czwartek, 10 października 2013

Figa z makiem

Dosłownie :) Na dodatek owsiana :D Pierwszy raz w życiu jadłam figę :D Muszę powiedzieć, że łączy dwie z najbardziej lubianych przeze mnie cech owoców - jest słodka a jednocześnie orzeźwiająca. A połączenie tych cech stworzyło owoc idealny! Doskonała w smaku - słodka, z miękką skórką, ożywiła placki nadając im odrobiny soczystego akcentu :)


Figa z makiem

Składniki:

  • 4 łyżki mąki owsianej
  • łyżka otrębów owsianych
  • 6-7 łyżek mleka 
  • łyżka jogurtu bałkańskiego
  • 1 jajko
  • 2 małe figi
  • łyżka oliwy
  • 2 łyżki maku
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • dodatki: łyżka jogurtu bałkańskiego, pistacje, miód z pyłkiem kwiatowym

Przepis:

Jajko ubijamy w całości, dodajemy oliwy i jogurtu - mieszamy. Dorzucamy mąkę, otręby, proszek oraz mak i ponownie mieszamy :) Można rozrzedzić odrobiną mleka i dosłodzić do smaku. Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni, na małym gazie, Z JEDNEJ STRONY! W praktyce wygląda to tak: nakładamy po 2 łyżki ciasta na placek, kładziemy na niego plasterki figi i smażymy około 5-7 minut na malutkim gazie (góra  też powinna się dopiec w tym czasie). Potem można (ale nie trzeba) obrócić placek na maksymalnie 1 minutę.
Podajemy z ulubionymi dodatkami :) Polecam miodek z pyłkiem <3 cudny, cudny!






Zostałam poproszona o dzienny jadłospis. Cóż zdjęć raczej nie dam, bo w pracy nie będę latać z aparatem;) Ale mogę wypisać, co jadłam jeśli to dla kogoś istotne:
Jadłospis na dzień 09-10-2013:
ŚNIADANIE: Placuszki makowe z figą (patrz wyżej)
II ŚNIADANIE (w pracy) : 2 Jabłka
OBIAD (w pracy): około 200g warzyw na patelnie + 2 parówki z szynki (Wiedeńskie z Lidla) + dodatkowa marchewka (parówki i marchewka podsmażane na łyżce oliwy)
PODWIECZOREK  (w pracy): Duży jogurt (350g) FruVita z Biedronki (o smaku kiwi)
KOLACJA: Opakowanie (70g) Chrupek kukurydzianych (w składzie tylko kaszka kukurydziana), kostka gorzkiej czekolady, 1 parówka wiedeńska.

Kolacja rządzi wiem xd hahaha

17 komentarzy:

  1. Rzeczywiście - kolację miałaś bardzo wykwintną :D

    OdpowiedzUsuń
  2. mi figi za pierwszym razem nie posmakowały, aktualnie je uwielbiam, ale raczej w połączeniu z miodem i twarożkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie figa nie przekonała do siebie ;/ Była bez smaku. Może jakieś niedobre mi się trafiły. Twoje śniadanie wygląda jednak apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jezu, jezu, jak ja uwielbiam Twoje śniadania <3 jesteś po prostu moim śniadaniowym Bogiem xd Wygląda przepięknie! Ja to chyba muszę wydrukować sobie wszystkie Twoje przepisy, bo kusisz i nęcisz nimi we wszystkie strony :DD

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny sposób na figę... Z makiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. to oczywiste, że figa Ci posmakowała, bo najlepiej komponuje się właśnie z Twoim ukochanym miodem! :D
    hahaha, pożywna kolacja to podstawa xd

    OdpowiedzUsuń
  7. w bardzo fajny sposób spróbowałaś tą figę , podoba mi się ten pomysł :) miodzio obowiązkowo :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastycznie wygląda u ciebie figa z makiem :P

    OdpowiedzUsuń
  9. o ja.. ale uczta, jeszcze z figami! Jadłam suszone, zakochana totalnie, kto wie-może i świeże mnie skuszą? :D
    Piękne ci wyszły, a co do jabłek..
    opatentujmy takie drzewo ;d

    OdpowiedzUsuń
  10. kolacja wyborna ;p
    cudownie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  11. O, ja też jeszcze nigdy nie jadłam figi!
    A już figa z makiem to dla mnie kompletna abstrakcja :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...