czwartek, 25 lipca 2013

Kawowe śniadanie + rogalik fit

Co najlepiej budzi z rana (przynajmniej mnie!)? Dobre śniadanie i kawa. A co jak połączyć te dwa cudeńka? Powstaje kawowe śniadanie :D Dokładniej kawowa owsianka. Tak dawno jej nie jadłam, ostatni raz wieki temu w postaci owsianki tiramisu. Ponieważ moja lodówka ziała owocowymi pustkami wykorzystałam to, co miałam w zasięgu i stworzyłam to kawowe cudeńko :)

Kawowa owsianka z czekoladą

Składniki:

  • 1/2 łyżeczki kawy mielonej
  • łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • mieszanka owsiankowa (u mnie: 3 łyżki płatków 6 zbóż, 2 łyżki płatków owsianych błyskawicznych i 1 łyżka otrębów owsianych)
  • 1/2 szklanki mleka
  • słodzidło
  • łyżeczka kakao
  • dodatki: 2 małe herbatniki, serek homogenizowany waniliowy (3 łyżeczki), kostka gorzkiej czekolady

 Przepis:

Wsypujemy płatki i obie kawy do garnuszka, zalewamy wrzątkiem (nieco ponad ich poziom), mieszamy i odstawiamy (najlepiej przykryć) do nasiąknięcia. Zrobiłam to wieczorem. Rano dolałam mleka i wstawiłam na mały ogień do zgęstnienia. W międzyczasie dosłodziłam do smaku. Gdy zgęstnieje przelewamy do miseczki i posypujemy kakao (najlepiej z użyciem sitka). Dokładamy dodatki i zajadamy :)

Dodatki są tutaj bardzo istotne - dopełniają całości. Razem kompozycja daje na prawdę dużego "kopa" z  rana ;) Kawa - stymuluje działania na ośrodkowy układ nerwowy, pobudza, usuwa uczucie zmęczenia, poprawia nastrój oraz koncentrację. Gorzka czekolada - pobudza mózg, poprawia zdolność uczenia się i pamięć, działa pobudzająco. A herbatniki dodałam by nadać całości odrobinie chrupkości, natomiast serek waniliowy jest jak najbardziej wskazany - łagodzi intensywny smak owsianki :)



A rogalik?
Cóż robiłam go z przepisu na drożdżóweczki ale z pewnymi modyfikacjami :) Dlatego podam przepis raz jeszcze :D


Drożdżowe rogaliki fit

Przepis na 8 małych rogalików

Składniki:

  • szklanka mąki pełnoziarnistej pszennej Lubella + 2 łyżki do zaczynu
  • około 15g świeżych drożdży
  • 1/3 szklanki mleka + 3-4 łyżki do drożdży
  • 8 łyżeczek musu lub dżemu jabłkowego  (lub pokrojonych jabłek po prostu :)
  • łyżka cynamonu
  • odrobina soli
  • 1/3 szklanki letniego mleka + 2-3 łyżki do zaczynu
  • 1 jajko
  • słodzik/miód/syrop - co wolicie
ZACZYN - rozkruszamy drożdże w letnim mleku, dosypując mąki. Odkładamy w ciepłe miejsce na 10 minut około (przykryte). 
CIASTO - jeżeli zaczyn wyrósł (i tylko wtedy) można przejść do robienia ciasta. Do miski wrzucamy przesianą mąkę, cynamon zaczyn z drożdży, słodzik wg uznania, jajko, odrobinę soli i mieszamy :) Dodajemy mleka (po trochu) i męczymy ciasto kilka minut (zgniatamy, obracamy itp.) Możecie zwilżyć dłonie mlekiem lub wodą. gdy ciasto jest gładkie odstawiamy je do miski, przykrywamy ściereczką (czystą, najlepiej lnianą) i kładziemy w ciepłe miejsce na około 1h  (powinno zwiększyć objętość około dwukrotnie, mąka pełnoziarnista rośnie trochę wolniej). Po tym czasie możemy rozwałkować ciasto na płaskie koło (około 0,5cm grubości. Kroimy jak pizzę - na 8 trójkącików*. Do każdego wkładamy łyżkę musu (blisko krawędzi) i zawijamy od krawędzi do wierzchołka. Nadajemy im delikatnie zaokrąglonego kształtu i kładziemy na papier do pieczenia. Gotowe rogaliki odstawiamy (pod przykryciem) na jeszcze około 30 min. Po tym czasie wstawiamy do nagrzanego do 180st. piekarnika na około 25 mi.
Polewę przygotowałam z mleka odtłuszczonego w proszku z mlekiem 0,5% i syropem klonowym (+polowa z odrobiną kakaa).
*ciasto będzie walczyć - kurczyć się ;) Ale trójkąciki możecie delikatnie rozwałkować.




Kawa...i co dalej?

21 komentarzy:

  1. Aaaa, co za pyszny zestaw :D Bardzo mi się podoba, bo jest i kawa, i coś "do kawy", że tak powiem, nawet do takiej kawy w postaci owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. idealna owsianka dla takiego kawosza, jak ja! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Kawowe owsianki i jogurty są pyszne :) Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za radę dotyczącą mąki sojowej :) bardzo mi się przyda :) A wody czy mleka na te naleśniki ile dajesz?

    OdpowiedzUsuń
  5. hej, fantastycznie! i jeszcze ten rogalik, z dzieciństwem mi się kojarzy :D

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam wszystko co kawowe<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Też dzisiaj jadłam na śniadanie kawową owsiankę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne rogaliki *-* zjadłabym takie z wielką chęcią !! pewnie wiesz jak uwielbiam zdrowe wypieki ;) i ta owsianka <3 kawowe love o poranku hehe ;D a kosteczkę czekolady gorzkiej zawsze z wielką chęcią dodaję dla zdrowia ;D

    p.s. masz odpowiedzi pod moim postem ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. kawa i gorzka czekolada <3
    daaaaj rogalika, bo wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna owsianka, ale bardziej zaciekawiły mnie rogaliki. Koniecznie muszę wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę tu dwa w jednym! Kawa z rana, owsianka na śniadanie... :) Rogalik do drugiej kawki i rogalik na II śniadanie:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Owsianka - moje miłości, Kawa - moje miłości oraz fit rogalik - moje miłości :-) czego więcej chcieć?

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    http://siostraelwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. mnie jakoś do kawy nie ciągnie, wręcz przeciwnie. I dziwię się, bo był ok. 3-miesięczny okres, kiedy ciągle ją piłam, teraz czasami denerwuje mnie nawet jej zapach ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smacznie te rogaliki się prezentują :) A i owsianka kusząca.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jednak stawiam na dobre śniadanie bez kawy. Może być za to dla mnie np. kakao! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. ale pięknie połączyłaś to w swojej miseczce-mmmm :)
    A rogaliki też fajne, alternatywa i to zdrowsza ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Rogaliki zawsze mniam :) A owsianka świetna, na pewno pysznie smakuje w takim połączeniu!

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczególnie podobał mi się fragment o tym, co działa na co! *.*

    OdpowiedzUsuń
  19. Owsianka i rogalik jak najbardziej na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ile kalorii ma taki rogalik?

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...