wtorek, 9 lipca 2013

Kaki i pogryziona warga

 W czwartek wieczorem jadę do Krakowa! ^^ o jakże się cieszę <3 Mam zamiar zwiedzać, oglądać, chodzić, JEŚĆ, robić zdjęcia ahhhhhh... Nie mogę się doczekać! Co prawda tylko na weekend ale i tak jestem przeszczęśliwa! He he

A tymczasem jest wieczór, robię drugie pranie, trzymam się za szczękę (dentysta) i z niepokojem patrzę na swoją wargę - taaaak pogryzłam ją totalnie, bo pomimo znieczulenia zdecydowałam się coś zjeść ._. Byłam głodna! No i mam - mielonkę zamiast ust ;__; chlip. No nic, do wesela się zagoi (ma sporo czasu lol).

Ale wróćmy do kwestii jedzenia...
Próbowaliście kiedyś kaki? Ja miałam okazję (Mój mi raz zrobił niespodziankę i kupił w Lidlu bodajże) i muszę powiedzieć, że owoc jest dość ... ciekawy :D Nie jest tak soczysty jak pomarańcz czy truskawki, raczej przypomina brzoskwinię, ale jest bardzo smaczne i z tego, co właśnie czytam - zdrowe! Że tak zacytuję:

Owoc kaki to bogactwo witamin A, C i błonnika. Oprócz tego zawiera rozmaite związki fotochemiczne wykazujące działanie przeciwutleniające - należą do nich m.in. proantocyjanidyna, epikatechina oraz kwasy - galusowy i p-kumarynowy. Liście persymony stosowane są w chińskiej medycynie do leczenia rozmaitych schorzeń: gorące okłady przykłada się w miejsce ukąszenia przez węże i na podrażnioną skórę, napój z gotowanych liści służy do obniżania ciśnienia, zmniejszenia krzepliwości krwi oraz leczenia nowotworów.
http://www.poradnikzdrowie.pl

Śmiesznie wygląda w środku :>

Wow tyle pozytywów w jednym owocu??? Zatem trzeba spróbować :) Propozycja podania:


Waniliowa życianka z kaki i jagodami goi

Składniki:

  • 6 łyżek płatków żytnich błyskawicznych
  • 1/2 szklanki mleka + odrobina do budyniu
  • łyżka budyniu waniliowego (użyłam puddingu z Lidla)
  • słodzidło/miód/syrop
  • łyżka siemienia lnianego
  • 1 owoc kaki
  • garść jagód goji

Przepis:

Płatki zalewamy wrzątkiem (nieco ponad ich powierzchnię) - można wykonać dzień wcześniej :) Gdy wsiąkną wodę dodajemy do nich mleko i słodzimy, gotujemy dalej na małym ogniu, co jakiś czas mieszając. W szklance przygotowujemy roztwór budyń + mleko, gdy owsianka mocno zgęstnieje dodajemy do niej płyn i mieszamy intensywnie. Podajemy z kaki i jagodami goji :D





6 komentarzy:

  1. W życiu nawet o kaki nie słyszałem o_O Trzeba spróbować. A jak będziesz w KRK, to koniecznie zaglądnij do "Zakładki", genialne jedzenie mają! Stary krakus Ci to mówi :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda ślicznie, ale osobiście za kaki nie przepadam. A Twój ból doskonale rozumiem. W zeszły czwartek miałam to samo i jutro też mnie to czeka :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ten owoc i takie śniadanie bym chętnie zjadła.
    PS. Robiąc dzisiaj racuszki bazowałam na twoim przepisie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka życianka to samo zdrowie ^^
    Zdrowie i smak doskonały również :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię zupę krem z kaki, mniami :)
    A wycieczki do Krakowa zazdroszczę - uwielbiam to miasto!

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...