piątek, 26 lipca 2013

Kukurydziana - nareszcie

Cóż, nareszcie jej spróbowałam :D Kaszka kukurydziana jest cudowna, po przygotowaniu konsystencją przypomina kaszę manną ale wyczuwalne są jej ziarenka, podobnie jak w jaglanej. Można powiedzieć, że to taki złoty środek ;) haha Ma śliczny kolor, a gotowana w mleku tworzy śliczną biało-żółtą kompozycję. Delikatna, smakowita i śliczna - czego chcieć więcej? ;) Z borówkami i miodem kremowym komponowała się rozkosznie :D 
Szkoda, że miodek się skończył ;__; chlip


Kaszka kukurydziana

Składniki:

  • 3 łyżki kaszy kukurydzianej
  • szklanka mleka
  • coś do posłodzenia - miód, syrop, stevia, cukier - jak wolicie
  • dodatki: borówki amerykańskie, miód kremowy

Sposób wykonania:

Gotujemy mleko, gdy będzie ciepłe wrzucamy kaszę, co jakiś czas mieszamy. Dosładzamy do smaku (jesli dodajecie miód na górę, tak jak ja, to nie słodźcie za dużo!). U mnie kaszka gotowała się około 10 minut :) Na małym ogniu oczywiście.





I propozycja kolacji lub II śniadania :D
Bułeczka czosnkowa z tego przepisu z serem żółtym i świeżym ogórkiem. Herbata o smaku strawberry cheesecake.


14 komentarzy:

  1. Uwielbiam tę kaszkę! Jest taka delikatna :) Próbowałam całkiem niedawno waniliowego jej odpowiednika i również przypadł mi do gustu. Muszę niebawem zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze tej kaszy nie próbowałam! Ale zakupiona już kiedyś ta kaszka stoi w szafce nietknięta. Muszę się za nią zabrać koniecznie, bo się jeszcze przeterminuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jadłam jeszcze nigdy kukurydzianej :o i świetna herbata! genialny smak <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszne śniadanko i w dodatku z moimi ukochanymi borówkami <3 Zamierzam dzisiaj upiec któreś bułeczki z Twojego bloga i zastanawiam się pomiędzy tymi a scones z żurawiną..ciężki wybór, może upiekę i jedne i drugie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kaszka kukurydziana jest wspaniała, nie wyobrażam sobie, żebym przynajmniej raz w tygodniu jej nie zjadła :)

    Pomysł jest świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czytasz mi w myślach kobitko! <3 :)

    ja właśnie wstałam (haha, o 10:30) i idę zaraz sobie zrobić prawe identyczne śniadanko...kasza kukurydziana z bananem i miodem, też kremowym - rzepakowym. :)
    uwielbiam tę kaszę, nawet bardziej chyba, niż manną - jest zdrowsza. :)

    a poziomki u mnie rosną na ogródku...tzn, puściły już listki, ale myślę, że owocki niedługo też się wyłonią. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że akcja Ci się spodobała :)

    Pudding z kukurydzianej jest pyszny - spróbuj :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam kiedyś.. i o niej zapomniałam. Chyba czas odświeżyć to wspomnienie ;p

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakos jeszcze nie wpadla mi w rece... pedze do sklepu ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. mam kukurydzianą i dzięki że mi o niej przypomniałaś ;) pychotka !! ty zawsze tak pysznie wszystko przyrządzasz ;*

    OdpowiedzUsuń
  11. Od patrzenia na zdjęcia cieknie ślina - powinnaś za każdym razem ostrzegać przed wchodzeniem na Twojego bloga "na głodniaka" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ooo.. nie miałam jeszcze okazji jeść, ale podałaś ją super :)
    Z chęcią jej teraz spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kukurydzianej wieki nie jadłam, ale jak z borówkami to porywam :D

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...