wtorek, 8 października 2013

Gruszkowe kluchy

Kładzione na mleku ;) Pyszne, specyficzne - bananowe są delikatniejsze, ale te gruszkowe mają coś w sobie! Specyficzna struktura (jakby - piaskowa? nadaje kluskom oryginalnego smaku :D Potrzebowałam tych kluch - tak na poprawę humorku, ocieplenie z rana, na lepszy dzień po prostu :)
A dodatkowo na zdjęciach nowy kubeczek - od przyjaciół :> byli w Zakopanym i szpanują haha a pani w sklepie wymieniła im łyżeczkę na niebieską, no i proszę - teraz doskonale się wkomponowała w moje śniadanko :D


Gruszkowe kluchy na waniliowym mleku

Składniki:

  • 3 łyżki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1 jajko
  • 1 średnia gruszka
  • 250 ml mleka (około szklanki)
  • coś do posłodzenia
  • łyżka syropu waniliowego

Przepis:

Jajko i mąkę mieszamy ze sobą (można dodać odrobinkę mleka, jeśli ciężko jest przemieszać). Gruszkę trzemy na tarce, na małych okach. Dodajemy do ciasta i dosładzamy do smaku (nie za wiele). Mleko gotujemy w garnuszku z dodatkiem syropu. Gdy już będzie gorące zmniejszamy gaz i łyżką nakładamy kolejne porcje ciasta. Gotujemy jeszcze około 5 minut (na małym gazie!), po czym nakładamy do miseczki i jemy ze smakiem!





17 komentarzy:

  1. Super kubek! Gruszkowe musiały być genialne!

    OdpowiedzUsuń
  2. o! i to jest pomysł na wykorzystanie gruszek z mojego ogrodu! ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł ;) i jaki kubeczek ładny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię kładzione, oj lubię :D Ale gruszkowych nie jadłam :(

    OdpowiedzUsuń
  5. jabłkowe, bananowe, to gruszkowe czemu nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kubek ekstra :D
    Kładzione <3 Koniecznie muszę zrobić z gruszką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jadłam jabłkowe i bananowe, także nadszedł czas teraz na gruszkowe ;) nie wątpię, że smakowały ;)
    fajny kubeczek!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zakopane <3
    A kluchy wyglądają obłędnie i zachwycam się jakością Twoich zdjęć !

    OdpowiedzUsuń
  9. robiłam bananowe, jabłkowe, kakaowe, kokosowe, muszę spróbować gruszkowych!

    OdpowiedzUsuń
  10. mamo, jak ja dawno nie robiłam klusek!

    OdpowiedzUsuń
  11. Normalnie jestem w siódmym niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. strasznie mnie kuszą te kluchy, a nadal ich nie zrobiłam... wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  13. Daaaawno nie jadłam takich kluchów! Gruszkowe brzmią wspaniale, muszę nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Podobne śniadanko jadłam wczoraj :)
    Pyszna opcja na dobry początek dnia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Kluchy! :D Uwielbiam je pod każdą postacią., a Twoja wersja mnie zachwyciła :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Omnomnomnom nie no! Zawsze jak wchodzę na Twojego bloga to robię się głodna! :D
    Gruszki z rana mniam mniam mniam...

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...