poniedziałek, 2 września 2013

Wrzesień rozpoczynam... dyniową owsianką

Nowy wpis na drugim blogu - postaram się Was informować, bo rzadko coś tam piszę ;)

Chociaż już od około 3 lat nie dotyczy mnie szkolny wrzesień to i ja zjadłam dzisiaj owsiankę, by uczcić nie tyle szkolny ile wrzesień. Chciałabym aby ten miesiąc był owocny - w rozwój w pracy, nowe coraz ciekawsze przepisy, lepszą kondycję fizyczną (i psychiczną), spotkania i dobrze zorganizowany czas oraz (mam nadzieje) powrót do decoupage'u. To ważny miesiąc - urodziny rodziców, moja rocznica (pierwsza) w związku, przygotowania do nowej uczelni, nowy projekt w pracy - dużo nowości i wyzwań, Którym mam nadzieje podołać :) Czemu zatem nie zjeść owsianki, która zawsze smakuje i zawsze polepsza humor?
Dzisiejsza owsianka była cudownie delikatna i aromatyczna. Dodatek, który niemal stał sie podstawą, w postaci dyni sprawił, że nie tylko uzyskała ona piękny kolor ale także cudowny smak i aromat. Czułam, że to jesienna owsianka - ciepła, miła, delikatna. Oby więcej takich we wrześniu :)


Jesienna owsianka z dynią

Składniki:


  • 2 łyżki puree z dyni
  • 5 łyżek płatków owsianych (u mnie zmieszanych z otrębami owsianymi)
  • wrzątek + 1/3 szklanki mleka
  • słodzidło
  • garść pestek z dyni
  • gruszka + syrop klonowy

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem i czekamy kilka minut aż wchłoną płyn. Dolewamy mleka i gotujemy na małym gazie do zgęstnienia. Przy okazji słodzimy do smaku (czym wolimy). Na koniec dodajemy puree z dyni i mocno mieszamy. Podajemy z gruszką, pestkami dyni* i syropem klonowym.
*Pestki uprzednio uprażyłam na suchej patelni - gorąco polecam, są wtedy o niebo lepsze :)








 

19 komentarzy:

  1. Genialna! Marzę o takiej! Mam dużo dyni muszę zrobić, muszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. cudnie wygląda:) piękna pomaranczowa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smakowicie :)
    Na pewno sprostasz nowym wyzwaniom, wystarczy, że wszystko dobrze zorganizujesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jak dyniowo u Ciebie ostatnio :D ten kolooor :>
    też chcę taką!

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pysznie ;) mogę trochę? ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kocham dyniową owsiankę, po prostu uwielbiam ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba nie mogłaś lepiej zacząć nowego roku :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. tak, niech ten wrzesień właśnie taki będzie :)
    a dyniowa owsianka? podoba mi się! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo, dużo nowego widzę, dużo zmian i okazji do świętowania. Ja, choć często bardzo przeżywam takie momenty, to w sumie z perspektywy czasu bardzo je lubię.
    Powodzenia w pracy i na studiach. I we wszystkich planach! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  10. Oooo, dużo nowego widzę, dużo zmian i okazji do świętowania. Ja, choć często bardzo przeżywam takie momenty, to w sumie z perspektywy czasu bardzo je lubię.
    Powodzenia w pracy i na studiach. I we wszystkich planach! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  11. no kurcze, idę w końcu po tą dynię! kolejna owsianka , która kusi nie tylko wyglądem ,ale też pewnie i pysznie smakuje :)
    udanego miesiąca ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj nabyłam dynię i nie mogę się doczekać, by coś sobie z niej przygotować :) Taka owsianka na pewno się u mnie pojawi.

    OdpowiedzUsuń
  13. cześć :) jeśli juz pytasz, to powiem, ze u mnie wszystko dobrze :) w sierpniu, przez te feralne 31 dni, przytylam jakies 4 - 5 kilo, i Bogu dzięki, bo dopiero teraz widze, ze wygladalam jak kosciotrup :) przy okazji załapałam komplet kompulsów.. ale już wychodzę z tego, jest okej. Z rodzicami też już nie tak źle.. wszystko się stabilizuje. Teraz siedzę na angielskim :D A u Ciebie jak, kochana? :)*

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejny świetny pomysł na spożytkowanie dyniowego puree! Mam otworzony słoiczek i pewnie niedługo częśc jego zawartości wyladuje w owsiance :)

    OdpowiedzUsuń
  15. kocham wypieki i ogólnie dania z dynią. Wykorzystuje ją do wszystkiego..Czas na twój pomysł . Zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  16. wiosna nadeszła, a jesień widać po takiej owsiance, że już idzie wielkimi krokami :)
    Mniam, piękny kolor i genialny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszna i o cudnym kolorze! Ja uwielbiam zupkę z dyni z kluskami kładzionymi ^^

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...