poniedziałek, 23 września 2013

Znowu ta dynia

Tym razem w bułeczkach :) Bułeczek nie słodziłam więc można zjeść je także na wytrawnie ;) Tak sobie folgowałam w niedzielę z Moim :D zapchaliśmy się nimi strasznie xd ale warto było -  śliczny kolor, krucha skórka, miękki środek, ciepłe domowe bułeczki - czego chcieć więcej? <3 A zapychają tak, że przez kilka następnych godzin ani myślałam cokolwiek jeść... bez kitu ;D Cóż, jak macie chwilkę czasu z rana to polecam, bo są wyśmienite :)
Jak Wam minął weekend? Ja w końcu porobiłam to, co chciałam - spędziłam czas z rodziną, pograłam, sprzątnęłam, co trzeba było, poćwiczyłam (zrobiłam życiowy rekord w biegu!), pooglądałam filmy, decoupage'yłam (w końcuuuuu <3) i jak widać kucharzyłam też troszkę hehehe :D

Bułeczki dyniowe

Składniki na 6 małych bułeczek

dodam tylko, że po 3 sztukach (mniejszych) myślałam, że wybuchnę ;)
  • 2 solidne łyżki puree dyniowego
  • 2 jajka
  • 1,5 szklanki mąki
  • łyżka proszku do pieczenia
  • łyżka miodu (jeżeli chcecie bułeczki na słodko)
  • 4-5 łyżek mleka

Przepis:

Robi się je szybko i przyjemnie :) Ubijamy jaja z puree. Następnie dodajemy mąkę z proszkiem i mieszamy łyżką. Prawdopodobnie będzie trudno więc dodajemy odrobinkę mleka aby uzyskać dobrą konsystencję. Sypiemy troszkę mąki na dłonie i formujemy małe bułeczki (średnica około 4-5 cm - spokojnie, wyrosną jak szalone!) W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180st. Gdy uformujemy kuleczki można je posmarować odrobiną żółtka lub mleka, kładziemy na papier do pieczenia i do piekarnika na 20 minut. Gotowe! Warto odczekać z 5 minutek zanim je pokroicie, żeby się nie poparzyć ;) i zajadamy z czym lubimy :))
PS. Zalecam kubek mleka lub herbaty bo są dość suche i kruche :D albo np. jakąś konfiturkę :)

Ze składników wychodzi 6 wyrośniętych bułeczek (urosły ponad 2-krotnie!)
Proszę jakie wyrośnięte :D jak grzybki hihi
Tylko oczy dorysować :D haha
Meow :D
Podajemy...
 ...Kroimy...
 ... i smarujemy :D
Od lewej góry: Czeko'la Blond, masło orzechowe, masło z nerkowców,
miodek cytrynowy, miodek truskawkowy z wanilią, a w środku Miutella :)
Czeko'la blond w roli głównej :)

Masło z nerkowców
Miutella :)

Wybaczcie tak bogatą fotorelację ze śniadania ale musiałam - wyszły takie cudowne <3 i takie fotogeniczne hahaha ale to pewnie dlatego, że jedzone w słoneczku zamiast ponurego wczesnego poranka.

23 komentarze:

  1. na szczęscie ma jeszcze puree więc i takie bułeczki sobie upiekę z wielką chęcią :) jak tak oni piszesz i już sam wygląd, to od razu wiem że są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie świetne te bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne bułeczki :D Zostałaś Otagowana :) http://jagodzianacoffee.blogspot.com/2013/09/105-saatka-warzywna-z-serem-korycinskim.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudeńka!
    Ten weekend to nawet nie wiem, kiedy minął! A szkoda, bo to przecież ostatni weekend studenckich wakacji...

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny znakomity pomysł! Zjadłabym taką...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszędzie tyle pomysłów na wykorzystanie dyni, że chyba będę musiała się w końcu w jakąś zaopatrzyć i coś z niej wykombinować! ; )

    OdpowiedzUsuń
  7. O, bułki dyniowe nadal przede mną. (;

    OdpowiedzUsuń
  8. ile pysznych słodkich dodatków! biorę każdą bez zastanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie pyszne! Om nom nom <33
    Szkoda, że nie mam w tygodniu rano czasu piec :( buuuuu

    OdpowiedzUsuń
  10. No nie ! Jeszcze musialas dać tyle zdjęć tych pyszności ?*-*

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale śmiesznie powyrastały! I jakie żółciutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już wiem, co robię z następnej dyni!

    OdpowiedzUsuń
  13. ale super te bułeczki i jeszcze z genialnymi dodatkami! :D ja też ciągle męczę tą dynią, ale co poradzić jak jest taka dobra? :3
    hah, dużo zrobiłaś w weekend, ja się głównie leniłam xd

    OdpowiedzUsuń
  14. Dyniowe bułeczki? Tego jeszcze nie było! Ej chyba je dzisiaj upiekę, pójdę z takimi do szkoły i wszystkich zaskoczę :D
    Przepis dopisuję na listę 'do zrobienia' :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Co za śliczności! :D Poproszę taką bułeczkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śniadanie ze świeżo upieczonymi, jeszcze ciepłymi bułeczkami to dopiero coś ! Pychota :-D

    OdpowiedzUsuń
  17. cudne śniadanko;) i te bułeczki;) mniam;)

    OdpowiedzUsuń
  18. prześlij mi takie buły! :D

    OdpowiedzUsuń
  19. e wypasione te scones - muszę w końcu zrobić takie szybkie bułeczki, tym bardziej, że trochę dyniowego puree w lodówce mam. :)

    hahah 'tylko oczy dorysować', padłam! :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają obłędnie! Zrobię je na pewno :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...