poniedziałek, 15 lipca 2013

Pierogi z truskawkami i białą czekoladą

Wiem, że sezon truskawkowy się kończy, ale zaległy mi przepisy na małe cudeńka! O rany połączenie truskawki i białej czekolady mmmmm cudowne! Zwłaszcza, gdy robione w towarzystwie wyjątkowej osoby :) Tak wyjątkowej, że gdy wróciłam z Krakowa czekało mnie wysprzątane mieszkanko, zrobione zakupy i ... wyszorowany zlew ;__; rany, tak czysty nie był nigdy, nawet gdy się wprowadziłam. Myślałam, że to niemożliwe, a On tego dokonał! Nie wiem jak - magia? W każdym razie normalnie się popłakałam ze szczęścia jak to wszystko zobaczyłam, bo miałam w głowie stale myśli o moich niemal dwumetrowych, brudnych oknach, strasznym zlewie, nieumytych podłogach - a dodatkowo braku mleka w lodówce! Ale mogłam zasnąć w spokoju, pomimo 4:30 na zegarku :3




Pełnoziarniste pierogi z truskawkami i białą czekoladą

Składniki:

Na 3 porcje

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • około 1/2 szklanki wrzątku
Farsz:
  • 500g truskawek
  • pół tabliczki (50g) białej czekolady

Przepis:

Mąkę i sól zalewamy wodą, mieszamy (łyżką) i odstawiamy na chwilę do przestudzenia. Potem zagniatamy ciasto podsypując lekko mąką. Wycinamy kółeczka z użyciem szklanki/kieliszka i nakłądamy farsz :) Farsz to po prostu pokrojone drobno truskawki i pokrojona na kawałeczki czekolada - nakładamy około łyżki owoców i ćwiartkę czekolady do każdego pierożka. Zagniatamy jak lubimy - ja tradycyjnie widelcem, tak się u nas w rodzinie robiło je zawsze :)
Polewamy miodem kremowym i podajemy z jogurtem greckim *_*






17 komentarzy:

  1. hahaha coś Ty :D później jeszcze dojadłam twarożkiem :D kocham te Twoje kwadratowe talerzyki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pierogi, lubię truskawki, białą czekoladę uwielbiam. Jak dla mnie- połączenie idealne. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubię pierogi z truskawkami, aczkolwiek bardziej do mnie przemawiają te z jagodami :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisałam sobie to z tą chałwą i spróbuję zrobić, jak nie sobie to dziadkowi, który chałwę kocha ; p
    A pierożki wyglądają idealne! :D Swoją drogą od dawna nie jadłam pierożków. Najwyższy czas odwiedzić rodziców mojego chłopaka xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności! Szkoda, że z braku truskawek już raczej nie uda się takich zrobić..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. * w tym sezonie oczywiście ;)

      Usuń
    2. zawsze można zrobić z innych owoców :D

      Usuń
  6. muszę w końcu zrobić pierogi, sto lat ich nie jadłam. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. ile wychodzi z tej porcji?

    OdpowiedzUsuń
  8. Z czekolada ? Nie slyszalam o takim polaczeniu jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta czekolada faktycznie ciekawi. Rozpusta na talerzu: )

    OdpowiedzUsuń
  10. pierożki z tak cudownym nadzieniem *-* konieczne do zrobienia, szkoda że nie mam truskawek ,a le myślę że i borówki się świetnie nadadzą ;D zarówno z gorzką były by pyszne ;)
    są cudne ! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nominowałam Cię do Liebster Blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. No nie żartuj *.* Poproszę takich wagon :)

    Nominowałam Cię do LB blog! http://polaroidbkfast.blogspot.com/2013/07/147-polska-wies-vs-prowansja-lb.html

    OdpowiedzUsuń
  13. O jeny... farsz...mmm.... wyobrażam sobie go :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...