niedziela, 6 października 2013

Gruszkowe z miodem

JAKI TEN MIÓD JEST BOSKI! Skomponował się tutaj... nie, co ja piszę - on WYKREOWAŁ to danie <3 rany jestem nim zachwycona. Przez moment zastanawiałam się nawet, czy nie dać go wyżej w hierarchii miodów. Moje Miodowe TOP3 obejmuje: 1. cynamonowy, 2. rzepakowy, 3. z pyłkiem kwiatowym, ale po dzisiejszym daniu byłabym skłonna przenieść ten miód na szczyt :3 Jest boski, bo ma zupełnie inny smak a pyłki nadają mu odrobiny chrupkości. I ten piękny, intensywnie żółty kolor... ah


Pełnoziarniste placki z gruszką i miodem z pyłkiem

Składniki:

  • 2 małe lub 1 średnia gruszka
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki
  • odrobinka mleka (około 5 łyżek)
  • łyżka gęstego jogurtu naturalnego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżka oliwy
  • 3 łyżeczki miodu z pyłkiem kwiatowym

Przepis:

Łączymy oliwę, jajko i jogurt. Dodajemy mąkę, proszek i mleko i ponownie mieszamy. Gruszkę kroimy na małe kawałeczki, cześć odkładamy, a pozostałe wrzucamy do ciasta. Mieszamy i nakładamy po 2 łyżki na placek, na patelnię (bez tłuszczu, ale dobrze rozgrzaną). Smażymy na małym ogniu, około 3-4 minutki z każdej strony :) Wyszło mi dokładnie 6, grubych, smacznych placuszków o średnicy około 10-12cm. Podałam z jogurtem i przepysznym miodem z pyłkiem <3





Pokażę Wam mój wczorajszy dzień xd
Cóż - trzeba było uprzątnąć notatki, w końcu od przyszłego miesiąca magisterka :P



21 komentarzy:

  1. Uwielbiam Twoje placki! Będę musiała zapolować na ten miód, bo opis niesamowicie zachęca:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja natomiast na miejscu pierwszym usadowiłam miód akacjowy. a pyłek kwiatowy mam w domu- może połącze go z miodem? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o, jaka recenzja! Aż kusi :D
    Placuszki-pierwsza klasa :D

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuję ci za te recenzję, bo właśnie mam mały problem z tym który miodek kupić ;D z cynamonem już mam i uwielbiam! czas zamówić kolejne :) świetne placuszki swoją drogą - jesiennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gruszka! Ciekawa jestem smaku tego pyłku ;>

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłaś to specjalnie:)wiesz że uwielbiam wszystko co naleśnikowe,plackowe:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  7. Narobiłaś mi ochotę na miód, dawno go nie jadłam, a wolę powstrzymać się od jednokrotnego wydatku ponad 20 zl w spożywczaku. Haha, co do pokoju - u mnie to norma :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale mi się podobają dzisiejsze zdjęcia :D Zawsze robisz świetne ujęcia ale dzisiejsze wyjątkowo :]
    Porządek w pokoju musi być ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Te placki to mistrzostwo. Jak dla mnie jesteś mistrzynią robienia różnych wersji placuszków :)
    A zdjęcie pokoju - bezcenne :DD

    OdpowiedzUsuń
  10. Też jestem wielką fanką miodu ;) Placuszki musiały być pyszne!
    A co do zdjęcia pokoju...to się nazywa artystyczny nieład haha :D

    OdpowiedzUsuń
  11. jak ja uwielbiam wszystkie Twoje placuszki! :) miodoholiczko! :D
    masz ślicznie urządzony pokój! fioletowy <3

    OdpowiedzUsuń
  12. Pycha śniadanie! I ten rozpływający się miód <3
    Mój pokój wygląda podobnie, kiedy muszę się uczyć :D Milion kupek z notatkami i książkami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem przez moją siostrę w naszym pokoju panuje nawet gorszy bałagan, więc nie ma się co przejmować ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Miód z pyłkiem kwiatowym - brzmi bajecznie! A placuszki przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglada pysznie <3
    Niestety ktoś kto jest na diecie nie może takich pyszności ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. akurat we wrocławiu odbywał się jarmark ekologiczny i weszłam w posiadanie miodu z pyłkami <3

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo.. już magisterka-fajnie ci :)
    Nie wiem jak miód, ja wiem tylko tyle, że zjadłabym ci te placki! :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...