niedziela, 7 lipca 2013

Jagoda z białą czekoladą

I znowu klasyczne, przynajmniej jak dla mnie, połączenie smakowe :) Pamiętam z dzieciństwa lody Oskar o tymże smaku <3 Jagoda świetnie współgra z białą czekoladą, a już w wersji "puchatej" na pewno ;) Po czereśniankach zostało mi jedno białeczko więc zrobiłam z niego pyszny użytek <3 Jak często zdarza się by po pieczeniu zostało białko??? Mi praktycznie nigdy, więc cieszyłam się jak dziecko :P (odwieczny problem pt. Co z tym żółtkiem??)

Wolność, wolność... WOLNOŚĆ! Czułam to już wczoraj, przechadzając się po lesie z Moim, czułam, że nie myślę o niczym - a to nie zdarza się często, po prostu byłam, taka wolna bez myśli. Nic nie biegało mi w głowie w stylu muszę szybko wracać do domu robić projekt, rany jeszcze tyle do napisania w licencjacie, trzeba szybko poprawić 4 rozdziałjutro zaliczenie u <tu wstaw pseudonim profesora> ufffff.... aż chce się leżeć i nic nie robić. Ale nie byłabym sobą - ja stale muszę coś robić :) Dlatego od poniedziałku praca. Ale w domu, przy swoim komputerze, na własnym sprzęcie i będę robić to co lubię - rysować. Praca grafika komputerowego była moim małym pragnieniem, które się spełniło. W związku z tym, że rysuję planuję również odrobinę zmienić szablon bloga, ale wszystko w swoim czasie :) Narazie przepis na super puchatą, słodką owsiankę <3

Inne wersje puchatych owsianek znajdziecie też tutaj:
Polecam, bo nie dość, że są cudowne w smaku to jeszcze dostarczają cennych składników odżywczych i na dłużej sycą :)



Chmurka z białej czekolady z jagodami

Składniki:

  • masa owsiankowa (6 łyżek płatków - 1 owsianych błyskawicznych, 3 owsianych górskich, 2 otrębów owsianych)
  • 1/2 szklanki mleka
  • słodzidło
  • białko kurzego jaja
  • 4 kostki białej czekolady (około 17g) + do posypania na górę, jeśli chcecie :)
  • spora garść jagód

Jak?

Płatki zalewamy wrzątkiem (tę czynność można wykonać już wieczorem). Gdy wsiąkną płyn dodajemy do nich mleko, mieszamy i gotujemy na małym gazie. Dosładzamy do smaku. Gdy owsianka się zagotuje i zgęstnieje dodajemy do niej kawałki czekolady. W między czasie ubijamy białko, a gotową owsiankę odstawiamy z gazu. Dodajemy do niej białeczko i mieszamy do połączenia obu mas. Podajemy z jagodami :)







6 komentarzy:

  1. Pysznie wygląda! Za białą czekoladę dam się pokroić!

    OdpowiedzUsuń
  2. ojaaaaaaa <3 chcę taką! musiało być przepyyyszne !

    OdpowiedzUsuń
  3. oj tak, jak jagody to tylko biała czekolada :3 też mam zawsze problem z żółtkiem :/ hahah

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie słodzidło byłoby już zbędne raczej, ale połączenie smakowe jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. dziękuję za udział w akcji "dobra owsianka nie jest zła "

    OdpowiedzUsuń

Proszę li i jedynie o kulturę :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...