wtorek, 16 lipca 2013

Owsiankowe placki toffi

Wieczorem przygotowałam płatki owsiane z myślą o moich ulubionych placuszkach ale gdy rano wstałam pomyślałam hej, Marta - gdzie twoje zamiłowanie do kulinarnych eksperymentów? Zostawiłaś je w Krakowie czy jak??? Dobrze więc, niech będzie, że znowu poeksperymentuje ;D Tym sposobem zamiast bananowych stworzyłam placki o smaku toffi i uwierzcie mi - czuć je bardzo mocno. Użyłam budyniu o tymże smaku, dr. Oetker'a o naturalnych barwnikach (przynajmniej tak zapewnia producent, ja się nie znam :P). Całość wyszła smakowita, zresztą jakże mogłoby być inaczej w przypadku placków? Nie wiem jak Wy, ale ja kocham chyba wszystko, co plackowate ah...


Owsiankowe placki toffi

Składniki:

  • 4 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
  • 2 porządne łyżki budyniu o smaku toffi
  • łyżka ricotty lub jogurtu greckiego
  • 2 łyżki mleka (u mnie 0,5%)
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
+
  • ricotta i banan do przełożenia, 
  • orzechy 
  • syrop klonowy

Przepis:

Zalewamy płatki wrzątkiem (nieco nad powierzchnię płatków) i pozostawiamy do wchłonięcia. Ubijamy białko na sztywno, żółtko łączymy z nasiąkniętymi już płatkami. Można dosłodzić (ja użyłam odrobiny słodzika) . Dodajemy ricottę i mleko, mieszamy dalej. Następnie wsypujemy budyń i proszek do pieczenia, mieszamy delikatnie by nie roznieść mączki po całej kuchni, a następnie porządnie miksujemy na gładką masę :) Na koniec wrzucamy białeczka i mieszamy ręcznie do połączenia składników.
Smażymy na dobrze rozgrzanej patelni (moja już lekko dymiła hehe) na średnim ogniu -bardziej ku mniejszemu, aczkolwiek nie musi być najmniejszy ;) Jak pojawią się bąbelki na powierzchni placków - obracamy na drugą stronę. 
Przekładamy odrobiną ricotty (lub np. jogurtu greckiego), kawałkami banana, a całość wzbogacamy ulubionymi orzechami i odrobiną syropu klonowego (u mnie 2 łyżki).

Smacznego ^^
 

 

 

 A tutaj jeszcze propozycja szybkiego obiadu lub kolacji :)

Tost z serem, serek wiejski Piątnica z polędwicą sopocką, pomidor


17 komentarzy:

  1. Placki koniecznie muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. Owsiane to moje ulubione! Tak, tak :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie wpadłam na pomysł, że zamiast tego budyniu można by dodać do placków pokruszone cukierku krówki. To by dopiero było zasłodzenie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Aaa, toffi! Musiały być świetne <3

    OdpowiedzUsuń
  5. ale boskie! tylko czy mi się wydaje, czy tych składników jakoś mało jak na tak puchate placki?! :>

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna wieżyczka! Podziel się :D

    OdpowiedzUsuń
  7. placuszki to jest to, co kocham! i do tego jeszcze toffi <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Taka wierze to bym zjadla !:D

    OdpowiedzUsuń
  9. O jakie wspaniałe grubasy! Uwielbiam toffie z bananem :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Serio? Bo jak wrzuciłam to na opowiadania.pl to nie zostawili na mnie suchej nitki ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo tak, nie ma to jak placki! :D

    OdpowiedzUsuń
  12. te placuszki do mnie przemawiają - zrób nas ! zjedz nas ! pychotka !! zapisuję i robię za niedługo <3 z ricottą i bananem <3
    pyszna kolacja, też lubię takie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wypróbowane - zamiast toffi (nie mój ulubiony smak) wrzuciłam budyń o smaku waniliowym - pycha!!! - choć nie wyszły mi tak estetyczne jak Twoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny przekładaniec! :-) Uwielbiam placuszki pod każdą postacią - stąd znajdziesz u mnie wiele wariacji :-)

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...