wtorek, 22 października 2013

Jaglankowa owsianka

W Bomi, u mnie w okolicy pojawiła się nowa mieszanka studencka - pełna kandyzowanych i suszonych owoców - cudeńko :) Postanowiłam kupić i dodać do owsianki... ale przypomniało mi się, że z początkiem wypłaty kupiłam płatki jaglane. I tak oto zrobiłam owsiankę ale ... jaglaną :D  Jak nazwę ją 'jaglanką' to może się mieszać z kaszką jaglaną, postanowiłam więc nazywać ją owsianką jaglaną i teraz już wiecie, że jest z płatków a nie kaszy ;) Zestawiłam ją z mieszanką studencką oraz syropem klonowym. Cóż mogę powiedzieć o tych płatkach? Są BARDZO delikatne, dosłownie rozpływały się w ustach! Smaczne i sycące, delikatniejsze niż klasyczne owsiane,  doskonale skomponowały się z bananem.

Jaglankowa owsianka z bananem

Składniki:

  • 1 banan
  • garść mieszanki studenckiej bakaliowej
  • łyżka lub dwie syropu klonowego
  • 6 łyżek płatków jaglanych
  • wrzątek
  • 1/3 szklanki mleka

Przepis:

Podobnie jak owsiane, jaglane płatki także zalewamy wrzątkiem (nieco ponad poziom masy) i czekamy aż wchłoną płyn. W tym czasie blendujemy lub rozgniatamy banana. Gdy płatki jaglane wchłoną całość, dodajemy mleka i gotujemy na małym gazie mieszając co chwilę. I tak do momentu aż wchłoną także mleko. Można dosłodzić w tym czasie. Gdy się zagotuje i zgęstnieje dodajemy banana i mieszamy, już bez gotowania. Podajemy z mieszanką orzechową i syropem klonowym. Smacznego :)





Czy jest coś lepszego niż gorąca, słodka paćka z rana? :D

22 komentarze:

  1. z taką ilością bakalii to śniadanie mistrzowskie :) przepis wypróbuję! już nie mogę się doczekać ;3

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie cieplutkie paćki są najlepsze ! ^^ Ale ta mieszanka studencka fajna i kolorowa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a cóż to za owoc znalazł się po lewej stronie? wygląda jak zgrillowane plasterki banana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mistrzowskie! Ile Ty masz pomysłów! :o

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolorowo w tej miseczce :) Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  6. kolorowo! przypomniałaś mi o mnie jak lubię płatki jaglane, czas kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z tymi kolorami bardzo elegancko wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzooo lubię te płatki, co prawda nie są lepsze od owsianych, ale też pyszne :) fajne kolory dziś w miseczce, tak radośnie !

    OdpowiedzUsuń
  9. zdecydowanie nie ma nic lepszego! <3
    muszę w końcu kupić te płatki, jak będzie przypływ hajsu, bo widziałam je w zielarskim ostatnio :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Słodka paćka z rana to zdecydowanie najlepszy początek dnia! :D
    Chcę te płatki xd :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy Ty wiesz, że ja nadal żyję, wciąż czytam Cię regularnie, wciąż gotuję Twoje przepisy i na dodatek mam jedzeniowego bloga? :) mów mi co u Ciebie!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A mi się najbardziej podobają te pyszne dodatki na wierzchu, tak kolorowo i optymistycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tutaj się z Tobą zgodzę w 100% że gorąca paćka z rana to najlepsze co może nas czekać zaraz po przebudzeniu choć ... ciasto to też dobra rzecz!:D Szczególnie sernik albo brownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. W połączeniu z mieszanką studencką musiało być pyszne!
    Paćka z rana jak śmietana hahaha :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...