wtorek, 2 lipca 2013

Ryżowe pancakes z musem rabarbarowym i liebster Fate

Dzisiaj zrobiłam swojej rodzince scones :D w wersji z czekoladą. Ommoomn <3 Zaczęłam już wczoraj wieczorem - Muti zapomniała kupić chleb i nie miała nic do pracy, a że była już 23 to postanowiłam ją poratować scones z żurawiną i czekoladą :D rodzinka się napaliła więc zrobiłam je też na śniadanie hehe Fajnie - nareszcie zjedliśmy wspólne śniadanko (zazwyczaj robimy to raz w roku - na Wielkanoc). Wszystkim smakowały, z wyjątkiem mojej siostry (za mało słodkie) ale jej podpasować ze smakiem nie tak łatwo - nobel by się należał wtedy ;D
Tymczasem zapodaję przepis na pancakes, które robiłam tuż przed wyjazdem do domu. Są pyszne :) Pierwszy raz robiłam je z mąki ryżowej (z brązowego ryżu), ma charakterystyczną konsystencję (lekko twardawa), przez co pancakes wyszły lekko chrupiące :D cudne.


Ryżowe pancakes z musem rabarbarowym

Składniki:

  • 3 porządne łyżki mąki z ryżu brązowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego (dość płynnego)
  • 1 jajko (ja użyłam dodatkowo drugie żółtko - bo leżało samotne w lodówce)
  • łyżka oliwy z oliwek
  • mus rabarbarowy:
    • 3-4 łodygi rabarbaru pokrojone w 2cm plasterki
    • płaska łyżka mąki ziemniaczanej
    • 1/2 szklanki wody
    • 2 łyżki miodu + słodzik jeśli lubicie słodkie (ja owszem)
  • około 100-120 gram twarogu potrójnie mielonego (u mnie Emilka 0%, może być też bardzo gęsty jogurt)

Przepis:

Ubijamy całe jajko przez około 2 minuty. Dodajemy jogurt i znowu mieszamy. Następnie mąkę z proszkiem - mieszamy. Nie słodziłam placków - za to dosłodziłam twaróg odrobinę. Wylewamy ciasto na patelnię formując spore placuszki (użyłam łyżki do lodów). Smażymy z obu stron.
Mus rabarbarowy - zalewamy wrzątkiem rabarbar i gotujemy na małym ogniu. Po chwili dodajemy miód. Mieszamy. Po około 5 min powinien mocno zmięknąć. Mieszamy mąkę ziemniaczaną z odrobinką wody i wlewamy do rabarbaru. Mieszamy intensywnie - powinien wyjść jakby kisiel ;)
Pancakes podajemy przekładane twarogiem i łyżeczką musu, na górze oblane pozostałym musem.
P-r-z-e-p-y-s-z-n-e!


 

 



Kolejny liebster ^^ Dziękuję, tym razem Fate:


1. W przyszłości chcę być.. 
 matką
2. Spokojna wieś czy pełne życia duże miasto?
 yyy właśnie nie wiem, chciałam miasta ale po pół roku mieszkania tutaj trochę brakuje mi spokoju >.> ale może trafiłam w ciężki okres (remonty, rozkopy, hałas). Z drugiej strony mieszkając w Wejherowie (a to też miasto) było dużo spokojniej, więc nie jest to regułą. Więc chyba jestem jednak miastowa ;)
3. Wyjazd na wakacje: zorganizowany czy spontaniczny?
 Zależy z kim - jak sama to zorganizowany, jak ze znajomymi to spontan :D
4. Czytam książki, bo…
 lubię poszerzać wiedzę i budować wyobraźnię
5. Jaki jest Twój ulubiony rodzaj muzyki?
Rock, głównie lata 80 - 90
6. Ile razy w tygodniu ćwiczysz?
Codziennie chociaż trochę
7. Jakie masz plany na wakacje?
Lipiec - wolne, z rodziną. Może zajadę na chwilę do Krakowa :), Sierpień - praca + wesele kuzyna w Warszawie, Wrzesień - praca.
8. Jaki wypiek jest najbardziej lubiany w Twojej rodzinie?
Chyba sernik - mama robi go przy każdej okazji :) Ale czy najbardziej lubiany to nie wiem :P
9. Czego nie potrafisz sobie odmówić?
Miodu - jem kilogramami XD hahaha
10. Co najchętniej robisz w czasie wolnym?
Ćwiczę, gotuję, decoupage'uje, słucham muzyki, czytam, rysuję ... wow dużo :D
11. Z jaką znaną osobą chciałbyś zjeść śniadanie? 
Cookie Monster
żartuję :P
Z Brianem Tracy, myślę, że to byłoby super pozytywne śniadanko :)

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam placuszki ryżowe :) Są takie delikatne.
    Swoją drogą, sernik i w mojej rodzinie jest ciastem nr.1!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odpowiedzi :*

    Cudnie wyglądają te placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm kuszace te placuszki , pewnie ze pycha !

    OdpowiedzUsuń
  4. placki wyglądają znakomicie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. lekko chrupiące placki? to ciekawe! muszę spróbować :)
    na następne śniadanie wbijam też ja! ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie słyszałam o mące z brązowego ryżu, ale taki opis zachęca do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hah ja tak samo, boże jaka ciemna jestem :D
      Ale mus mnie zabił, oddawaj, też chcę !

      Usuń
    2. zrobiłam go więcej i... zostawiłam w domu ._. (u rodziców) - chyba muszę zwerbować mamę by mi go przywiozła (moja rodzina nie je przecież takich zdrowych rzecz, oni wolą kupne...)

      Usuń
  7. Czyli nie tylko mój kot ma takie fanaberie - to dobrze :)

    A placuchy kuszą, czuję że będę musiała zainwestować w mąkę ryżową ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ urocza, plackowa wieżyczka, chcęęęe <3 ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia, blog silnie uzależniający! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Napatrzę się na te wszystkie śniadania i ślinka cieknie ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Prezentują się wspaniale, jak zresztą większość pyszności na Twoim blogu, dodaję do obserwowanych i będę stałym gościem! ♥

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...