkowo:
  • 2 łyżki (solidne) jogurtu bałkańskiego 
  • 2 łyżeczki miodowej lawendy
  • garść orzechów włoskich

Przepis:

Wymieszałam wszystko i do lodówki na noc xd hahaha serio :) dosłodziłam sobie, żeby placek był słodki :) Rano usmażyłam z obu stron (po 5 minut około) na patelni bez tłuszczu i podałam z dodatkami: jogurtem, orzechami i nowym nabytkiem - wspaniałą miodową lawendą <3 mmmm







Miodową lawendę wykorzystałam także do drugiego śniadania - do pracy :) Myślę, że to świetny pomysł na jedzonko do pracy lub szkoły - gęste, więc się nie wylewa, z twarogu więc sycące i zdrowe, słodkie i apetyczne!


Lawendowy twarożek ze śliwką

Składniki:

  • 150g twarogu chudego
  • 2-3 łyżki jogurtu bałkańskiego
  • garść orzechów włoskich
  • łyżka miodowej lawendy
  • 3 śliwki

Przepis:

Twarożek zgniatamy widelcem i łączymy z jogurtem. Dodajemy pokrojone śliwki i orzechy, polewamy miodem :) Całość zamykamy w szczelnym pojemniczku i zabieramy do pracy/szkoły/na uczelnie :D


20 komentarzy:

  1. To faktycznie dobry pomysł na pudełeczkowe jedzonko ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oba przepisy pyszne!
    Życzę Ci dużo siły i optymizmu, mieszkanie samemu może być naprawdę ciężkie ;*

    OdpowiedzUsuń
  3. hej, nie martw się, ja mam to samo - a jeszcze nie jestem taka dorosła, bo w liceum :) 18 niby jest, no ale zaczęłam od 17 lat. niby na razie wspóllokatorki te sprawy, ale prawda jest taka, że odpowiadam sama za siebie - i szczerze - nie mogę się doczekać własnego mieszkania!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł na śniadanko w drogę :)
    a placek na to leniwe ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne śniadanie :) Jesienne smaki królują na talerzyku i bardzo mi się to podoba. Poproszę na wynos!

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj chciałabym takie śniadanko ^.^

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie i zdrowo u Ciebie! miodowa lawenda intryguje ;>
    na pewno dasz radę, kto jak nie Ty? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. pychota !! marchewkowy i owsiany, do tego z włoskimi -to coś co lubię ;D poza tym twarożek równie smaczny :) dobry pomysł na wynos !
    dasz sobie radę, dokładnie nie wiem co czujesz, bo nie jestem w takiej sytuacji, ale potrafię sobie to wyobrazić. trzymaj się i bądź silna ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. dasz radę, grunt to się nie załamywać! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny omlet, ale z dzisiejszego posta najchętniej ukradłabym twarożek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo apetycznie. Zastanawiam się czy tą miodową lawendę można kupić gdzieś stacjonarnie?

    OdpowiedzUsuń
  12. I jedno i drugie biorę w ciemno :D Muszę przyznać, że baardzo smacznie sobie jadasz :P

    OdpowiedzUsuń
  13. same pyszności! jesiennie i kolorowo- takie zestawy bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robiłam kiedyś podobny ''omlet z marchewką'' i smakuje nieziemsko! Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Marchewkowe omlety uwielbiam! Generalnie bie chyba mamy słabość do tego warzywa ;p

    OdpowiedzUsuń
  16. tak pięknie wyglądają, że zrobię je już jutro! <3

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...