sobota, 14 września 2013

Naleśniki z karmelizowanym bananem

Wybaczcie późny post, ale byłam u rodziców :) Przywiozłam ze sobą siostrę i teraz siedzimy sobie razem i wcinamy chrupki kukurydziane :D Dołączam się do akcji naleśnikowej :)


Naleśniki z karmelizowanym bananem

Składniki:

  • 3 łyżki  mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • jajko
  • 1/3 szklanki mleka (u mnie 0,5%)
  • łyżka oliwy
  • coś do posłodzenia (ewentualnie)
  • 1/2 banana + łyżeczka miodu + łyżeczka masła - na karmelizowanego banana
+ najbardziej lubiane dodatki, u mnie: krem kinder bueno, Philadelphia Milka, masło orzechowe crunchy

Przepis:

Jajko roztrzepujemy i dodajemy: mleko, coś do posłodzenia, w końcu mąkę wymieszaną z proszkiem. Mieszamy całość do połączenia składników. Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni. Gdy naleśniki zaczną się charakterystycznie 'odklejać' od patelni przewracamy na drugą stronę.
Układamy naleśnik na talerzu i smarujemy czym lubimy :)
Karmelizowany banan - przygotowujemy przez pokrojenie go na plasterki, rozgrzanie na patelni łyżeczki masła i wrzucenie kawałków na patelnię. Smażymy chwilę z każdej strony, dodając tyle miodu ile lubimy (myślę, że łyżeczka wystarczy).

Pomysły na inne naleśniki znajdziecie tutaj :)







18 komentarzy:

  1. Karmelizowany banan jest przepyszny :D Do naleśników nie jadłam, ale to się zmieni.

    OdpowiedzUsuń
  2. o Chryste, jakie pyszne *,* ten banan obłędny :D
    byłam poszukać mąki sojowej, tak mnie zainspirowałaś tymi orzechowymi plackami ale mój Leviatan jest jakiś biedny :( no nic, trzeba będzie szukać w sklepach z ekożywnością :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie naleśniki od rana to skarb :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ach, jak one wspaniale wyglądają...Zjadłabym, zjadła! *-*

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować Twoich naleśników, bo wyglądają obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaach, w nich jest wszystko co dobre, totalnie, komplet!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają na grube.. w sumie taka struktura do bananów podobna :D

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam karmelizowanego banana! pyszne dodatki wybrałaś :3

    OdpowiedzUsuń
  9. Banany, naleśniki- pychotka! Zdjęcia tych wszystkich potraw są tak piękne, że mogę patrzeć na nie godzinami! *.* i aż się głodna zrobiłam...

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z tym bananem musiały być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. U Ciebie jak zwykle wszystko takie idealne :) Smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o tak, uwielbiam karmelizowane banany a grubaśne naleśniki to tak jak te od mamy <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie przepadam za bananem w wersji karmelizowanej, ale Twoja propozycja wygląda przepięknie.

    OdpowiedzUsuń
  14. śliczne naleśniki idealne na sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Biegam po uliczkach Redłowa ;P Jeśli na czczo to max. 30 min. Jeśli w ciągu dnia (zazwyczaj na bieżni) to na ile mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi miło, że moje tło podoba się grafikowi ;D
    W podstronie kontakt podałam maila, jeśli coś byś chciała, możesz napisać :)

    Hah, fajnie tak drugi raz pisać komuś komentarz pod tym samym postem ;pp
    Pozdrawiam ciepluutko :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...