środa, 9 października 2013

Japeczkowa owsiana

Koooocham jesień za jabłka - jem je codziennie! Co najmniej jedno, w porywach 5 xd Muszę, jestem uzależniona :) A kto myśli jabłka, myśli też cynamon - mam rację? TO połączenie idealne, najlepsze, najbardziej klasyczne i absolutnie ukochane :) a owsianka dzięki jabłkom jest słodka i orzeźwiająca, miękka i gęsta, smaczna i zdrowa!
Miłego dnia!


Owsianka z jabłkiem i słonecznikiem

Składniki:

  • 1 spore jabłko
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 6 łyżek płatków/otrębów owsianych
  • wrzątek
  • 1/2 szklanki mleka
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • garść słonecznika
  • masło słonecznikowe
  • łyżka miodu lipowego
  • łyżka jogurtu greckiego

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem i czekamy aż wchłoną płyn. W tym czasie trzemy na tarce jabłko, na dużych okach. Dodajemy do niego cynamon i mieszamy. Gdy płatki wchłoną wodę dodajemy do nich mleko i gotujemy na małym gazie mieszając (można dosłodzić). Gdy wchłonie także mleko dodajemy połowę startego jabłuszka i mieszamy. Podajemy z pozostałym jabłkiem, jogurtem greckim lub bałkańskim polanym miodem, słonecznikiem i/lub masłem słonecznikowym <3 Pyszności!
PS. Połączenie miodu i słonecznika uważam za najwspanialsze odkrycie kulinarne EVER!





20 komentarzy:

  1. Taka papka mi wyszła :P

    A ta owsianka MNIAM MNIAM MNIAM! Kocham jabłka!

    OdpowiedzUsuń
  2. jabłko i cynamon - utarty klasyk, ale chyba najlepszy ze wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jestem uzależniona od jabłek. I cynamonu też:) Pyszna jesienna owsianka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Łyżeczkę to Ty masz uroczą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam owsiankę z jabłkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna ta Twoja papkowa japeczkowa owsianka :D masło ze słonecznika mnie ciekawi

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak pewnie będzie wyglądać moje jutrzejsze śniadanko :D prawda, że smakuje jak szarlotka? :)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Jabłka na szczęście są całoroczne:) Ale rzeczywiście boom odmian przypada na jesień:)

    OdpowiedzUsuń
  9. tez kocham jabłka <3
    A ta owsianka omom !

    OdpowiedzUsuń
  10. O jejku, ale cudna :D
    Widzę, że nie tylko ja potrzebuję odwyku od jabłek :D

    OdpowiedzUsuń
  11. i takie owsianki są najlepsze, szczególnie jesienią - jabłuszko z cynamonem <3 wiesz do czego też lubię? ... do ryżu na mleku, babcia zawsze taki robi ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. racja, przynajmniej jedno jabłko dziennie to absolutna podstawa :D takie owsianki są pyszne :>

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej kochana, podalabys swoj dzienny jadlospis? Proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. jabłka bez cynamonu to nie jabłka!
    Ja się dziwię, że one jeszcze z nim w środku nie rosną ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. No jak jabłka to oczywiście, że cynamon! Ja zawsze jedno jabłuszko do szkoły biorę, w ramach części drugiego śniadania :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Tarte jabłka z cynamonem do ryżu do moja ulubiona potrawa z dzieciństwa u dziadków. Teraz za jabłkami nie przepadam jakoś. Ale Twoja sympatia do jabłek godna pochwały - w końcu "an apple a day keeps the doctor away" czy jakoś tak :D

    OdpowiedzUsuń
  17. jabłko i cynamon to idealny zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jabłko+ cynamon= <3
    Mniaaam chce takie śniadanko! ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...