środa, 18 września 2013

Masło z nerkowców

Zrobiłam je, w końcu! Stary blender pozwolił mi zaledwie na stworzenie czegoś na wzór chałwy z nerkowców haha też dobre, ale to nie było to! Natomiast to masełko ma idealną konsystencję <3 I od razu wykorzystałam je w owsiance :> Starcza na niewielki słoiczek ale jest bardzo wydajne :D


Masło z nerkowców

Składniki (zależnie od preferencji):

  • 200 gram nerkowców
  • 2 łyżeczki miodu lipowego
  • 2 łyżki oliwy
  • odrobina soli

Przepis:

Orzechy blendujemy 2 lub 3 razy po 10 minut (około, dajcie odetchnąć urządzeniu co jakiś czas). Gdy uzyska odpowiednią konsystencję dodaj oliwę, sól i miód (po trochu, by nie przesadzić - sam dopasuj sobie do własnych preferencji). Blendujemy jeszcze przez chwilę i przekładamy do słoiczka :)


Owsianka waniliowa

Składniki:

  • 5-6 łyżek płatków owsianych
  • 1/2 szklanki mleka do owsianki
  • łyżka budyniu waniliowego + 1/4 szklanki mleka
  • 2-3 łyżki syropu waniliowego
  • dodatki:
    • garść malin
    • masło z nerkowców
    • ciasteczka owsiane Ani

Przepis:

Owsiankę gotujemy jak zawsze - najpierw zalewamy wrzątkiem i czekamy aż wchłoną go płatki, następnie dolewamy mleka i gotujemy. W tym czasie rozpuszczamy proszek budyniowy w mleku i dolewamy do owsianki gdy ta się zagotuje. Dodajemy też odrobinę syropu waniliowego :) Mieszamy intensywnie. Podajemy z tym, co lubimy - moja propozycja poniżej :D Smacznego!








18 komentarzy:

  1. Uwielbiam masło z nerkowców. Jest bardziej maślane i delikatniejsze. Pojadłabym z owsianeczką ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mniamciu! Z nerkowców musi być obłędne, muszę zrobić :) I owsianka idealna!

    OdpowiedzUsuń
  3. od dawna przymierzam się do zrobienia masła z nerkowców, ale jak już je kupie to troche mi ich szkoda, albo zanim włączę blender już ich nie ma (:

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniałe śniadanie <3 Cudowne wręcz. A masełko z nerkowców chętnie bym zjadła, ale zawsze mi szkoda orzeszków, bo najlepiej smakują takie chrupane ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. osobiście muszę przyznać, że to masło mi bardziej smakuje niż nerkowce w czystej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio zamówiłam naturalne masło z nerkowców, jestem ciekawa smaku, chociaż już czuję, że szybko zostanie moim ulubionym. (;

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham nerkowce i gdyby nie ich cena to robiłabym całe słoje takiego masełka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmmmmm... Ja chyba to zrobię w domu za kilka dni! Smak już normalnie czuję przed nosem ;>

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ono fantastycznie, gładko wygląda! i jeszcze ten ślad po nożu <3 owsianka musiała być słodka i przepyszna

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam masło orzechowe w owsiance :D z nerkowców nie próbowałam, a to orzechy zdecydowanie smaczniejsze niż ziemne :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Masło z nerkowców - brzmi pysznie! Kocham takie orzechowe cuda, musiało genialnie smakować w owsiance :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy mi wyślesz mój słoiczek ? ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. wyślij mi słoiczek *-* kocham nerkowce :D

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam nerkowce,i to masło też!! jadłam tylko kupne, ale 100% :) takie domowe kusi jeszcze bardziej ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu zrobić domowe masło, muszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. o matko, o matko, moje kubki smakowe szaleją :O!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...