wtorek, 30 lipca 2013

Najlepsze gofry i nowy miodek

Dziękuje wszystkim za życzenia 'powodzenia w pracy', to takie miłe! Aż się uśmiechnęłam do monitorka :D Dla ciekawych (N. - pozdrawiam :* ) pracuję jako grafik komputerowy w firmie, która zajmuje się tworzeniem gier mobilnych (na komórki, tablety etc.) :) Cieszę się jak wariatka, choć na zewnątrz spokojna jak zwykle :>

A teraz goferki.
Dobra przyznaję - drożdżowe to najlepsze gofry jakie jadłam! Można złapać je za 'róg' i są sztywne. Absolutnie chrupiące, grube i, co istotne gofrownica nie miała z nimi żadnego problemu :) a jeszcze z takim dodatkiem... no cóż, w końcu się na nie skusiłam i nie żałuję ;) Teraz chyba tylko takie będę robić :D

-Jak tam, masz coś nowego na tym swoim blogu?
-Tato, ja tam codziennie daje coś nowego...
-O matko.

Byłam w niedzielę z rodzinką na Jarmarku Dominikańskim w Gdańsku - upał straszliwy, ludzi masa, powietrze stało, słonce dosłownie waliło promieniami. Było okropnie! Ale nie zepsuło mi to dnia do końca (choć upałów nie znoszę, dla mnie mogłaby być zima cały rok!) - obejrzałam sporo staroci, tato kupił mi śliczną łyżeczkę i wróciłam w jedno miejsce... tak dokładnie rok temu ten Pan dał mi skosztować miodu własnej roboty - to wtedy zakochałam się w smaku różanym! Nie kupiłam wtedy żadnego (bo nie bardzo mogłam) i żałowałam CALUTKI ROK! Wiedziałam gdzie iść i się nie zawiodłam - był :) Nie grzeszę ostatnio pieniędzmi ale tutaj ponownie wkroczył bohatersko mój tato, który wspomógł dorosłą już swoją córeczkę i kupił jej słoiczek miodu ... z truskawką i wanilią! Nie wyobrażacie sobie nawet jaki ma smak... absolutnie POWALAJĄCY. Mam nadzieje w swoim życiu spróbować jeszcze wielu smaków, a najlepiej co roku odwiedzać Pana z miodami :) 


Jarmarkowe nabytki

A teraz przepis :) Te gofry na pewno powtórzę nie raz! Są najlepsze <3


Gofry drożdżowe

z jogurtem greckim i miodem truskawkowo-waniliowym

Składniki:

  • 0,5 szklanki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • 1/3 szklanki mleka
  • łyżeczka świeżych drożdży
  • 1 jajko
  • łyżeczka cukru*
  • łyżka oliwy
  • miód** + jogurt do podania  

Przepis:

Bardzo podobny do przepisu na racuszki :)
Rozczyn*** -  do szklanki wsypujemy łyżkę mąki, cukier i dolewamy 2-3 łyżki letniego mleka (nie może być gorące - zabije drożdże) i rozkruszamy drożdże. Mieszamy do połączenia składników - odstawiamy na 15 min pod przykryciem (lniana ściereczka).
Ciasto - Roztrzepujemy jajko z oliwą. Mąkę przesiewamy przez sito do miski, dodajemy rozczyn i mleko - mieszamy do połączenia składników. Przykrywamy lnianym ręczniczkiem i odstawiamy na około 1h. Po tym czasie przykryte ciasto odstawiamy do lodówki na noc.
Rano wystarczy nagrzać gofrownicę i nalać do niej ciasta :) Przytrzymajcie chwilę (nawet gdy gofrownica pokaże, że gofry są gotowe), aby się dopiekły i nie porozklejały (choć nie powinny).
Smacznego!

* gofrów w zasadzie nie słodziłam w ogóle - wystarczył mi miód
** ja kupiłam miodek za 15zł na Jarmarku, smak truskawkowo-waniliowy
*** jeżeli rozczyn nie urośnie nie wykonujemy dalszych kroków





16 komentarzy:

  1. Truskawkowo-waniliowy miodek? Tego jeszcze nie było Super połączenie :)

    Mój tata się nie interesuje moimi blogami...

    OdpowiedzUsuń
  2. po 1sze gofry: cud, miód, malina! Super ci wyszły, nic tlyko zajadać;) ale drożdżowych jeszcze nie próbowałam, muszę chyba wyciągnąć gofrownicę :D
    A łyżeczka-genialna! Taka na tary styl, super;)
    Miód z truskawkami?! Baaajer :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Gofry kojarzą mi się tylko i wyłącznie z wakacjami nad morzem :D Sama nigdy nie wpadłabym na gofrowe śniadanie, ale teraz to zrobiłaś mi niezłego smaka!

    Łał, praca brzmi świetnie! Gratulacje i powodzenia raz jeszcze :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak kusisz, chyba też muszę w końcu zabrać się za drożdżową odsłonę gofrów! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszkaaa <3
    Łyżeczka jest prześliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zazdroszczę tej gofrownicy! :D A miód truskawkowy musi być pyszny <3

    OdpowiedzUsuń
  7. zgadzam się, gofry drożdżowe są najlepsze na świecie :D
    zazdroszczę miodu i ja też życzę powodzenia w pracy! :*

    OdpowiedzUsuń
  8. miód truskawkowo-waniliowy - pierwsze słyszę ? Ta łyżeczka piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. drożdżowe gofry robiłam, i rzeczywiście są bardzo smaczne! :) ten miód dziś wygrywa nad wszystkim i oczywiście prześliczna łyżeczka *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Znalazłam ten miód w internecie, takiego mi smaka narobiłaś, że chyba się na niego skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. uwiebliam gofry, a z takim miodem musiały smakować genialnie ! sama zawitam na jarmarku dominikańskim i na pewno nie wrócę z pustymi rękoma

    OdpowiedzUsuń
  12. Też ograniczam kupne słodycze :) Od czasu do czasu nie zaszkodzi zaszaleć :) a z czekoladkami Ritter Sport nawet warto :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gofry na pewno pyszne, ale najbardziej zazdroszczę miodu! Uwielbiam, zawsze kupuje od pana który sam robi tak prywatnie, ale TAKICH smaków to on nie ma. Tez musze poszukac po jarmarkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mega świetne te gofry są, super sprawa ;)))
    Zazdroszczę...

    OdpowiedzUsuń
  15. Baaaardzo cudny przepis. I ten miód...:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie nocne? I ciasto się nie popsuje:D?

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...