czwartek, 4 lipca 2013

Mięta z czekoladą

Cóż, miesiąc bez słodyczy się skończył więc mogę już legalnie używać czekolady :) A, że wróciłam już do domu to przygotowałam sobie w ciszy i spokoju cudowną owsiankę w klasycznym połączeniu smakowym. Mięta z czekoladą pasują do siebie absolutnie idealnie - uzupełniają się, żadne w tym układzie nie dominuje ale wspomaga smak swojego towarzysza. Miętę zabrałam z domu, czekolada grzecznie zaś czekała na mnie cały miesiąc w lodówce :) I tak oto powstało śniadanie idealne - zatrzymujące czas, blokujące negatywne myśli, ograniczające stres (co przed jutrzejszą obroną dyplomu myślę się przyda).

PS. Wczoraj wieczorem uzupełniłam listę przepisów w zakładkach. Gdyby ktoś chciał skorzystać to lista jest już aktualna :)

Owsianka miętowo-czekoladowa

Składniki:

  • 5-6 listków mięty
  • 2 kostki gorzkiej czekolady
  • ewentualnie wiórki/kropelki czekoladowe do posypania
  • łyżka serka grani (Piątnica) - świetne uzupełnienie, uwielbiam go <3
  • masa owsiankowa (2 łyżki płatków górskich, 2 błyskawicznych, 2 otrębów pszennych)
  • 1/2 szklanki mleka
  • coś do posłodzenia

Przepis:

Ok, wykonywać możemy na dwa sposoby :) Pierwszy dla tych, którzy bez obaw spożywają listki, kwiatki i inne cuda natury (ja robiłam w ten sposób), drugi dla tych, którzy listków spożywać nie chcą ;)
  1. Kroimy listki mięty na drobne kawałeczki lub pozostawiamy w całości i wkładamy do garnuszka. Jak wolicie - osobiście polecam pokroić. Wrzucamy do tego masę owsiankową, dodajemy coś do posłodzenia (u mnie słodzik lidlowski) i zalewamy wrzątkiem ponad masę (tak, żeby lekko przykryć ją wodą). Przykrywamy i zostawiamy do wsiąknięcia. Jak zawsze polecam robić to już wieczorem :) Wtedy rano zalewamy całość mlekiem, mieszamy i gotujemy na małym ogniu. Gdy owsianka się zagotuje dorzucamy kostki czekolady i mieszamy aż do ich rozpuszczenia. Podajemy z serkiem i dodatkową porcją drobno siekanej gorzkiej czekolady.
  2. Liście mięty w całości zalewamy wrzątkiem (około 2/3 szklanki) i przykrywamy do zaparzenia. Możemy zostawić to na noc. Rano wyciągamy listki, wyciskamy z nich esencję i wrzucamy do tejże miętowej wody naszą masę owsiankową. Podgrzewamy aż masa wsiąknie wodę, dodajemy mleko i dalej gotujemy. Oczywiście wszystko na małym ogniu. Pozostałe czynności wykonujemy jak w pkt. 1., czyli dodajemy czekoladę i podajemy z serkiem i dodatkową czekoladą.
Smacznego :)





13 komentarzy:

  1. mięta i czekolada to połączenie genialnie. w owsiance? osz, wspaniałość! nigdy nie jadłam, ale jestem tego pewna, bo z owsianką wszystko smakuje podwójnie lepiej niż normalnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. no proszę, kupiłam dziś świeżą mięte z myślą o dodaniu jej do owsianki :)
    czekolada i mięta, idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mięta i czekolada to idealne połączenie :) przywodzi mi na myśl takie czekoladki z miętowym (miętowo-podobnym? >,<) nadzieniem ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi czekoladę z miętą, ale taką doobrą :D

      Usuń
  4. Tak, też myślę o tym połączeniu jak o czekoladzie z nadzieniem miętowym, za którymi w rodzinie nikt nie przepadał i mogłam bezkarnie podjadać wszystkie!
    Z ciekawości chętnie wypróbuję pewnego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne letnie śniadanie. czekolada z miętą *.*
    moja mięta rośnie i rośnie, już nie mogę się doczekać aż będę mogła z niej czarować takie właśnie połączenia!

    OdpowiedzUsuń

  6. Uwielbiam to połączenie, pycha! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. też miałam dzisiaj owsiankę z czekoladą :) Pyszności ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. ja osobiscie nie lubie miety z czekolada ale moj maz moglby to jest naokraglo

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm to może być cudowne, uwielbiam owsianki ale nigdy nie eksperymentowałam wielce z nimi :) wypróbuję :) Będzie mi bardzo miło jeśli zechcesz dołączyć się do mojego pierwszego blogowego konkursu, w którym można wygrać ciuszki ufundowane przez sklep internetowy :) szczegóły tutaj: http://dreams-amaze-me.blogspot.com/2013/06/giveaway-with-persunmall-clothes-to-win.html

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...