poniedziałek, 7 października 2013

Marchewkowa owsianka w wersji jesiennej

Raz już ją robiłam, ale w wersji bardziej neutralnej ;) <<Tutaj>> Tym razem postawiłam na jesienne smaki - bo za oknem jesień pełną parą. Przyznam, że uwielbiam tę owsiankę, jest jedną z moich ulubionych, na co wpływa też fakt, że jest bardzo zdrowa! Dodatkowo masło orzechowe i otrębuś orzechowy doskonale podkreśliły jej delikatną słodycz :) W końcu skusiłam się na otrębusia, bo Daria tak kusiła :* Kiedyś go próbowałam i nie smakował mi, teraz smakuje nawet bardzo! Cóż, gusta się zmieniają, nie zawsze odżywiałam się tak zdrowo jak teraz. Z całego serca polecam Wam taką owsiankę - na ponure, szare dni ale także na te słoneczne - w końcu owsianka dobra na wszystko!


Owsianka marchewkowa z orzechową nutą

Składniki:

  • 5 łyżek płatków owsianych mieszanych z otrębami
  • wrzątek
  • 1/2 szklanki mleka (około, może być mniej)
  • coś do posłodzenia (u mnie syrop klonowy)
  • 1 średnia marchewka
  • łyżka masła orzechowego (użyłam typu crunchy)
  • ciastko owsiane lub otrębowe (u mnie Otrębusek orzechowy)

Przepis:

Marchewkę dokładnie myjemy i trzemy na małych oczkach tarki. Płatki zalewamy wrzątkiem i czekamy aż wchłoną płyn. Dolewamy mleka i słodzimy. Wszystko gotujemy na małym gazie do zgęstnienia. Dodajemy marchewkę i dalej gotujemy mieszając. Podajemy z masełkiem i ciachem :) Słodko, chrupko, lepko i gęsto :D Te cechy cenie w każdej owsiance hehe




21 komentarzy:

  1. jejku, jeszcze nie jadłam marchewkowej owsianki- wypróbuję jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię marchewkową, najbardziej z twarozkiem i masłem orzechowym lub z orzechami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. owsianka jakoś zawsze kojarzy mi się z jesienią :D a ta Twoja dzisiejsza już w ogóle ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię takie połączenie smaków. Marchewka jak ulał pasuje do owsianki! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam takiej owsianki:) Codziennie zastanawiam się co zjeść na śniadanie, a tutaj u Ciebie tyle fajnych pomysłów! Zapraszam na ciasto z owsianym kremem:) http://domowe-wypieki.com/ciasto-z-konfitura-z-pomaranczy-kakaowa-beza-i-kremem-owsiano-kawowym/

    OdpowiedzUsuń
  6. marchewka z masłem orzechowym w owsiance - pycha<3
    ach to masło ma taką fajną konsystencję! domowe czy kupne?

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała owsianka! : )
    Świetne zdjęcia na blogu, bardzo mi się podoba taki klimat!

    OdpowiedzUsuń
  8. Co to za ciastko ten otrębusek? :D zaciekawiło mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie też marchewkowa dziś! :)
    Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. marchewka z orzechami komponuje się aż za dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  11. moje kochane otrębusie <3 jak tu ich nie lubić, przecież tak pysznie komponują się z cieplutka marchewkową owsianką chociażby :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno chciałam spróbować owsianki z marchewką, ale jakoś mi tak nie pasował ten duet... chyba się skuszę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zaskakiwałaś mnie cukiniowo, dyniowo, a teraz marchewkowo!

    OdpowiedzUsuń
  14. To owsiane ciasto jest idealnym dopełnieniem tej owsianki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. oooo.. ale bogato w smak i aromat! Super wersja owsianki, zakochana po uszy! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dawno nie jadłam marchwianki, a jest taka pyszna ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...