wtorek, 23 lipca 2013

Pożegnanie z truskawką

Tak, smutno mi. Bo i u mnie już chyba nadszedł koniec sezonu. Widziałam je na 2 stoiskach już tylko i to małe i słabiutkie (aczkolwiek diabelsko słodkie jak to nasze truskawki). Kupiłam i postanowiłam uczcić je na prawdę dobrym śniadaniem. Takim, na które trzeba dłużej poczekać, ale które potem zachwyca smakiem, delikatnością... tak jak truskawki - znowu trzeba będzie czekać ale jaka radość, gdy się wreszcie pojawią prawda? Uwielbiam je, to moje ulubione sezonowe owoce. 
Będę tęsknić...

Truskawkowe placuszki z lemon curd

Składniki:

  • 3 łyżki mąki (u mnie Lubella - jak zawsze haha)
  • 3 łyżki serka homogenizowanego (użyłam Maćkowy 0% - ma genialną konsytencję)
  • 250 gram truskawek (lub innych owoców - z racji, że koniec sezonu)
  • jajko L
  • łyżeczka oliwy/oleju
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ewentualnie słodzik/miód/syrop, choć moje truskawki były dość słodkie
  • 3 łyżeczki lemon curd

Przepis:

Białko ubijamy. Żółtko ucieramy ze słodzidłem (lub bez) i serkiem. Truskawki blendujemy (ale  nie całkowicie, warto by cześć owoców była w kawałkach) i dodajemy do masy razem z oliwą. Mieszamy na wysokich obrotach. Dodajemy mąkę i proszek, delikatnie mieszamy i łączymy składniki (zalecam małe obroty). Łyżką mieszamy masę na placki z białkiem jaja. Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni, bez tłuszczu, na małym ogniu. Podajemy z lemon curd.






Absolutnie kocham połączenie truskawki z cytrynką. Robiłam nawet taki dżemik, ale bez sensu żebym dawała teraz przepis, skoro już truskawek nie ma. Nie mniej jednak to jedno z połączeń, które pozostanie na liście moich ulubionych :)


20 komentarzy:

  1. Zdecydowanie udało ci się uczcić truskawki! :)) Też będę za nimi tęsknić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe pożegnanie! Lepiej chyba nie było można

    OdpowiedzUsuń
  3. jaz truskawkami pożegnałam się dużo wcześniej niż Ty i bardzo żałuję ; )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też... dawno ich nigdzie nie widziałam :(

      Usuń
  4. u mnie już dawno truskawek nie ma :(

    OdpowiedzUsuń
  5. I tak masz szczęście, bo ja pożegnałam się z nimi.. już dawno ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie ma już truskawek, a ja mam na nie taką ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  7. jaka szkoda, że one tak szybko znikają... ale za to ty tak przepysznie je pożegnałaś, zasłużyły na to :) będziemy tęsknić ;D
    lemon curd kusi !! *-*

    OdpowiedzUsuń
  8. ja już tęsknie, u mnie już ciężko znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zwykle szkoda truskawek, jak zwykle czuć niedosyt :(

    OdpowiedzUsuń
  10. ja u siebie już od jakiegoś tygodnia nie widzę truskawek.
    a Twoje placki...to chyba jedne z najapetyczniej wyglądających :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pysznie wygląda:) szkoda, że się już kończą:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten stosik przepięknie wygląda! Szczególnie w takiej ilości!

    OdpowiedzUsuń
  13. Apetyczne to sniadanie tylko trzeba uwazac zeby nie przesadzic bo w wiekszej ilosci jest mocno kaloryczne :) zapraszam do siebie po ciekawe przepisy na sniadania a dzis o 20 startuje konkurs z super nagroda

    OdpowiedzUsuń
  14. Lemon curd.. jeszcze nie miałam okazji próbować. Wygląda obłędnie na tych placuszkach :)

    OdpowiedzUsuń
  15. śniadanie na bogato :) ale truskawce się należy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety to co dobre szybko się kończy :(

    OdpowiedzUsuń
  17. zdecydowanie twoje pożegnanie było godne truskawek! :)
    Takie placuszki nic tylko szamać :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...