środa, 24 lipca 2013

Pudding chlebowy

Na taką pogodę jak dziś jest chyba idealny - ciepły, delikatny, słodki. Przepyszny absolutnie :) Widywałam go często na blogach i cóż - przyszedł czas na mnie :) Korzystałam z przepisu (i wizualizacji hehe) zaproponowanego przez Rocksankę i cóż mogę powiedzieć? Udało się wyśmienicie :) Gorąco polecam!


Pudding chlebowy

Z nektarynką, ricottą, domową Nutellą i (maminą) konfiturą truskawkową

Składniki:

Porcja na jedną klasyczną kokilkę
  • 2 kromki chleba (użyłam tostowego, pełnoziarnistego)
  • 1 jajko
  • 5 łyżek mleka
  • łyżeczka miodu
  • odrobina masła
+ dodatki, u mnie:

Przepis:

Najlepiej przygotować sobie wszystko wieczorem ;)
Kokilkę wysmaruj delikatnie masłem. Pokrój kromki i owoc na małe kawałki. Układaj warstwowo: owoc, a na to chleb. Polej 1/2 roztworu, który uzyskasz mieszając ze sobą jajko, mleko i miód. Ponownie nałóż warstwę owoców i chleba (+dodatek pomiędzy nimi np. Nutellę),  - ważne by na górze był chlebek :) Polej całość resztą roztworu. Odłóż na noc do lodówki.
Rano wyjmij kokilkę z lodówki, nagrzej piekarnik do 180st, wstaw pudding do piekarnika na 25-30 min. Uwaga - owoce mogą wyciekać :>
Odstaw chwilkę do ostygnięcia (5minutek?) i zajadaj - powoli, ze smakiem <3

A w środku krem czekoladowy :)



Drugi kotek :>

25 komentarzy:

  1. Miałam dzisiaj zrobić,ale kanapki z awokado wygrały. Choć następnym razem... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda cudownie :) Puddingi chlebowe, co często powtarzam, rzadko prezentują się napraaaawdę cudnie, ale Twój wybija się ze schematu, jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę zrobic niedługo ten pudding <3 Uwielbiam go ale tym razem zrobię go na wytrawnie. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny! Pozazdrościć takiego rarytasa :D

    OdpowiedzUsuń
  5. hhhmmm krem czekoladowy w środku :D rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  6. pudding, ach, pysznie wygląda i pysznie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie jadłam tego puddingu już ładnych kilka miesięcy, a patrząc na Twój zapragnęłam go jeszcze dzisiaj<3

    OdpowiedzUsuń
  8. mniam! tyle jestem w stanie powiedzieć patrząc na te zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki pudding to najlepszy sposób na wykorzystanie czerstwego chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chlebowe puddingi są pyszne !! a ty bardzooo smacznie go proponujesz ;D jedynie nektarynkę zamieniłabym na brzoskwinkę ;p za to ta nutella kusi, jak kupię w końcu laskowe to na pewno zrobię ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda cudnie, bardzo kusząco :>

    OdpowiedzUsuń
  12. Też czaję się na pudding od jakiegoś czasu ; )

    OdpowiedzUsuń
  13. Z chlebka jeszcze nie robiłam i teraz widzę, że to błąd :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pysznie napakowane kokilki! Mniam! Uwielbiam te puddingi od pierwszego spróbowania!

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam! :) a taki nadziany kremem czekoladowym to w ogóle siódme, nie! ósme! niebo <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Pudding chlebowy, kocham tą skorupkę i delikatne wnętrze <3
    Śniadanie - cudo !

    OdpowiedzUsuń
  17. pudding chlebowy! kolejna rzecz na mojej liście śniadaniowego "must have" ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Muszę go zrobić też na słodko, uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jaka to kokilka? Można prosić o wymiary bądź link do niej? ;)
    Pudding wygląda niesamowicie. Koniecznie do zrobienia! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy ten pudding urośnie w piekarniku? ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny. jutro zrobię dzieciaczkom na sniadanie:). pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Można takie kupić w Agata Meble ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...