niedziela, 4 sierpnia 2013

To fasolowe czy kokosowe?

To jak dotąd NAJLEPSZA wersja ciasta fasolowego. Serio serio ;) Robiłam eksperymentalnie i jak to zwykle z moimi eksperymentami bywa - odkryłam absolutny hicior. Oczywiście sypałam i lałam wszystkiego na oko, ale postaram się przybliżyć przepis :) Mam nadzieje, że się pokusicie o to ciacho, bo przysięgam na wszystkie palce - wyszło IDEALNE.
PS. Fasoli jak zwykle nie czuć ;D


Fasolowe ciacho kokosowe

forma kwadratowa 23cm

Składniki:

  • puszka fasoli białej (waga puszki: 400g, netto około 240g)
  • 6 łyżeczek mleka w proszku (użyłam odtłuszczonego)
  • 3 jajka
  • niecała szklanka wiórków kokosowych
  • słodzik (lub cukier/miód/stevia)
  • 4 łyżki jogurtu typu light (o płynnej konsystencji)
  • łyżeczka proszku do pieczenia (z M&S)

Przepis:

Fasolę odsączamy i przepłukujemy. Następnie blendujemy na gładką masę. 
W misce ubijamy osobno białka i ucieramy żółtka ze słodzikiem (do smaku, ja na całe ciasto użyłam 15 tabletek, z Lidla). Do żółtek dodajemy jogurt wymieszany wcześniej z mlekiem w proszku. Mieszamy całość. Następnie dodajemy fasolę -ponownie mieszamy, a na koniec dorzucamy wiórki i proszek do pieczenia. Całość łączymy na wysokich obrotach miksera. 
Nagrzewamy piekarnik do 180st. Białka delikatnie dodajemy do masy i łączymy (łyżką), aż ciasto będzie miało jednolitą, lekko puchatą konsystencję. Takie przelewamy do formy i pieczemy około 40 minut.
Dałam mu trochę odpocząć potem w ciepłym, ale wyłączonym piekarniku :)

A teraz małe podsumowanie. Dlaczego ciasto jest dietetyczne?
Masa ciasta to około: 546 g, jest tu aż 50g białek, 59g tłuszczu (ale dobrego - bo z wiórków i jajek) oraz (zaledwie!) 12,6g węglowodanów. Całość ma 980 kcal. Ja podzieliłam to na około 14 kawałków, więc każdy z nich ma dokładnie 70kcal :) Myślę, że w takim układzie można sobie pozwolić nawet na dwa ;) haha
Sprawdzone z użyciem serwisu ilewazy.pl





Wcześniejsze wersje ciasta fasolowego:


Ciacho zgłaszam na konkurs :) Może ktoś z Was też się pokusi o udział? ;D



24 komentarze:

  1. Omnomnom :D Jeszcze nie próbowałam, ale już wiem, że by mi zasmakowało!

    OdpowiedzUsuń
  2. zdrowo, smacznie i niskokalorycznie, no no :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dopiero co usłyszałam że jest coś takiego jak ciasto fasolowe (wcześniej jadłam tylko z cukinią i burakami) i postanowiłam wypróbować, a tu już przepis na najlepszą wersję sam mnie znalazł :D Super, w piątek będę eksperymentować, bo goście przychodzą :)
    A ten słodzik jak przeliczyć na łyżeczki cukru (mniej więcej)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cięzko mi stwierdzić, myślę że po prostu warto posłodzić "do smaku" ;) czyli sprawdzać ustami :D

      Usuń
  4. świetny pomysł, kolejny przepis na ciasto z fasoli, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. kusisz<3 a czym można zastąpić mleko w proszku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejne zapewne rewelacyjne połączenie smakowe :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda suuuuuuuuuuuuuuuuuuper!

    OdpowiedzUsuń
  8. No muszę w końcu wypróbować tych fasolowych cudów :D

    OdpowiedzUsuń
  9. O, podobne ciasto fasolowe z wiórkami robiłam kiedyś, tylko z większej ilości fasoli (ciasto wychodzi wówczas bardziej jak sernik, wilgotne i ciężkie), a dodatek czekolady podkręca smak:) http://nietracczasunagotowanie.blogspot.com/2013/01/biae-ciasto-fasolowe-z-wiorkami.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się do fasoli chyba nie przekonam :( ale do kokosu się ostatnio przekoanłam i z tego się akurat cieszę! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo Ci dziękuję za udział w konkursie :) Świetne zgłoszenie :) ciacho właśnie trafiło do konkursowej galerii na Fb
    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.573316136052242.1073741826.250547238329135&type=3

    OdpowiedzUsuń
  12. zachwycasz, zachwycasz, zachwycasz !!! kokosowe love <3

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny przepis, notuję i muszę koniecznie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie robiłam ciasta fasolowego i bardzo mnie interesuje jego smak, choć w sumie rozumiem, że fasoli wcale nie czuć :D Skusiłaś mnie tymi wartościami odżywczymi i muszę ten przepis wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Za to, ze jestem szczupla, rodzice zabrali mi komputer. Mama: 95 kg, tata: 90 kg, ja: 47. Powiesc oczywiscie dalej pisze, blog Twoj zachlannie czytam na telefonie, pozeram tony cukierkow... i tak mi mijaja wakacje. Tragedia :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy w życiu bym nie powiedziała, że to ciasto z fasolką :) pomysł rewelacyjny :) Bardzo mi się podoba :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciasto jest genialne! Piekłam już kilka razy. Polecam piec z podwójnej ilości składników :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Czy można użyć mleka w proszku takiego dla dzieci - modyfikowanego?

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy to ciasto można upiec w formie muffinek? Czy wtedy powinnam zmienić czas pieczenia/konsystencje?

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...