poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Babeczki cytrynowo-imbirowe z cukinią

Zainspirowała mnie ta konfitura - wybrałam ją, bo oglądając produkty na stronie od razu do mnie "przemówiła". Jak to, konfitura z cytryny??? Muszę spróbować! I powiem Wam, że cóż... czegoś takiego jeszcze nie jadłam, jestem absolutnie zachwycona! Na tyle by polecić z czystym sumieniem i od razu wyczarować z niej coś, co zachwyci wszystkich z pewnością ;)


Orkiszowe babeczki z cukinią, o smaku cytrynowo-imbirowym

Długa nazwa, co nie? Przepis na około 12 babeczek

Składniki:

  • 2 szklanki mąki orkiszowej
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki mleka (można dolać w razie potrzeby)
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 cukinii
  • 1 cytryna
  • łyżeczka przyprawy - imbir
  • miód rzepakowy (do posłodzenia) - u mnie pół na pół ze słodzikiem
  • konfitura z cytryny z imbirem

Przepis:

Cukinię trzemy na tarce na małych oczkach (nie obieramy ani nie odsączamy). Wyciskamy sok z cytryny i następnie trzemy skórkę na tarce, na małych oczkach. Ubijamy jajka w całości.Dodajemy do nich mleko i mieszamy. Następnie przesiewamy mąkę (np. przez sito), dodajemy imbir, proszek do pieczenia i sodę, mieszamy dokładnie. W razie potrzeby dolewamy odrobiny mleka. Dolewamy soku z cytryny, dorzucamy cukinię i skórkę z cytryny oraz słodzimy. Mieszamy dokładnie.
Nakładamy ciasto do foremek na muffinki (u mnie silikonowe). Na środek kładziemy około 1/3 łyżeczki konfitury i odrobinkę miodu. W tej postaci wkładamy do nagrzanego do 180st piekarnika na około 30 min.

Kilka uwag - przez obecność konfitury babeczki będą miały cytrynowy krater na środku haha. Nie urosną zbyt wiele gdyż będą przeciążone dodatkiem na środku ;) W smaku są delikatnie wilgotne dzięki konfiturze i bardzo słodziutkie.

Cudeńka małe <3






16 komentarzy:

  1. Pyszności <3 Takiej konfitury nigdy nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj kobietko zaskakujesz:)i ty nie reklamujesz.Buziak.MOnika Sz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ skąd :D polecam dobry produkt hahaha

      Usuń
  3. zjadłabym!

    zapraszam do siebie na kulinarne rozdanie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, nie z powodu choroby. Nie mam zadnej anoreksji, bulimii czy innego ED. Po prostu wiesz.. Jadlam BARDZO zdrowo, o idealnych godzinach, duzo sie ruszalam, nie przekraczalam 2000 kcal i.. to chyba bylo za malo. Kalorii, znaczy się. Bo jak zainteresowali się mną juz ludzie z modelingu to musi byc bardzo zle :D 46 kg / 169 cm.. Wiem, to malo. Nie zauwazylam nawet kiedy sie tyle zrobilo! Po prostu wchodze kilka dni temu na wage i takie "ojej".. No i rodzice się wsciekli. Ja sama się trochę martwię.. Bo wiesz, okresu brak od pol roku, a ja jem jem i jem, a waga taka niska... Wiem, moglabym przytyc. Ostatnio wcisnelam 11 kawalkow ciasta. Ale ja tak nie chcę :c

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne połączenie :) jesteś mistrzem wypieków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mnie też zaciekawiła ta konfitura, a ty oczywiście wyczarowałaś z nią przepyszny wypiek - zdrowe babeczki*-*

    OdpowiedzUsuń
  7. cukinia, cytryna,imbir, miód z rzepakiem-aleś to połączyła! :)
    Ciekawe jak smakuje, bo po wyglądzie wszamałabym na powitanie ze 3 :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale moi rodzice tego nie rozumieją i nie chcą sobie wytlumaczyc. Wg nich zdrowsze i lepsze dla mnie sniadanie to maly kawalek pszennego chleba z maslem i kawalkiem kielbasy (w sumie 300 kc) niz wielka owsianka z twarogiem, orzechami i owocami (co ma ponad 500 kc). Zjadlam przy nich pierwsza opcje - przeszczesliwi. Zjadlam druga - do dzisiaj krzycza. Boze! Ale kto by tam patrzyl na wartosci odzywcze i zaw. b/t/w.. Jak oni widza, ze jem zdrowe rzeczy, jak orzechy, jogurty czy chocby WARZYWA to od razu wrzask, ze sie odchudzam. A ja jem kalorycznie az nadto! Ale do nich to nie dociera. A podajac wczorajszy przyklad, ze w niedziele zjadlam 11 kawalkow ciasta, lody, babeczki, tort i cukierki, to jako podsumowanie od taty uslyszalam: "nic slodkiego na tych poprawinach.nie zjadlas"... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli jesteś młoda to się martwią i uważają to za "wydziwy". ;) znam to- media atakują dorosłych (i młodzież też ofc) zewsząd anorekcją/bulimią i zaburzeniami- często podają przykłady zachowań i dlatego zdrowe odżywianie, na które nagle młoda córka przechodzi kojarzy im się automatycznie z zaburzeniami. :) Przejdzie im jeśli nie będą widzieli po Tobie drastycznych spadków wagi. :P przyzwyczają się. :)

      Usuń
  9. Śliczne połączenie smaków. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem tyle, po przeczytaniu i obejrzeniu zdjęć: MMMMMMMM!

    OdpowiedzUsuń
  11. Babeczki, Ty wiesz jak mnie pozytywnie zaskoczyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł z tą cukinią, jeszcze takich babeczek nie robiłam :)

    Dziękuję za zgłoszenie do akcji!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...