wtorek, 27 sierpnia 2013

Placuszki kokosowo-malinowe

Chciałabym w końcu popracować nad tym blogiem... także jak coś się będzie walić, zmieniać etc. to się nie przejmujcie - znaczy, że się za niego wzięłam ;)
Dzisiaj miałam na śniadanko cudne placuszki - kokosowe z malinami. Maliny trzeba było zjeść bo sprzedano nam... z pleśnią. Tak - połowa nadawała się tylko do wyrzucenia :< przykre. Cóż, na szczęście coś pozostało i udało się z tego wyczarować słodkie cudeńka :) Przekładane philadelphią Milka ^^

Kokosowe z malinami i Milką

Składniki:

  • 5 łyżek mąki pełnoziarnistej (u mnie Lubella
  • łyżka miodu (u mnie lipowy)
  • 2 łyżki masła kokosowego lub zblendowanych na proszek wiórków kokosowych*
  • 50-100 ml mleka (do uzyskania dobrej konsystencji - niezbyt lejącej)
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżka oliwy
  • jajko
  • garść malin
  • około 2 łyżeczek Philadelphia Milka
*wcześniej uprażyłam je na suchej patelni

Przepis:

Tak jak wspomniałam powyżej wiórki kokosowe najpierw uprażyłam na suchej patelni na śliczny, niemal złotawy kolor ;) Następnie zblendowałam je na pył. W misce ubiłam całe jajko (do puszystości), dodałam oliwy, wiórek i miodu - wymieszałam ponownie. Na koniec mąkę z proszkiem oraz mleko (dolewałam pomału by uzyskać pożądaną konsystencję). Wszystko to wykonałam wieczorem i wsadziłam ciasto do lodówki (w folii) ale oczywiście jak macie czas możecie zrobić to rankiem :) Ja za bardzo nie mam...
Rano więc dodałam malin (w całości), wymieszałam łyżką i tą samą łyżką nakładałam też ciasto na rozgrzaną patelnię. Smażymy na małym ogniu, z obu stron oczywiście :)
Podałam przełożone Philadelphią Milką (którą wyhaczyłam w korzystnej cenie w Netto - około 4zł) i na samej górze podane dodatkowo z malinami i wiórkami kokosowymi :)
Było baaardzo apetyczne :D I mega sycące!






23 komentarze:

  1. Tak jesiennie się tutaj zrobiło.
    Te placuszki..mniam!

    OdpowiedzUsuń
  2. zrobiłaś mi ochotę na phlipadelhpię milkę aaa<3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam twojego odmienionego bloga to mnie też naszło mnie na zmiany i zaczęłam kombinować :D A u mnie śniadanko dzisiaj również z malinami i też musiałam je na szybko wykorzystać, bo by się zepsuły, zrobiłam omlet cesarski :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają smakowicie! Uwielbiam smak kokosowy, więc może wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie mogę się napatrzeć na te Twoje wszystkie przepisy :)
    Mam nadzieję, że do końca swojego życia wypróbuje je ! <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że nie przepadam za kokosem, bo wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kokosowo-malinowe toż to rozkosz <3

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety też mi się już tak zdarzyło co do malinek, mama od razu powiedziała na drugi dzień sprzedawczyni ;p
    te placuszki zdecydowanie trafiają w moje smaki - kokos <3
    fajnie tu ;*

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi też niestety niedawno sprzedali malinki, których połowę musiałam wyrzucić. Pewnie zmokły gdzieś. A placki - niebo w gębie ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale tu ładnie teraz.
    Na pewno zrobię takie placki, póki jeszcze mamy sezon na maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę zmiany w wystroju bloga! Super, podoba mi się :-)
    A i placuszki zachwycają, ładna wieżyczka i na pewno smaczna, w końcu z malinami :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. też muszę popracować nad moim blogiem, hah :D
    połączenie kokosa i maliny, świetnie Ci to wyszło <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne placuchy *.* Idealne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Maliny wyglądają pięknie na zdjęciach, takie urocze włochatki :)

    Uroczy nowy wygląd bloga *.*

    OdpowiedzUsuń
  15. Gdzie można kupić tę Milkę? *.* uwielbiam wszystko co czekoladowe ;pp
    A tak w ogóle to robisz piękne zdjęcia!

    pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale zazdroszczę tych puchatych placków :D Jak ty to robisz, że takie "puchacze" wychodzą :D ?

    OdpowiedzUsuń
  17. To musiało smakować obłędnie! *.*
    Bardzo lubię tę Philadelphię, jak mi się Nutella przeje to przerzucam się na nią ^^

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojej, wchodzę po mojej nieobecności, a tu takie zmiany! Nowy szablon zdecydowanie na plus! :)
    Tak jak i placuszki z malinami :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...