sobota, 24 sierpnia 2013

Pancakes cytrynowe i liebster

A dzisiaj są... pancakes! Hahaha znowu :D Ostatnio miałam na nie fazę :) Tym razem jednak nie drożdżowe a na kefirze ;) i w moim ulubionym duecie! A przynajmniej jednym z kilku xd Odkryłam go, gdy tworzyłam te naleśniki, co zainspirowało mnie do takiego dżemiku (bez cukru, na mączce) i od teraz muszę go zawsze mieć w lodówce bo absolutnie się uzależniłam <3 Ponieważ robiłam go o 6 rano (nie mogłam spać) dziabnęłam troszkę kiwi, soku i skórki z cytryny i wyczarowałam te małe cuda, które widzicie poniżej :)


Pancakes cytrynowe

Składniki:

Na dwie porcje
  • szklanka kefiru naturalnego (u mnie 0% z Biedronki)
  • 1 jajko
  • 1 i 1/4 szklanki mąki
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • łyżeczka sody
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki soku z cytryny (lub aromatu)
Dodatkowo:
  • serek homogenizowany naturalny
  • 3 plastry kiwi
  • łyżeczka startej skórki cytrynowej
  • 3 łyżeczki miodu cytrynowego

Przepis:

Mieszamy jajko z kefirem i oliwą (na średnich obrotach). Dodajemy mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Mieszamy dokładnie. Na koniec dodajemy sok z cytryny. Polecam też dosłodzić odrobinę ;)
Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni, placuszki powinny mieć średnicę około 11-15 cm (zależnie od preferencji). Na niewielkim (ale nie najmniejszym ogniu). Powinny tworzyć się wielkie bąble :D hehe smażymy z obu stron i przekładamy kolejno: 1/2 łyżeczki miodu (najlepiej na gorący placek - wtedy rozprowadzisz miodek łatwo po całej powierzchni) i łyżeczką lub dwoma serka. Na górze dałam miód, kiwi i serek, z dodatkiem skórki z cytryny :) Wyszło PRZEPYSZNIE! Te placuszki są super delikatne, rozpływają się w ustach - zapewniam :)







I pytania od słodkiej CookieGirl ;) Dzięki <3
Wejdźcie do niej koniecznie, robi śliczne rzeczy <3 artystka w każdym calu!

1. Jaki jest Twój ulubiony kolor?
Nie mam, lubię po prostu jak jest kolorowo :) żółty, zielony, niebieski, czerwony - wszystkie!
2. Gdybyś mogła spędzić jeden dzień z kimś sławnym, kto by to był?
Może Jean Reno? Lubię go bardzo, przykład wyśmienitego aktora, którego filmy nigdy się nie nudzą :)
A tak bardziej oderwane od rzeczywistości to na pewno batmana <3 i bynajmniej nie mam na myśli żadnego aktora ;D haha
3. Jaka jest Twoja ulubiona książka lub film?
'Ten Obcy', 'Tam gdzie spadają Anioły' i 'Potop'
z filmów to chyba 'Leon Zawodowiec (znam na pamięć) i wszystkie Batmana *.*
4. Jak spędzasz czas wolny? Aktywnie czy raczej robiąc coś w domu?
Lubię ćwiczyć (ostatnio miałam fazę na Jilian M.) i oczywiście gotować/piec :)
Czasem też, jak znajdę chwilę to pogram w WoW'a :D
5. Gdybyś została redaktorką gazety, o czym byś pisała?
O psychologii, wnętrzu człowieka, jego codziennych zachowaniach, o tym jak malutkie rzeczy potrafią zmienić całe życie :)
6. Co uwielbiasz, a czego się boisz?
Uwielbiam ciszę, boję się samotności.
7. Od kiedy prowadzisz bloga?
Od kwietnia tegoż roku :) Wcześniej miałam photobloga przez jakiś czas
8. Co zainspirowało Cię do stworzenia bloga?
Chęć walki z samą sobą. Tak - ja też chorowałam, ale w odróżnieniu od większości (z moich obserwacji bynajmniej tak wynika) nie była to anoreksja. Musiałam na nowo uczyć się smaków i jedzenia bez strachu. Ponadto chciałam podzielić się swoimi odkryciami :))) i też troszkę motywować innych do zmian nawyków. Zdrowe jedzenie to nie odchudzanie, to dbanie o swoje ciało i duszę zwyczajnie, na co dzień :) taki codzienny prezent dla samej siebie.
9. Jakiej muzyki słuchasz?
Głównie rocka (lata 70-80-90 ahh) i metalu. Ale uwielbiam też muzykę klasyczną, a co za tym idzie filmową (i celtycką mmm). Generalnie różnie ;)
10. Masz jakieś zwierzątko?
Obecnie odkąd mieszkam sama to nie. Ale w domu rodzinnym mam kochanego kotka i psa dzikusa :D Z kotem wyleguję się na kanapie z rana, z kubkiem kawy. Z psem szajbuję wieczorem na bieżni :D Gdy tylko jestem w domu...
11. Ile czasu zajmuje Ci dodanie posta na bloga? :)
Cóż sam post aż tyle nie - 20 minut zapewne. Ale dużo komentuję, czytam - uważam, że każdemu należy się choć chwila uwagi :) Poza tym zakumplowałam się z wieloma bloggerkami ^^ I nie wyobrażam sobie ominąć jakiegoś z ich śniadań!

15 komentarzy:

  1. Tak rock do ciebie pasuje:)ha ha.Niegrzeczny wrażliwcu:)Monika

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę zrobić takie placuszki z kefirem, wyglądają świetnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poruszająca i mądra odpowiedź na pytanie 8.

    OdpowiedzUsuń
  4. JEAN RENO!!!! i Leon Zawodowiec <3 wiesz, jak zrobiłam sobie fryzurę inspirowałam się moimi dwoma ukochanymi bohaterkami z dwóch ukochanych filmów - Mia z Pulp Fiction i właśnie Matylda z Leona. chyba utożsamiam się z obiema :D aha no i również uwielbiam Batmana.

    a i uwielbiam cytrynowe pancakes :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pancakes... i kiwi - to jedno z moich ulubionych owoców! :3
    haha, ta nasza miłość do Batmana i podobny gust muzyczny <3

    OdpowiedzUsuń
  6. cytrynowa pychotka !
    u mnie też dziś placuszki na kefirze, tylko z cukinią i łososiem ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. jednym słowem Mniam ! ; )
    Obserwuję ♥ , w wolnej chwili zapraszam też do mnie ; http://vizualny-swiat.blogspot.com/ Pozdrawiam Cieplutko ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrób dla mnie takie ! Ładnie proszę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytrynowe... jedne z najlepszych :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Haha dziękuję za komplement ;) zupełnie nie zauważyłam, że mam włączoną weryfikację obrazkową ;o dobrze, że mi napisałaś- już wyłączona :)
    A naleśniki na pewno pyyycha^^

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...