środa, 4 września 2013

Patriotyczne serniczki z patelni

Dziękuję za wszystkie komentarze pod dyniową owsianką - cieszę się, że spodobała Wam się moja inspiracja. Szczególnie, że w lodówce już czeka puree z kolejnej dyni ;D
A dzisiaj zapodaję patriotyczne serniczki ;) Po zdjęciu widać chyba skąd taka nazwa hehe. Muszę przyznać, że są wyborne! Trochę oczywiście zmodyfikowałam przepis dodając składnik od siebie - chałwę turecką ;) Mniam! Słodkie, delikatne, sernikowe <3 i niesamowicie sycące! Byłam pełna, choć zjadłam zaledwie 6 ;)


Chałwowe serniczki z patelni

Na dwie porcje (12-13 placków)

Składniki:

  • 2 jajka
  • kostka twarogu (u mnie chudy, 250g)
  • 6-8 łyżek mąki + trochę do podsypania
  • coś do posłodzenia
  • plaster chałwy (grubość około 1 cm)
  • 2 łyżeczki oliwy

Przepis:

Jajka ubijamy do puszystości razem z cukrem lub innym słodzidłem. Dodajemy do nich całą kostkę twarogu i rozgniatamy widelcem. Następnie dodajemy mąkę i mieszamy dokładnie (ja robiłam to widelcem). Na koniec dodajemy plaster chałwy pokrojony w małe kwadraciki, mieszamy i nabierając ciasto łyżką formujemy małe "kotleciki" :) Pomóc może odrobina mąki na rękach. Smażymy na małym ogniu, z obu stron oczywiście.
Podałam z naturalnym serkiem homogenizowanym, konfiturą z róży oraz kawałkami chałwy :) Mniam!






15 komentarzy:

  1. KOCHAM KOCHAM TWOJEGO BLOGA... !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe faktycznie patriotyczne :) Bardzo ładnie wyglądają ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam mniam! Na początku myślałam, że to ketchup i feta, a tu takie miłe zaskoczenie ;P Ale jak wyjdzie 13 sztuk, to kto dostanie 6, a kto 7?

    OdpowiedzUsuń
  4. O u mnie też dziś serniczki :) Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też myślałam, że to keczup i feta na minaturce! :P
    Uwielbiam konfiturę z róży i chałwę, nawet nie wiesz, jak mi się teraz świecą oczy! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chałwą? Genialne :D
    Wyglądają tak delikatnie, aż chce się spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widzę, ze teraz serniczki atakują blosferę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. chałwowa? yummy *__*
    kocham serniczki :>

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam chałwy w takim wydaniu, ale na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ładnie podane i z chęcią wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  11. patriotycznie wyglądają to na pewno, nie zaprzeczam :) i pewnie też pysznie smakują :) fajny pomysł na serniczki!

    OdpowiedzUsuń
  12. hej,
    zapraszam do mnie na rozdanie :)
    http://pokonac.blogspot.com/2013/09/rozdanie-dogonic-kenijczykow.html

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...