niedziela, 22 września 2013

Ciacho bez jaj

Dokładnie to dyniowe ciacho rabarbarowe (bez jajek) - ABSOLUTNE CUDO! Wilgotne, ale dopieczone, miękkie i puchate, lekko kwaskowate ale ze słodką nutą miodu cynamonowego <3 IDEAŁ, ideał, ideał, ideał. Zdaję sobie jednak sprawę, że o rabarbar może być już trudno (tylko ogród mojej mamy jest poza czasoprzestrzenią ;D haha) więc proponuję  inne, lekko kwaśne owoce by urozmaicić wypiek :) Może malinki?
A dlaczego bez jaj? Bo Marta była leniwa, nie chciało jej się śmigać do sklepu i nie było jajek w doma xd a ciasta się chciało! Trudno, jest bez jaj. Za to jakie pyszne :D


Dyniowe ciacho z rabarbarem

Składniki:

blacha kwadratowa, 23cm
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • coś do posłodzenia - miód lub cukier, zależnie od preferencji - ma być słodkie!
  • łyżeczka sody oczyszczonej
  • 6 -8 łyżek oliwy z oliwek
  • 1/2 szklanki puree dyniowego (lub nawet 2/3)
  • szklanka mleka
  • łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki miodu cynamonowego
  • kilka łodyżek rabarbaru (lub inny, lekko kwaśny owoc)

Przepis:

W jednej misce zmieszałam suche składniki (mąka, soda, cynamon), uprzednio przesiewając mąkę przez sito. W drugiej zmiksowałam najpierw mokre (oliwa, mleko, coś do posłodzenia) a potem dodałam do nich puree z dyni i ponownie zmiksowałam :) Następnie do suchych dolałam mokre i wymieszałam łychą. Powinno wyjść gęste ciasto. Przełożyłam je do formy i nastawiłam piekarnik na 180st do nagrzania. W tym czasie pokroiłam sporo rabarbaru i porozrzucałam na powierzchni ciasta. Polałam dodatkowo gdzieniegdzie miodem z cynamonem (mówiłam już, że to mój absolutny faworyt??? A tak, z tysiąc razy hehe) i takie wstawiłam na 40 minut do piekarnika (z termoobiegiem).
Z wierzchu słodko-kwaśne, mocno wilgotne, w środku puchate i wyrośnięte :) Urosło ślicznie i nie opadło (no może z pół centymetra hihi). Cynamonowa nuta wyborna, słodycz miodu wyczuwalna a do tego ten rabarbar... miód w ustach (dosłownie i przenośni)!





20 komentarzy:

  1. ciacho bez jajek? :D Ciekawe :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ciekawe ! i do zrobienia koniecznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Oo, to przepis dla mnie! Muszę zrobić kiedyś to ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyobrażam sobie jego smak i strukturę....mmm..
    Ma piękny kolor ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. O ty już cię nie lubię-czy to możliwe?:)dawaj to ciacho,no dobra chodź na kawę- ale z ciachem:)Monika Szlązak

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis dla leniwych, czyli dla mnie. Nie trzeba się wysilać, żeby pójść po jajka :D
    To ciacho ma genialny kolorek! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No gdyby nie ten rabarbar to byłoby idealne ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. dyniowe ciacho dziś rządzi blogsferą :D
    haha, Ty leniuchu :* ale kurde, ciekawa jestem smaku :>

    OdpowiedzUsuń
  9. super przepis, na pewno wypróbuję, i to nawet chyba w piątek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też dziś robię ciasto dyniowe :>

    OdpowiedzUsuń
  11. Moje ulubione połączenia <3
    Wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  12. niech no ja tylko dorwę dynię! :-) wspaniałe ciacho! ma piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też dzisiaj klimat dyniowy. Mało tego- również postawiłam na ciasto! (;

    OdpowiedzUsuń
  14. to samo ostatnio miałam z muffinem - bez jaj, bez proszku do pieczenia/sody, a jakoś wyszedł :D

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie też dziś miało być bez jaj. W końcu jednak je znalazłam, ale bez też by się udało jak widać :D

    OdpowiedzUsuń
  16. dyniowe ciacho!! aaa! :) muszę spróbować ;D wczoraj jadłam co prawda muffiny, ale temu wypiekowi nie da się oprzeć ;D

    OdpowiedzUsuń
  17. Tyle wariacji na temat tego dyniowego puree! Super!
    Ciasta całkiem bez jajek jeszcze nie piekłam, ale znalazłam kiedyś przepis na ciasto z tylko jednym jajkiem - które z tego powodu nazywa się 'inwalida' :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciasto ciasto omnomnom ^.^ jak zwykle wygląda przepysznie! ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...