czwartek, 31 października 2013

Banan w cieście

Niezbyt to halloweenowe ucztowanie, ale prawda jest taka, że nigdy tego "święta" zbytnio nie obchodziłam. Nie żebym nie lubiła - jest calkiem zabawne - ale moja rodzina od lat trudni się handlem zniczy przy cmentarzu, więc tydzień przed 1 listopada i tydzień po w zasadzie, to całodniowa harówka. Teraz gdy nie mieszkam już z rodzicami i pracuję mogę im pomóc tylko w wolne dni (czyli obecny weekend). Tak więc czeka mnie pracowity weekend. Szczerze tego nie lubię, ale tak trzeba.
Nie wiem zatem czy uda mi się coś przez weekend wstawić. Jakby co - "do napisania" w poniedziałek ;)

Banan w cieście

Składniki:

  • 1 banan
  • 1 jajko
  • 2 łyżki mąki pełnoziarnistej
  • 2 łyżki mleka
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Dodatkowo:

Przepis:

Banana przekrawamy na 3 podłużne części (z tego względu nie może być on mocno dojrzały ani mocno wygięty hehe). W misce roztrzepujemy jajko, dodajemy mąkę i proszek, a na koniec odrobinkę mleka. Teraz nasuwa się pytanie - jak maczać banana w cieście, żeby się nie rozpadł? Otóż moja metoda jest taka: Nałóżcie 3-4 łyżki ciasta na duży talerz. Na ciasto połóżcie banana i polejcie dodatkową łyżką ciasta. W takiej postaci zsuwamy banana z talerza prosto na patelnię :) Po 3-4 minutkach można go obrócić. I znowu - tylko jak to zrobić? Podłóż jeden widelec pod prawy koniec banana i drugi widelec pod lewy - na "trzy cztery" obróć widelce :) Takie tam moje sposoby :P
Podałam z ulubionym miodkiem i orzechami włoskimi (również ulubione <3)





29 komentarzy:

  1. Zdecydowanie twój śniadaniowy blog jest jednym z moich ulubionych. Pyszny ten banan!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepysznie wygląda! Na prawdę niesamowity blog <3

    OdpowiedzUsuń
  3. szczerze myślałam,że to trochę trudniejsze, a tu o :) uwielbiam twoją kuchnie, ma wiele wspólnego z moimi przepisami:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, chodzą za mną banany w cieście od dawna, musze się w końcu zebrac bo te Twoje wygladają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja cały czas nie odważyłam się zrobić owoców w cieście :P A twoją wieżyczkę z gruszek do dziś pamiętam :D
    Pysznie wyglądają te bananki.

    OdpowiedzUsuń
  6. hehe pierwszy raz widzę taki przepis ;P nomm ciekawy :) kiedyś wypróbuje ! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być mega słodkie! ale niebawem na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  8. O boże *.* To musiało być cudowne !
    Nie ma bata robię - dziękuję za inspiracje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Prosto, szybko i na temat. To właśnie cenie najbardziej w kucharzeniu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. banan w cieście to wyborny deser. W formie śniadania - rewelacja :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ale wygląda.... *__* rozpływam się!
    ja też nie lubię tego całego zamieszania wokół 1 listopada...

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie przepadam za bananami, ale w takiej wersji bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  13. banan i ciasto? zestawienie konieczne do wypróbowania :) już od paru dni mam ochotę na coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  14. o kurcze, ależ fajny pomysł! :) z pewnością do wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  15. no.. nie dziwię się, ze macie zapierdziel..! Ale banany w cieście na pewno dodają energii ;D
    Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  16. takie smakowite, a tak malo dietetyczne ah :-)) :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Widać praca pełną parą, skoro cie nie ma! No ale dobry uczynek będzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Och, wspaniałe śniadanie i deser w jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojjj przypomniałaś mi ten przepis :) Super! dodaję do akcji i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zrobiłam, przepyszne! Mam pytanie, bo w opisie piszesz, że dajesz proszek.. do pieczenia? i ile? :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojej widocznie zapomniałam dopisać w składnikach :) Dodałam standardowo - 1/2 łyżeczki :) Do większych wypieków daję całą.

      Usuń
  21. Super wpis, banany są genialne dla zdrowia. Też oglądałam ten film o nich. Dzięki za wpis i polecam film o zdrowiu bananów https://www.youtube.com/watch?v=6e8rECys4z0

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...